کد خبر 919418
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
مشاجره علنی ترامپ مقابل دوربین‌ها

دادستان‌های فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا کمیته مراسم تحلیف ترامپ از بخشی از منابع مالی کسب شده از سوی کمک کنندگان سوء استفاده کرده است یا نه.

به گزارش مشرق، منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند که دادستان های فدرال در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا کمیته تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از 107 میلیون دلاری که از سوی کمک کنندگان به برگزاری این مراسم تامین شده است، سوء استفاده کرده است یا نه.


بر اساس این گزارش تحقیقات اولیه دفتر دادستان کل منهتن در خصوص این مساله است که آیا برخی از کمک کنندگان به کمیته مراسم تحلیف ترامپ، این پول را در ازای دریافت امتیازات سیاسی از دولت آمریکا اعطا کرده اند یا نه. برخی اتهامات وجود دارد که افراد اعطا کننده کمک های مالی به کمیته تحلیف ترامپ قصد نفوذ بر پست های دولتی یا دستیابی به امتیازات سیاسی خاصی را داشته اند.

بیشتر بخوانید:

مجلس آمریکا راه تصویب قطعنامه در کنگره ضد رژیم سعودی را بست

بیانیه ۸ کشور اروپایی درباره برجام

وکیل سابق ترامپ به تحمل سه سال حبس محکوم شد



سخنگوی دادستان منهتن حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده است. رودی جولیانی وکیل ترامپ نیز به رویترز گفت: رئیس جمهور آمریکا هیچ دخالتی در امور کمیته تحلیف نداشته است. آخرین کاری که ترامپ فرصت انجام آن را داشته است، تامین منابع مالی برای تحلیف بوده است.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره تاکید کرد: ترامپ یا ملانیا همسرش هیچ ارتباطی با مراسم تحلیف نداشته اند. بزرگترین کاری که رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود انجام داده است، این بوده که به اینجا بیاید و دست خودش را بالا ببرد و ادای سوگند کند.

تحقیقات درباره اقدامات کمیته مراسم تحلیف ترامپ در شرایطی است که ترامپ و کاخ سفید پیش از این هدف تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه قرار داشته اند. کمپین انتخاباتی ترامپ متهم به ارتباط با مقام های روسی شده است، این اتهام از سوی ترامپ و مقام های روسی رد شده است.

این گزارش افزود: تحقیقات مربوط به کمیته تحلیف ترامپ از آنجا آغاز شده است که برخی اسناد و مدارک در جریان تحقیقات از مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ کشف شده است. کوهن روز چهارشنبه به خاطر پرداخت حق السکوت به دو زن که دارای روابط نامشروع با ترامپ بوده اند به سه سال زندان محکوم شده است. البته ترامپ ادعا کرده است که هیچ گونه دستوری به کوهن برای پرداخت این حق السکوت نداده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس