کد خبر 919443
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
فرار نتانیاهو و بن‌سلمان از بحران‌ها با برگرداندن نگاه‌ها به سمت لبنان

یک رسانه غربی فاش کرد که ولیعهد سعودی با هدف ترمیم وجهه خود، برای برگزاری نشستی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و با حضور رئیس‌جمهوری آمریکا، برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش مشرق، «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در تلاش برای نشان دادن جایگاه خود به‌عنوان «بانی صلح»، برای برگزاری نشستی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، با نظارت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند.

این خبر را پایگاه «میدل ایست‌ آی» انگلیس به نقل از یک منبع مطلع فاش کرد و نوشت: ولیعهد سعودی به شکل جدی برای تغییر دادن قواعد بازی تلاش می‌کند و درصدد است نشستی مشابه نشست «کمپ‌دیوید» با نظارت ترامپ، برگزار کند. تا بدین ترتیب خود را به عنوان یکی از نمادهای صلح، مانند «انور سادات» رئیس‌جمهور اسبق مصر، نشان دهد که در سال 1976 با میانجیگری «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، با «مناخم بگین» نخست‌وزیر وقت اسرائیل مصاحفه کرد.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: قاتل خاشقجی را می‌شناسم

اقدام غیرمنتظره برادر ولیعهد سعودی در آمریکا

این در حالی‌ست که سنای آمریکا، روز گذشته دو قطعنامه‌ به تصویب رساند که در یکی از آنها محمد بن‌سلمان مسئول قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، معرفی شده است و در قطعنامه دیگر خواستار  توقف حمایت نظامی واشنگتن از ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس