حملات گسترده جنگنده‌های متجاوز سعودی به «صعده» یمن

تلفات انسانی در طول جنگ‌های مذهبی در مقایسه با تلفات به وجود آمده در طول حکومت‌های سکولار و غیر مذهبی، بسیار اندک است.

به گزارش مشرق، ملحدین و انسان‌گرایان سکولار، دائما ادعا می‌کنند که دین نخستین علت خشونت و جنگ در طول تاریخ بشر است. یکی از رهبران و مشوقین اصلیِ  ملحدین جنگ‌طلب، سام هریس، در کتابش "پایان ایمان" بیان می‌کند که: "ایمان و دین برجسته‌ترین منشاء خشونت در تاریخ ما هستند." 

بیشتر بخوانید

متهم کشتارهای گسترده انسانها در تاریخ کیست؟

درحالی‌که نمی‌توان منکر شد که جنگ‌هایی مثل جنگ‌های صلیبی و جنگ سی‌ساله بر پایه‌ی طرز تفکر دینی شکل گرفته‌اند، این ادعا حقیقتا نادرست است که دین نخستین علت جنگ ‌است.  علاوه بر این، هیچ کس با این مطلب که اسلام افراط ‌گرایانه {وهابی} حامی حوادث یازده سپتامبر بود، مخالفتی ندارد.  

یک منبع جالب برای یافتن حقیقت در این زمینه، دایرة‌المعارف سه جلدی جنگ‌های "فیلیپ و اکسلراد" است که تعداد ۱٫۷۶۳ جنگی را که در طول دوران تاریخ بشر برپا شده است، به ثبت رسانده است. 

از میان این جنگ‌ها ،نویسنده ۱۲۳ مورد را به عنوان جنگ‌هایی با ماهیت مذهبی، دسته‌بندی کرده است و 98. 6 درصد از کل جنگ‌ها را در بر می‌گیرد که این مقدار به طرز حیرت‌آوری نسبت به تعداد کل جنگ‌ها کم است. 

به‌علاوه، ادیان در جنگ‌های بزرگ که دارای بیشترین تلفات انسانی‌اند، هیچ نقش محرکی نداشته‌اند.  همه‌ آنچه که گفته شد به گونه‌ای در استدلال هریس شبهه و نقص جدی ایجاد می‌کند، اینطور نیست؟ 

حقیقت این است که انگیزه‌های غیر دینی و فلسفه‌های طبیعت‌گرایی (ناتورالیسم) تقریبا مقصر همهٔ جنگ‌های انسانی هستند.  تلفات انسانی در طول جنگ‌های مذهبی در مقایسه با تلفات به وجود آمده در طول حکومت‌های سکولار و غیر مذهبی، بسیار اندک است. 

چیزی که در کتاب "سیاست‌های مرگبار" و "مرگ توسط حکومت" اثر آر.جی.رامل، به خوبی نمایان است: 

تلفات انسانی دیکتاتورهای سکولار و غیرمذهبی 

جوزف استالین:۴۲٫۶۷۲٫۰۰۰ 

مائو تسه- تونگ: ۳۷٫۸۲۸٫۰۰۰ 

آدولف هیتلر: ۲۰٫۹۴۶٫۰۰ 

چیانگ کای‌شک:۱۰٫۲۱۴٫۰۰۰ 

ولادیمیر لنین: ۴٫۰۱۷٫۰۰۰ 

توجو هیدکی: ۳٫۹۹۰٫۰۰۰ 

پل پوت: ۲٫۲۳۹٫۰۰۳ 

رامل می‌گوید: 

«تقریبا ۱۷۰ میلیون مرد، زن و کودک به یکی از هزاران روشی که حکومت‌های غیر مذهبی و سکولار بر غیرنظامیان، شهروندان بی دفاع و خارجی‌ها تحمیل کرده‌اند، کشته شده‌اند. آن‌ها گلوله خورده‌اند یا مضروب شده‌اند، شکنجه شده یا چاقو خورده‌اند، سوخته‌اند یا قحطی‌زده شده‌اند ، یخ‌زده، له و خرد شده‌اند و یا در حد مرگ به کار گرفته شده‌اند، زنده به گور شده‌اند ، غرق شده‌اند، دار زده شده‌اند، یا در بمباران از بین رفته‌اند.» 

شمار کشته‌شدگان نزدیک به ۳۶۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. به هر حال گونهٔ ما (انسان) با طاعون سیاه جدیدی نابود شده است و حقیقتا اینچنین است؛ اما این طاعون، طاعون قدرت است، نه طاعون میکروبی. 

این سند تاریخی کاملا روشنگر است: مذهب نخستین علت جنگ نیست. اگر مذهب نمی‌تواند مقصر بیشترین جنگها و خشونت‌ها باشد، پس عمده‌ترین علت چیست؟  همان چیزی که برانگیزنده‌ همه‌ جنایات، ظلم‌ها، تلفات و چیزهای دیگری ازاین قبیل است. 

عیسی مسیح به وضوح پاسخ می‌دهد: "به خاطر این‌که افکار شیطانی، فحشا، دزدی، کشتار، بی‌عفتی، اعمال تبهکارانه و شرورانه و همچنین فریب، هوسرانی، حسادت، تهمت، غرور و جهل از درون و بیرون دل‌های مردم سرچشمه می‌گیرند. همه‌ این صفات شیطانی از درون انسان نشئت می‌گیرند و او را آلوده می‌سازند."  

پس شواهد نشان می‌دهد که ادعای ملحدین درمورد جنگ‌هایی که به شدت آنها را تحقیر می‌کنند و از آن‌ها نفرت دارند، کاملا اشتباه است. گناه، اولین علت جنگ و خشونت است و مذهب و به طور قطع مسیحیت، نخستین علت نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    12 7
    نژاد پرستی و جنگ های دینی مذهبی
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    11 3
    تنها راه اینه که کل انسانهای روی زمین نابود بشن تا دیگه جنگی اتفاق نیفته
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    10 17
    طرفداران جنگ و خون ریزی و طرف داران مشرق یک کمی به خودشون بیان بد نیست .
    • NL ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      8 2
      صلح طلبی و پذیرش رای اکثریت و قانون مداری و عدم خشونت و هزار مورد دیگه امثال شما رو یه موردش رو تو فتنه 88 هم دیدیم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    2 7
    همیشه بالاییه دعوا میکنه، پایینی کشته میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس