کد خبر 919950
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
استقلال

نیم‌فصل نخست لیگ برتر روز گذشته با تساوی استقلال خوزستان و سپاهان به پایان رسید تا شاگردان قلعه‌نویی با تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده و پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شوند و با خیال راحت به تعطیلات بروند.

به گزارش مشرق، در ۱۵ هفته‌ای که از لیگ هجدهم گذشت، ۱۲۰ بازی برگزار شد و ۲۴۰ گل به ثمر رسید که میانگین گلزنی در لیگ هجدهم را به ۲ گل در هر بازی رساند. در این بین، تیم فوتبال سپاهان با به ثمر رساندن ۲۸ گل، صاحب برترین خط حمله شد و نفت مسجد سلیمان با ۸ گل زده بدترین خط حمله را در اختیار گرفت.

در فاز دفاعی نیز سرخابی‌های پایتخت با دریافت ۶ گل به طور مشترک لقب بهترین خط دفاع را کسب کردند و سپیدرود رشت با ۲۶ گل خورده بدترین خط دفاعی را میان ۱۶ تیم لیگ برتری داشت.

بیشتر بخوانید:

قطبی، پرسپولیس و یک استقلالی در جمع بهترین‌ها

همچنین استقلال با ۱۰ کلین‌شیت بهترین آمار را ثبت کرد و مهدی رحمتی از استقلال با ۹ کلین شیت، بهترین دروازه‌بان از این حیث بود. سیدحسین حسینی هم دیگر کلین‌شیت آبی‌ها را در دیدار با سپیدرود رشت رقم زد.

پرسپولیس با ۶ برد و ۲ مساوی بهترین آمار را در بازی‌های خانگی داشت و صدرنشین بازی‌های خانگی در پایان نیم‌فصل شد (دیدار استقلال و پرسپولیس که با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی خاتمه یافت، به دلیل میزبان بودن استقلال در این آمار محاسبه نشد). شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان نیز با چهار پیروزی و سه تساوی در خارج از خانه، در رده نخست بازی‌های خارج از خانه قرار گرفتند.

استنلی کی‌روش با ۹ گل زده و آنتونی استوکس مهاجم پیشین تراکتورسازی با ۸ گل زده، بهترین گلزنان لیگ هجدهم هستند و علی علیپور با ۷ گل بهترین گلزن ایرانی این فصل لیگ برتر است.

عزت‌الله پورقاز با ۳ گل زده، گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نام گرفت و شجاع خلیل‌زاده و محمد ایران‌پوریان با ۲ گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند. همچنین تعداد گل‌های زیاد سپاهان را این فصل باعث شده این تیم گلزن‌ها و گل‌سازهای متنوعی داشته باشد. در لیگ هجدهم ۱۰ بازیکن برای سپاهان گلزنی کردند و ۱۱ بازیکن در ساختن گل‌های این تیم سهیم بوده‌اند.

فولاد خوزستان با ۴ کارت قرمز و ۳۲ کارت زرد خشن‌ترین تیم نیم‌فصل لیگ برتر است. پس از آن، ذوب‌آهن با ۴ کارت قرمز و ۳۰ کارت زرد در رده بعدی قرار دارد و استقلال خوزستان با ۳ کارت قرمز و ۳۷ کارت زرد سومین تیم خشن لیگ هجدهم است. تراکتورسازی نیز تنها تیم این فصل است که کارت قرمز نگرفته و با تنها ۱۴ کارت زرد، خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل لیگ برتر است.

خلاصه آمار به این شرح است:

مجموع گل زده: 240 گل

بهترین خط حمله: سپاهان با 28 گل

بدترین خط حمله: نفت مسجد سلیمان با 8 گل

بهترین خط دفاع: استقلال و پرسپولیس با 6 گل

بدترین خط دفاعی: سپیدرود رشت با 26 گل خورده

بیشترین کلین شیت: استقلال با ۱۰ کلین‌شیت

بهترین دروازه‌بان: مهدی رحمتی با 9 کلین شیت

بهترین عملکرد در بازی‌های خانگی: پرسپولیس با ۶ برد و ۲ مساوی

بهترین عملکرد در بازی‌های خارج خانه: سپاهان با 4 پیروزی و 3 تساوی

آقای گل نیم فصل: استنلی کی‌روش با ۹ گل زده

گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل: عزت‌الله پورقاز با ۳ گل زده

خشن‌ترین تیم نیم‌فصل: فولاد خوزستان با ۴ کارت قرمز و ۳۲ کارت زرد

خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل: تراکتورسازی بدون کارت قرمز و ۱۴ کارت زرد

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس