دیرالزور111 (70).jpg

شبه نظامیان کُرد پس از درگیری های سنگین توانستند حدود ۹۰ درصد از شهرک هجین را به تصرف دربیاورند.

به گزارش مشرق، خبرها از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی برای اشغال شهرک هجین ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری های سنگینی میان نیروهای شبه نظامی کُرد و عناصر تروریستی داعش در شهرک هجین در جریان است؛ شهرک هجین مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات است.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شرق و غرب رود فرات/ادامه کشتار مردم بی‌گناه با بمب‌های ممنوعه فسفری ائتلاف غربی + نقشه میدانی

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها در این شهرک اشاره کرد و گفت: شبه نظامیان کُرد در گام نخست توانستند حدود نیمی از شهرک هجین را بازپس بگیرند و به تصرف در بیاروند.

این منبع میدانی با بیان این که پیشروی نیروهای شبه نظامی کُرد در ساعات گذشته در شهرک هجین ادامه یافت، افزود: در حال حاضر، حدود ۹۰ درصد این شهرک از اشغال تروریست های داعش خارج شده است.

وی از دست به دست شدن مناطق میان طرفین خبر داد و تصریح کرد: درگیری های سنگین در جنوب شهرک هجین گزارش شده و نیروهای شبه نظامی کرد درصدد هستند با بازپس گیری این بخش، شهرک را به طور کامل تصرف کنند.

 
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

این منبع میدانی افزود: اگر روند پیشروی های نیروهای شبه نظامی کُرد ادامه یابد، شهرک هجین به طور کامل به کنترل آنان در می آید اما باید منتظر ضد حملات تروریست های داعش در این محور بود که می تواند روند تحولات میدانی را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، جنگنده های ائتلاف غربی بیش از ۵۰ مرتبه مناطق مسکونی شهرک هجین (محله های قدیم حومه بازار جدید، بازار قدیم و مسجد توحید) را هدف قرار دادند و شماری از ساکنان کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، جنگنده های ائتلاف غربی در این حملات از بمب های ممنوعه فسفری علیه مناطق مسکونی و اهالی استفاده کردند؛ حمله گسترده جنگنده های ائتلاف به شهرک الکشمه منجر به جان باختن ۱۵ تن از اعضای یک خانواده شده است.

گزارش ها حاکیست، حملات هوایی جنگنده های عراقی علیه مواضع تروریست های داعش در تمامی مناطق اشغالی نوار ساحلی شرق رود فرات ادامه دارد؛ در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۰ تن از تروریست ها در جریان این حملات کشته شدند.

از محور جنوبی نوار ساحلی شرق رود فرات و نزدیکی های مرزهای مشترک با عراق خبر می رسد، شبه نظامیان کُرد عملیاتی را برای تصرف شهرک باغور تحتانی علیه تروریست های داعش آغاز کردند و تاکنون چند ایستگاه دفاعی را در حومه شرقی شهرک به تصرف درآورده اند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی داعش مساحتی در حدود ۲۴۳ کیلومتر مربع را در نوار ساحلی شرق رود فرات همچنان در اشغال دارند؛ از مناطق شمالی شرق رود فرات خبر می رسد، درگیری شدیدی بین عشایر عرب منطقه با شبه نطامیان کُرد به وقوع پیوسته است؛ عشایر عرب منطقه بعد از درگیری سنگین بر چند چاه نفتی سیطره پیدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    متاسفانه ارتش سوریه و جبهه ی مقاومت شرق فرات را بدون تصرف حتی یک شهر از دست دادند... هم اکنون این منطقه زیر چکمه های ارتش فرانسه و انگلیس و آمریکاست و آنها هم هر وقت باب میلشان باشد از این منطقه خارج نخواهند شد.
  • سید دکتر محمود IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 1
    چرا تموم نمیشه بر باعث و بانیش لعنت
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 1
    خوب بنظر کردها امیدشان را مبنی اشغال شمال سوریه از دست داده اند تنها امیدشان برای زنده ماندن همین بیابانهای سوریه شذه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس