کد خبر 919793
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
ابلاغ شریعتمداری برای شفاف‌سازی قراردادها+ سند

وزیر رفاه در راستای شفاف‌سازی تمام سازمان‌ها و صندوق‌های زیرمجموعه این وزارتخانه دستور داد تا تمام قراردادهای اقتصادی و غیراقتصادی به صورت شفاف گزارش شود.

به گزارش مشرق، پس از تأکید جدی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شفافیت و اینکه بارها اعلام کرد که مسیر ایجاد شفافیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگشت‌ناپذیر است؛ این بار بخشنامه شفافیت را ابلاغ کرد.

وی قبلا اعلام کرده بود که « آقازاده، خانم‌زاده یک ریال، یک دلار، یک میلیارد دلار نمی‌شناسد. البته عده‌ای ناراحت می‌شوند و به نقایص کار خرده می‌گیرند ولی هیچ باکی نیست. کار آغاز شده هر روز بی‌نقص‌تر ادامه خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:

کارگران هنوز بسته حمایتی دریافت نکرده‌اند

اما این بار در بخشنامه‌ای که از سوی وزیر رفاه ابلاغ شده آمده است: «از آنجا که شفاف‌سازی کلیه قراردادهای اقتصادی و غیراقتصادی (اعم از مناقصه‌ها، مزایده‌ها، خرید و فروش‌ها، معاملات، خرید خدمات ...) از اهم برنامه‌های اعلامی اینجانب در مجلس است؛ لذا لازم است به منظور جلوگیری از هرگونه ابهام و تخلف احتمالی، فرایند اقدامات از سوی جامعه و دستگاه‌های ناظر قابل مشاهده و رصد را داشته باشد. 

بنابراین مقتضی است واحدهای تابعه و وابسته،‌ تمام مراحل بررسی و انعقاد قراردادها و معاملات خود را علاوه بر ثبت در پایگاه بازرسی کل کشور، پایگاه ملی مناقصات، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و پایگاه قراردادهای کل کشور، بر روی درگاه اطلاع‌رسانی آن واحد و وزارت متبوع نیز بارگذاری کنند. 

شایسته است مدیران محترم بر اجرای دقیق و کامل این بخشنامه نظارت موثر داشته و از هرگونه اقدامی برخلاف این دستورالعمل جدا جلوگیری نموده و با متخلفین احتمالی وفق مقررات امور اداری برخورد و از نتیجه، دفتر اینجانب را مطلع نمایند.» 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس