قلعه نویی

سرمربی سپاهان در فاصله چند ساعت بعد از اتفاقات رخ داده در بازی این تیم برابر پرسپولیس صحبت های تندی علیه داور سرشناس ایران انجام داد.

به گزارش مشرق، امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان مدعی شد برد را از او و شاگردانش ناعادلانه گرفتند و هیچکس هم نیست با داوری که نگاه قلدرمابانه با فوتبال ایران دارد، برخورد کند. اولین گفتگوی قلعه نویی پس از بازی را در ادامه بخوانید:

از رسانه های اصفهان و ایران عذرخواهی می کنم

در ابتدا باید یک معذرت خواهی دارم از مطبوعات و رسانه های خوب اصفهانی که هر وقت من این جا بودم نسبت به صداقت رفتار و حرکت تیمی قلم زدن چه در ذوب آهن چه الان در سپاهان. من دیروز حال خوش نداشتم و نمی توانستم صحبت کنم. من هر وقت تیمم نتیجه نگرفته است در کنفرانس ها شرکت کردم و نتیجه دیروز هم نتیجه بدی نبود اما اتفاقات رخ داده در بازی دیروز به قدری ناامید کننده بود که اصلا شرایط خوبی نداشتم. ناعدالتی های دیروز را من تا الان ندیده بودم و به همین خاطر نمی توانستم در کنفرانس شرکت کنم.


برد را از سپاهان گرفتند

بازی خوبی بود. فیزیکی و درگیرشونده اما دروغ چرا انتظاری که از تیم خودم داشتم برآورده نشد به خصوص از جانب برخی بازیکنان که حساب ویژه ای روی آنها باز کرده بودم که در این دیدار عصای دست سپاهان شوند. واقعا در حد و اندازه های خود بازی نکردند که این هم طبیعی است . بالاخره ۱۶ تا ۱۷ بازی انجام دادند و تیم با افت روبرو می شود. اما در همین بازی که در اندازه های سپاهان نبودیم هم لیاقت برد را داشتیم اما برد را از ما گرفتند.

بیشتر بخوانید:

وقتی سپاهان به بن بست تاکتیکی خورد!

پنالتی پرسپولیس اشتباه و گل سپاهان صحیح بود/حمایت دولت از پرسپولیس دور از ذهن است

قلعه‌نویی حرف‌های برانکو را تلافی کرد!

خبیری: پدرم قلعه‌نویی نبوده که ماشین 2 میلیاردی سوار شوم

با شخص امیر قلعه نویی مشکل دارد

تعجب می کنم چرا این رفتارها با امیر قلعه نویی می شود. با تیم کار ندارند و تنها به شخص امیر قلعه نویی کار دارند. شما دقت کنید ببینید در بازی رفت سپاهان با ذوب آهن در فصل گذشته چه بلایی سر من و تیمم آوردند. بازی نساجی و سپاهان در این فصل را هم ببینید. من بازی هایی را می گویم که آقای فغانی سوت زده است. او با من مشکل دارد با شخص امیر قلعه نویی و من هم به او گفتم.


این آقا شده قلدرخانِ فوتبال ایران

به نظرم این آقا یک خودشیفتگی کاذب پیدا کرده و از بالا به پایین به همه تیم های فوتبال، بازیکنان و مربیان نگاه می کنید. خودش را قلدرخانِ فوتبال ایران می داند. هیچ کس هم جرات ندارد به او بگوید بالای چشمت ابرو است. نگاه کنید ببینید هفته قبل در قائمشهر چه جنجالی به راه انداخته است. آیا کسی بود به اشتباهات محرز او واکنش نشان بدهد.


بازیکن خارجی من می گوید داور مدام توهین می کند

بازیکن خارجی تیم من در رختکن با ناراحتی گلایه می کند که داور در زمین مدام به او توهین می کند. خارجی ها که دیگر دروغ نمی گویند، می گویند؟! می گوید در زمین توهین می کند و فحاشی. نه دپارتمان داوری نه کمیته داوران هیچ کس با او برخورد نمی کند و تنها موضعش هم امیر قلعه نویی است. وقتی هم حرف می زنی می گوید اخراجت می کنم! رفتی یک موفقیت خوب به دست آوری خب خدا پدرت را بیامرزد باید بیایی و در ایران افتاده تر باشی نه این که بیایی قلدربازی در بیاوری.

اشتباهات فغانی بر علیه من و تیمم عمدی است

این رفتارها درست نیست. واقعا باید برای فوتبال متاسف بود. ما بیشترین ضرر را کردیم و این رفتارها را هم باید تحمل کنیم. اصلا من در خصوص اشتباهات فغانی شک ندارم که از عمد این رفتارها را با من و تیم هایم انجام داده است. سپاهان با ذوب آهن که ۲-۰ باختیم هر دو گل به استناد کارشناسان اشتباه بود و ما را به ناحق بازنده معرفی کرد. بازی جام حذفی با نساجی  که فغانی پنالتی را نگرفت و گلی که ما خوردیم روی کیانی خطا بود. من اصلا یک سئوال دارم در صحنه اخراج دو بازیکن قبل از آن تصمیم چه اتفاقی رخ داد که آن صحنه را خطا گرفت و باعث شد تا دو بازیکن به هم بتازند؟ اصلا خطایی بود که مدام با سوت های بی مورد بازیکنان را عصبی کرد.


فغانی آنالیز شود باید تا آخر فصل محروم شود

 هیچ کس جرات نمی کند بیاید و این داور را آنالیز و با او برخوردی انجام بدهد. این خیلی برای من علامت سئوال بزرگی است. چطور یک داور دیگر اشتباه می کند مثلا کوپال ناظمی را چهار هفته محروم می کنید اما علیرضا فغانی اصلا آنالیز نمی شود که بخواهد محروم شود! به نظرم اگر آنالیز کنند این آقا باید تا آخر فصل محروم شود. با این اشتباهاتی که از او دیدیم تا الان هیچ داوری مثل او اشتباه نکرده است. از سپاهان – نساجی در جام حذفی بگیرید تا همین بازی هفته قبل میان نساجی و سپیدرود و یک بازی دیگر که با وجود برد سپاهان اما اشتباهات داوری او فاحش بود. این نشد فوتبال که هیچ کس جرات برخورد با اشتباهات داوری مثل علیرضا فغانی را نداشته باشد.

یک افتخار کسب کرد اما نباید هر تخلفی دلش خواست انجام بدهد

ما روی تعویض داور مشکلی نداشتیم. هفته قبل هم داور را عوض کردند و در همان بازی هم تک به تک مان را اشتباه آفسادی گرفتند. اشتباهات کم نبود. ولی رفتار قلدرمابانه و نگاه از بالا به پایین را قبول نداریم. مثل این می ماند که یک نفری برود و افتخاری کسب کند و به کشور برگردد تا هر کاری دلش خواست انجام بدهد. چراغ قرمز را رد شود، هر تخلفی انجام بدهد و هیچ کس هم با او برخورد نکند. این نشد قانونمندی ، اقای فغانی همین هفته قبل مگر کم  در قائمشهر جنجال به راه انداخت! بلایی که فغانی هفته قبل بر سر دفاع سپیدرود آورد این هفته بر سر کی روش ما در آورد. اصلا چطور یک داور اجازه پیدا می کند در زمین به بازیکن توهین کند برای من جای سئوال است.

حرف بزنیم باید ۱۰ جا پاسخگو باشیم و جریمه هم بدهیم

هر چه بگندد نمکش می زندد وای که بگندد نمک! بازیکن آمده می گوید داور در زمین به من توهین می کند. خب، من چه باید پاسخ بدهم. این رفتارها که درست نیست انصافا. قدیم ها می گفتند درخت هر چه پربارتر شود افتاده تر نشان می دهد اما الان برعکس شده! حرف هم بزنیم می گویند این جا می خواهند آن جا می خواهند که بروی از خودت دفاع کنی. ۱۰ جا می برند سئوال و جوابت می کنند که نتوانی حرف بزنی مخصوصا برای امیر قلعه نویی! تا من حرف می زنم می گویند جریمه و محرومیت اما ۱۰۰ تا اتفاق دیگر می افتد کسی کار به کار دیگران ندارد.

سپاهان یقینا بیشترین لطمه را از اشتباهات داوری دید

من اصلا به داوری و دپارتمان کاری ندارم و به شخص علیرضا فغانی کار دارم. داوری های ما داوری های سالم و پاکی هستند و یقینا آنالیز و بررسی هم می شود.یقینا سپاهان بیشترین لطمه را از این اشتباهات دیده اما همه آنها اشتباهات سهوی است . من می گویم رفتار این آقا قلدرمابانه است! حرف می زنی می رود داخل شکمت و می گوید اخراجت می کنم. حالا رفتی یک موفقیتی کسب کردی، خدا پدرت را بیامرزد اما بیا و افتاده تر نشان بده نه این که از بالا به پایین همه را نگاه کنی. با همه درگیر می شود بدون این که کسی جرات برخورد با او را داشته باشد.

۱۵ تیم باید برای دومی بجنگند چون یک تیم باید قهرمان شود!


من خودم را می گویم. در این چند ساله سعی کردیم رفتاری کنیم که میزبان خوبی باشیم. وظیفه مان هم هست . تبریزی ها آمدند ما میزبانی کردیم با گل وشیرینی. در جم این اتفاق با طرفداران ما رخ داد. دیروز از سیدجلال تقدیر کردیم که وظیفه مان بود و منتی هم نیست چون باید فرهنگ سازی شود اما اینها دلیل نمی شود که اقایان هر کاری دل شان خواست بکنند. واقعا فکر می کنم ما ۱۵ تیم برای دومی بازی کنیم و یک تیم برای قهرمانی بازی کند!


ارادت خاصی به برانکو دارم اما ...

من ارادت خاصی به شخص برانکو دارم و دیروز هم در نیمه دوم بهتر از ما بازی کردند و دلیلش هم این بود سپاهان همیشگی مقابل آنها نبود.  ولی این که نمی شود چون یک پنجره بسته شده و بازیکن نگرفتند همه به داد این تیم برسند. مگر برای تراکتورسازی بسته نشد تازه در تبریز ما بازیکن هم از دست دادیم و یار نداشتیم. هم یارهایی که گرفته بودیم اجازه بازی پیدا نکردند هم سروش رفیعی رفت پرسپولیس. نه مطبوعات به آن پرداخت نه رسانه ملی به آن پرداخت. آقا اگر قرار است پنجره نقل و انتقالاتی بسته شود درست نیست پنجره های دیگر برای کمک باز شود! این رفتارها درست نیست که بیاییم زحمات و تلاش یک تیم شهرستانی را قربانی کنیم برای نجات تیمی دیگر.

آقای فغانی معرفت و مردانگی به خرج بده

اقای فغانی چگونه می خواهی جواب ۴۰ هزار طرفدار اصفهانی و صدها هزار نفر دیگر این شهر که پای گیرنده ها به خاطر تصمیم اشتباه تو اشک ریختند، را بدهی؟ اگر جلوی نساجی در جام حذفی ما حذف می شدیم چطوری می خواستی با وجدان آسوده بخوابی! به خاطر این که با امیر قلعه نویی زاویه داری . خب زاویه داری جایی که تیم امیر قلعه نویی بازی دارد، قضاوت نکن. معرفت و مردانگی داشته باش و بگو برای تیم های امیر قلعه نویی سوت نمی زنم چون با او زاویه دارم.

ناعدالتی ببینم حرف هایم را می زنم

من الان هم رابطه خیلی خوبی با برانکو دارم اما این دلیل نمی شود که نخواهم از حق و حقوق تیمم و طرفدارانم همین طور ناعدالتی حرف نزنم. آن یک بحث دیگر است و این بحصی دیگر. من احترام همه را نگه می دارم و سعی می کنم با همه دوست و رفیق باشم اما وقتی ببینم جایی حق تیمم خورده می شود ول این که مقابل تیم رفیقم باشد باز هم حرف هایم را می زنم.

مردم از تبعیض ها گله دارند

حرفم این است قرار نیست یک پنجره بسته شد، پنجره های دیگر باز شود. چرا این رفتار را با تراکتورسازی نکردند. پرسپولیس الان ۱۲ نفر از بهترین های ایران را دارد. ما در تبریز در نیم فصل این بلا سرمان آمد، چهار بازیکن را گرفتند و یکی از بهترین های ما هم رفت پرسپولیس اما کسی به دادمان نرسید. چرا آن موقع وقتی پنجره ما بسته شد پنجره های دیگر را به روی ما باز نکردند. به هر حال فوتبال جای زیبایی هاست اما وقتی این رفتارها و تبعیض ها دیده می شود خون آدم به جوش می آید. خوشبختانه مردم ما به قدری با فهم و درک بالا هستند که این تبعیض ها را متوجه می شوند و انتقاداتی هم می کنند چون می بینند رفتارها چندان درست نیست مخصوصا با تیم های شهرستانی. آقای فغانی واقعا دیشب چگونه توانستی با آرامش بخوابی؟!

کارشناسان داوری به این سئوال من پاسخ بدهند

عزیزان کارشناس داوری به این سئوال من جواب بدهید. من کاری به صحنه پنالتی ندارم چون اظهر من الشمس بود. سئوال من به صحنه اخراج ها برمی گردد. دو تا بازیکن در فاصله یک متری پریدند اصلا به هم برخورد نداشتند اما خطا گرفت چون دنبال اخراج کی روش استنلی بود. ورزش سه این صحنه را بگذارد. دو تا بازیکن پریدند بدون این که برخوردی داشته باشند، خطا گرفته و بعد هم اخراج کرده! همین صحنه را کارشناسان ما کارشناسی کنند. اصلا پنالتی را کاری ندارم. صحنه ای که که روی پرتاب اوت کی روش پریده و وقتی بازیکن حریف در فاصله یک متری پریده را داور خطا گرفت و مدام با این سوت ها بازیکنان را عصبی کرد. چطور داوری که اسم و رسمی مثل فغانی ندارد با یک اشتباه کوچک چهارجلسه محروم می شود اما فغانی با این اشتباهات فاحش نه.

جمع کنید این دکان و کاسبی را!

فغانی از وقتی که برگشت به خاطر موفقیت در جام جهانی هر کاری دلش خواسته در لیگ برتر ایران انجام داد. آقا جمع کن این دکان و کاسبی را! هرکسی هستی برای خودت هستی، اینجا تو داوری و باید قانون را اجرا کنی نه این که هر کاری دلت خواست انجام بدهی.با بازیکن جوان، با مربی ، با سرپرست و حالا هم با بازیکن خارجی درگیر می شوی و دودش به چشم یک تیم شهرستانی و طرفدارانش می رود.

می توانستیم به گل دوم برسیم اما سوت داور نگذاشت

من از عملکرد تیم در نیمه دوم به این دلیل رضایت ندارم که در حد و اندازه سپاهان مد نظرم نبودند. وگرنه ما مقابل پرسپولیس خوب بازی کردیم و به قدری شهامت داشتیم که بعد از گل پورقاز برای زدن گل دوم خیز برداشتیم. اقای فغانی با سوت هایی که زد فشار را از زمین پرسپولیس به زمین سپاهان منتقل کرد. این واقعیت را منی که ۴۰ سال است در مستطیل سبز حضور دارم متوجه می شوم و شاید کسی دیگری متوجه نشود! من اصلا به پنالتی و .. کاری ندارم من به ۲۰ تا ۲۵ سوتی اشاره دارم که داور به اشتباه زد و باعث شد فشار از روی پرسپولیس روی دوش سپاهان بیافتد.

امیر قلعه نویی حرف حق را می گوید و ترسی هم از فحاشی ندارد

درست است این حرف های من به مذاق خیلی ها خوش نمی آید و دوستان به صفحات شخصی ام حمله می کنند و فحاشی می کنند اما من، امیر قبعه نویی حرف حق را می گویم و ترسی هم ندارم . برایم مهم نیست، جایی که کار می کنم برایم مهم است و تحت هر شرایطی از حق و حقوقش دفاع می کنم. صادقانه بیایند و بگویند این ۱۵ تیم بجنگند برای دومی حالا جام حذفی و یک تیم بجنگد برای اولی! مگر تراکتورسازی این بلا سرش نیامد بدون این که حمایت شود رفت برای سومی لیگ و سهمیه آسیا همین طور رسید به فینال جام حذفی. بعد آقایان می گویند چرا سکوهای ما این وضعیت را دارد! خب بروید کنکاش کنید و ببینید چه اتفاقاتی رخ می دهد که طرفداران مجبور به آن رفتارها می شوند. باور نمی کنید دیشب جلوی هتل سپاهان چه جوانانی چه اشک ها که نمی ریختند.

آقای خبیری تو کجای این فوتبال بودی ؟!

هیچ بازی در لیگ برتر آسان نیست. حتی اگر حریف در انتهای جدول باشد. من واقعا دوست نداشتم راجع به عمکلرد تیمم در این فصل صحبت کنم اما اعتراف می کنم امیر قلعه نویی کمترین نقش را در این موفقیت داشت. یک مجموعه از کارخانه، مدیریت، بازیکنان و طرفداران دست به دست هم دادند تا تیم چهاردهم فصل قبل حالا یکی از مدعیان قهرمانی و صدرنشین شود. اتفاقا دوستان از این موفقیت می ترسند و نارحت هستند که تیم امیر قلعه نویی صدرنشین شده است. سنگ اندازی ها از هفته قبل شروع شد . کدام اخلاق حرفه ای به خود اجازه می دهد که یک معاون که معلوم نیست تا الان کجای فوتبال بوده بیاید و راجع به تیمی پرافتخار و پرطرفدار شهرستانی و ریشه دار صحبت کند. آقای خبیری که من اصلا اسم شما را تا الان نشنیده بودم. اصلا چرا باید اجازه داشته باشی بیایی راجع به یک تیم دیگر صحبت کنی. اصلا تو کجای فوتبال بودی که حالا به خودت اجازه حرف زدن درباره سپاهان را می دهی.

امان از این فوتبال بی در و پیکر

هر کس با هر نسبت فامیلی که دارد بدون هیچ سابقه ای می آید پست می گیرد و با حرف های عجیب جنجال ساز می شود بدون این که کسی بخواهد برخوردی داشته باشد. مگر همین معاون باشگاه استقلال نبود که چه بلاهایی سر استقلال درنیاورد! الان کسی او را بازخواست می کند که با آرمان ها و افتخارات یک باشگاه بزرگ بازی کرده است. الان کجاست؟ می آیند دو سال عکس ها را می گیرند و معروف می شوند اما بعدش هیچ وقت بازخواست نمی شوند. حالا ما تا حرف می زنیم یک ارگان ورود می کند، ۱۰ نفر می ریزند روی آدم و بازخواست می کنند چرا حرف حق را زدی! پدر آدم را هم در می آورند. اقای خبیری تو چه حقی داشتی راجع به تیم مردمی سپاهان صحبت کردی؟!

سر بازیکن خودم داد کشیدم محرومم کردند

عکس العمل کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق به این جنجال سازی ها از سوی پرسپولیس و مسئولان گمنامش چه بود؟ حالا کافی است امیر قلعه نویی یک حرفی بزند، بیایید و ببینید چه می شود. یک بار ساموئل خدابیامرز می خواست بعد از بازی استقلال و ذوب آهن مصاحبه کند من اجازه ندادم و به خاطر دادی که کشیدم سه میلیون تومان جریمه و یک جلسه محروم شدم. به بازیکنم گفتم اما حالا رفتارهای این آقایان را ببینید اگر برخوردی با آنها شد.


همه دعواها سر پست و مقام است نه خدمت به مردم

در قبال اتفاقات رخ داده در فدراسیون باید اعتراف کنم که این دعواها همه سر پست و مقام است نه خدمت به مردم! ته ماجرا این است. هیچ کس به فکر خدمت به مردم و فوتبال ایران نیست و همه دنبال میز و مقام شان هستند! من ۴۰ سال است در این فوتبال حضور دارم و جیک و پوک آقایان را می دانم. اگر دنبال خدمت به مردم هستید پس چرا این همه لابی و جنجال به راه انداختید. مگر ما نباید قانون را اجرا کنیم پس حالا هر چه قانون می گوید باید اجرا شود.  قانون فیفا مشخص شده است، قانون فوتبال هم مشخص شده پس باید قانون مند باشیم. اگر هم این دعوای خدمت به مردم را می بینیم و هست که من می گویم برای مردم نیست و برای منافع شخصی است باید بدانیم فیفا چه می گوید و قانون چیست؟ خود من این درد را از نزدیک لمس کردم که چگونه با اعتبارم بازی شد. چرا این اتفاقات در ژاپن رخ نمی دهد؟ چون آنها دنبال پست و مقام نیستند و دنبال خدمت به مردم خودشان هستند اما ما این جا دنبال منافع شخصی هستیم و مردم برای مان اهمیتی ندارند.

بابا هر چه قانون گذار می گوید را اجرا کنید

ما باید بنشینیم پای کتاب قانون گذار و چیزی که قانون گذار تعریف کرده است را اجرا کنیم. ما یک کتاب فوتبال نداریم که از پیشکسوتان تجلیل کنیم. بدانیم این فوتبال از کجا استارت خورده، بنیانگذارش چه کسی بوده و بدانیم چه کسانی برای آن در این صد سال زحمت کشیدند. داریم همچین چیزی؟ نداریم چون عقبه نداریم و نمی خواهیم خدمت کنیم دنبال پست و مقام هستیم هر چند وقت به چند وقت فوتبال مان به سمت تعلیق می رفت. من که در متن ماجرا هستم می دانم و الان هم همه چون کاسه شان به کاسه هم وصل است این حرف ها رقم خورده است. الان دو گروه سیاسی به جان هم افتادند از اصلاح طلب و اصولگرا گرفته تا ... نکنید آقاجان! هرچه قانون گذار گفته را اجرا کنید. این دیگر یک چیز معمولی است.

وقتی آدم های فوتبالی نیستند باید به سمت تعلیق برویم

فوتبال قانون خاص خودش را دارد. من می گویم هر کسی بلند می شود می آید درون فوتبال اما فوتبالی های واقعی خانه نشین هستند، فوتبال باید هم تعلیق شود. ما باید قانون بین المللی فوتبال را اجرا کنیم و اگر هم نمی خواهیم اجرا کنیم که در فوتبال را گل بگیریم و برویم دنبال کارمان. وقتی ادم های فوتبالی ما مثل دادکان، مصطفوی و .. نیستند و آدم هایی مثل معاونان این روزهای استقلال و پرسپولیس سر کار هستند معلوم است باید ضربه بخوریم. هر چه فیفا می گوید باید اجرا شود. باید کاری کنیم تیم ملی با آرامش وارد جام ملت ها شود ولی باز هم می گویم این درگیری ها همه به خاطر میز و مقام است نه خدمت به مردم.

وقتی بازی ملوان را دیدن گریه ام گرفت

نشستم بازی سرخپوشان پاکدشت با شاهین بوشهر را دیدم. همین طور روز قبلش بازی ملوان را دیدم و گریه ام گرفت . وقتی دیدم سکوهای ورزشگاه انزلی خراب شده و کسی هم نیست به داد این تیم مردمی و ریشه دار برسد واقعا افسوس خوردم. من دو ماه با مردم بندر انزلی زندگی کردم و بهترین دورانم بود. تیم شان الان باید اینجای جدول باشد. چرا باید از ملوان شش امتیاز کسر شود. مردم انزلی عاشق فوتبال هستند و با آن زندگی می کنند. می دانید چقدر پول در این منطقه جابه جا می شود؟ چرا کسی نباید دست این تیم های مردمی را بگیرد و همه باید دنبال پست و مقام باشند و شعار بدهند.

آقایان مدیر، فوتبال را تهدید نبینید بلکه فرصت بدانید

من جا دارد یک تشکر ویژه از مدیران فولاد مبارکه داشته باشم، مدیرانی که هر آن چه در توان شان بود صرف کردند تا سپاهان جان دوباره ای بگیرد. امیدوارم بتوانیم دین مان به طرفداران، کارگرانی که پای کوره ها عرق می ریزند، همین طور مدیرانی که حمایت کردند را ادا کنیم. دکتر سبحانی عزیز، دکتر عظیمیان هیات مدیره و مدیران باشگاه همه تلاش های لازم را انجام دادند. انشاالله همه فوتبال ما به سمتی برود که تیم های مردمی و شهرستانی همچون ملوان، استقلال خوزستان، استقلال اهواز و ... همه به سمتی برویم که ردیف بودجه داشته باشیم. دیروز باید چقدر هزینه می کردید که این شور و هیجان به اصفهان بیاید؟ آقایون مسئول در فوتبال شماهایی که قبل از رای آوردن به عنوان کاندیدا مدام وعده می دهید اما بعد از رای آوردن همه چیز را فراموش می کنید. فوتبال را تهدید ندانید بلکه یک فرصت بدانید. با این مشکلات اقتصادی که در جامع هست تنها چیزی که می تواند فشار را کم کند همین فوتبال است. فوتبال را تهدید ندانید و نگذارید تیم های مردمی تعطیل شوند. خدا را شاکرم کاری کردیم تیمی مردمی مثل نساجی بعد از ۲۵ سال آمد در لیگ برتر. هر وقت بازی هایش را می بینم اشک در چشمانم جمع می شود که یک درصد نقش داشتم که این تیم و طرفدارانش شادمان از حضور در لیگ برتر هستند.

وقتی پول برای سپاهان هست برای همه تیم های دیگر هم باید باشد

از محمود فکری بپرسید. یک روز زنگ زد و گفت ما پول نداریم هتل بگیریم. زنگ زدم به دوستم و گفتم ۳۰ میلیون تومان بریز به این حساب. ربطی به من نداشت که این کارها را بکنم. الان می گویم که این کارها را کردم. وقتی ۳۰ هزار نفر را می بینم که در ورزشگاه خوشحال هستند با خدای خودم خلوت می کنم که ذره ای در آخرت برای ما ارج و قرب قائل شود. این نقش را داشتم برای سربلندی تیمی مثل نساجی پای دوستانم را به این شهر و باشگاه باز کردم و با یک کار گروهی بعد از ۲۵ سال نساجی دوباره جان گرفت. از مهندس پرهام گرفته تا رضا حدادیان و ... با درخواست من آمدند تا شور و شعف به مردم شهر قائمشهر برگردانده شود. چرا نباید این کار برای تیم هایی مثل ملوان، سپیدرود، استقلال خوزستان و ... انجام شود؟ مگر آنها کم طرفدار دارند. این همه بودجه در کشور صرف می شود چرا به داد این تیم ها نمی رسید؟ چرا برای پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب آهن، فولاد و ... هست، چرا برای بقیه تیم ها نیست؟ من تیم خودم را می گویم وقتی برای ما به عنوان سپاهان هست باید برای بقیه هم باشد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مرتضی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    51 26
    همش که به نفع سپاهان نمیشه انصاف کوجاست
    • امیر IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      31 17
      فعلا که همه اش به نفع تیم حکومتی و وزیر ورزش،پرسپولیس.. بازی با تراکتور،پدیده،پیکان،سایپا،سپاهان.
    • وحید IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      25 19
      فعلا که تو 4 بازی اخیر پرسپولیس همش داور به کمکش اومده. گل تراکتور، پنالتی ماشین سازی، اخراج نشدن کامیابی نیا تو بازی پدیده! و پنالتی اشتباه تو بازی سپاهان. اول فصل جام رو میدادن به پرسپولیس نه به شعور مردم توهین می شد نه اعصابشون خورد می شد و نه پول بیت المال هدر می رفت. اینجوری اصلا منم پرسپولیسی میشدم. اصلا زنده باد پرسپولیس و کمیته داوران.
    • سعید ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      8 20
      آقا مرتضی، به استناد کارشناسان داوری برنامه نود، سپاهان جزء تیم هایی است که تا حالا بیشترین ضربه را از داوری خورده است.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      5 7
      قلعه نوی تو هر تیمی هست جنجال به پا میکنه. تو استقلال همش میگفت دستهای پشت پرده است .همیشه ام قهرمان میشد. اگه دستهایی هست چرا قهرمان میشدین؟
    • رضا IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      12 1
      از آدم مذوری که بوتاکس میکنه انتظار بیشتری نمیشه داشت فغانی یه گلی به سر فوتبال و داوری این مملکت زده ایشان چه سبکی چه ارتقایی در فوتبال داشته جز ایجاد اختلاف بین بازیکنآن و ستاره های استقال
  • عابدین IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    22 23
    حرفاش کاملا درسته ...بالاخره امیر هم نتونست سکوت کنه در مقابل اینهمه بی عدالتی و طرفداری ازیک تیم ...آخرش اینکارای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال یه روزی فاجعه درست میکنه .
  • سعید IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    23 19
    یک جام مثل سوپر جام بدهند پرسپولیس بعد لیگ انجام شود
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    12 12
    تو دربی واسه پرسپولیس پنالتی نگرفت و بازیکن استقلال رو اخراج نکرد تو بازی سایپا گل خطا رو سالم گرفت. تو آسیا بازی الهلال اون شتباه رو انجام دادن و تیم رو از همون نیمه اول خراب کردن. و ...
  • CH ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    4 4
    شیرازی تازه دنیا دیده همینه
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    27 9
    قلعه نویی از همون اولش فقط به داور گیرمیداد.حالا فغانی به این رو نمیده حالش گرفته شده
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    20 14
    هر دم از این لنگ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد... اما واقعا پانزده تیم دیگه باید برای دومی بجنگن،تا لنگ قهرمان بشه،بهر نهوی...
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    15 19
    نود درصد حرف هایش درسته.چه او را دوست داشته باشیم وچه از او بدمان بیاید.واقعا مدیریت قبلی استقلال چه بلایی سر این تیم اورد.حالا کی از انها بازخواست می کند.اقای خبیر ی کجای این فوتبال است.اگر یک فوتبالی حرف می زد ادم دلش نمی سوخت.چرا باشگاه پرسپلیس هرکاری دلش بخواهد انجام می دهد.واقعا اگر تیم دیگر ی بازی با سایپا این درگیری ها را پیدا کرده بود کمیته انضباطی همین حکم را می داد.پرچم ژاپن شده نماد اعتراض به بی عدالتی درفوتبال ایران.چرا کسی وقتی تراکتور محروم شد از پنجره نقل و انتقالاتی کسی به داد این تیم نرسید.تازه هم وسط فصل و هم اخر فصل مدیریت از عمد اجازه داد بازیکنان این تیم بروند.بارفتارهای زننده اش.باورمی کنید بعد بازی با استقلال وقبل فینال جام حذفی وقتی تراکتور استقلال خوب منصوریا ن را برده بود مدیر تراکتور برود دررختکن و به بازیکنانش توهین کند
  • omid GB ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    18 16
    بازی دیروز تیم شما مقابل پرسپولیس نشان داد که جایگاه تیم شما در جدول فعلی باید رتبه ده جدول باشید نه در صدر جدول. سپاهان همیشه با غوغاسالاری و هزینه برای عوامل امتیاز می‌گیرد. تیم‌هایی که شما میزبان آن‌ها هستید همیشه برای آن‌ها حاشیه و جنگ روانی درست می‌کنید. هیچ تیمی حاضر نیست مواد مصرفی بازیکنان خود را از طرف شما در اصفهان دریافت کند.ف قط من چند مورد جزیی از خصایص تیم شما را مطرح کردم. اگر قرار باشد همه موارد تیم شما گفته شود مطمئن باشید باشگاه سپاهان باید برای همیشه ازفوتبال کنار برود.
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      20 11
      پس شما چقدر حقیرید با این تیم حکومتی که به کمک داوری می توانید یک مساوی از این تیم دهمی بگیرید
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    16 9
    دمت گرم واقعا همه اینهایی که گفتی رو همه میدونن ولی واقعا آقای قلعه نویی هنرمندانه و دقیق و از ته دل گفتن البته امثال تاج که ایران رو تهدید میکنه که اگه منو برکنار بکنید میرم به فیفا گزارش میدم نباید هم این حرفا رو قبول نکنن.د رمورد تراکتور هم یادمه همون بازی که تراکتور در نبود نصف بیشتر بازیکنا فک کنم سه صفر باخت آقای قلعه نویی فقط گفتن دست و پامونو بستن انداختن جلوی پرسپولیس
  • داوود IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    36 15
    خارجی که دروغ نمیگن میگن؟! قلدر فوتبال ایران خود این آقاست نه فغانی
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
      0 0
      این گفته توهین به همه ایرانیهاست. پولهای کثیف را قلعه نویی در دوره قبلی مربیگری سپاهان وارد فوتبال ایران کرد.بازیکن سیصد تومانی را با یک میلیارد و سیصد وارد سپاهان کرد. خیلی از حرفهایش درست ولی مایه گذاشتن از کل ایران چه معنی داره؟
    • امین GB ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
      0 0
      خطاب به 11:01، انگار وقتی با استدلال نمی تونی جواب قلعه نوعی را بدهی، شروع به تهمت زدن و دروغ پردازی بدون سند و مدرک می کنی، واقعاً که موجود حقیر و بدبختی هستی.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    4 4
    این نتیجه نامردی شما در حق استقلال هست که در اوج، بازیکنان اصلی استقلال رو همراه خودت بردی تا استقلال رو زمین بزنی حالا نتیجه اش رو بچشششش
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    15 12
    بهترین کار محرومیت فغانی از ادامه داوری در لیگ برتر است.زیرا ممکن است۲امتیاز اخر فصل سرنوشت قهرمان را جابه جا کند.
  • احمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    11 4
    فغانی آنی نیست که فکرمیکنند . طرفدارسپاهان نیستم اماوقتی چندسال پیش گل سالم رامردود وقهرمانی را جابجاکرد درجوابش که گفت بخشی ازفوتبال است مهران مریدی گفت تیم رانابودکرده میگوید بخشی ازفوتبال است ! آنهم گلی که ضربه کاشته بود واونبودش کرد . .!!! پدر!!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    10 5
    عیبی یوخ.... عیبی یوخ‌‌.... خخخخ برید پرچم ژاپن رو بیارید!
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    20 10
    باز این شروع کرد به مزخرف بافی. چه کسی هست که از فغانی دفاع کند؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    15 0
    بیسواد،کجاست
  • طاهره IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    7 7
    همه به پرسپولیس حسادت میکنند وگرنه اشتباهات داوری برای همه تیم ها هست و در فوتبال یک چیز عادیه
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
      1 2
      یه بازی ؟دو بازی؟ سه بازی؟ اخه چرا اشتباها اشتباها به ضرر شما نمیشه؟ یه باززی معمولی اعتراض کردین فدراسیون وارد شد که بله بازی تراکتور گلش افساید نبوده. میدنی یعنی چی؟ یعنی داداش خودمون دارم میاریمتون بالا دیگه باری خودمون معجزه نشون نده.
    • خدیجه IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
      7 2
      مگه پرسپولیس چیزی هم داره که ما بهش حسودیمون بشه خانم طاهره لنگی
  • کامی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    11 12
    کاشیما شانس آورد که فغانی بازی فینال رو سوت نزد دم امیرپاشا گرم ، یاشاسین
  • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    5 2
    کلا یه موقعیت توی کل بازی داشتید چطوری لیاقت برد رو داشتید؟؟؟؟؟حتما منظورت یه بازی دیگه بوده چرا میخوای بازی بد تیمت رو توجیه کنی دیروز سپاهان هیچ کاری نتونست بکنه و همش دفاع کرد برو یه بار دیگه بازی رو ببین
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    9 4
    تاج براي اينكه بمونه داره به تيم دولتي پس پوليس باج ميده وگرنه كسي كه تو جام سوت زده مگه ميشه پنالتي كه همه ميگن اشتباه بوده را بگيره ، بنظر من فغاني خيلي خودشا خراب كرد ، ارزشش را نداشت كه خودشا بفروشه
  • ES ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    15 5
    تیم پرسپولیس تیم مورد علاقه دولت تدبیر و امید است امیر خان تا 1400 همین است
  • FR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    9 2
    اونروز که بازی تراکتور رو در اورد و جای قهرمان رو عوض کرد و کاپ رو داد به سپاهان و تاج اصفهانی . اگه گوش این و عوامل و اوامر پشتشو میگرفتند این چرخه فاسد قطع میشد. اونروز همه راضی بودن و سکوت پیشه کرده بودند. و بعدا سراغ خودشان رفتند کسی نمانده بود اعتراض کند
    • رامین GB ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
      0 0
      خطاب به 17:35، حرف مفت نزن، قهرمانی سپاهان چه ربطی به بازی تراکتور داشت جناب متوهم؟!!!! مگه سپاهان و تراکتور بازی رودررو داشتند؟!!!!! تراکتور بازی برده را با بی عرضگی با تساوی به پایان رساند، این چه ربطی به سپاهان داشت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    17 5
    لنگ یعنی آویزون بیت المال و ملیجک دولت
  • سعید IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    11 1
    بی تربیتی ممنوع .برای همه
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    3 3
    سروره هر چی لنگیه امیر قلعه نوعیه.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    6 2
    به داور اماتور هم می توانست هل دادن بازیکن حریف توسط منشا را تشخیص دهد
  • حسین IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    1 1
    مثلا به تو میگن مربی سپاهان نه تاکتیک داره نه بازی قشنگ اخه به تو هم میشه گفت مربی همیشه باخت یا مساوی رو رو از داور گلگی میکنی فغنانی خیلی هم داور خوبیه
    • احمد GB ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
      0 1
      حسین آقا حالت خوبه؟!!!!! سپاهان به همراه پرسپولیس تنها تیم های بدون باخت لیگ هستند و سپاهان در حال حاضر بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داره.
  • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    3 3
    اقای قلعه نوعی یادت چتد سال پیش با چه وضعیتی و ... همه داور ها رو خریدی رفتی چند بار قهرمان لیگ شدی حالا که خودت بد بودی همه رو مثل خودت میدونی و فکر میکنی هرکی قهرمان بشه مثل خودت عمل کرده یعنی خارج از زمین سبز نه عمو جنرال باختی بد هم باختی و باختنت هم تقصیر خودته
  • هامانه AE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    1 4
    یک دلیل قوی برا اینک تیمهای رقیب پرسپولیس یا حسادت میکنند یا اینک قدرت و توان رویارویی با این تیم مردمی رو ندارن اینه که،تیمی ک از مراحل سخت عبور کرده تا نایب قهرمان اسیا شده.مگه میشه داوری کمک کرده باشه البته درسته ک پرسپولیس تو اسیا دارای قدرت و محبوبیت است ولی نمیشه گفت همه اسیا دست بدست هم دادن تا پرسپولیس نایب قهرمان بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس