کد خبر 918226
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
خواص لوبیا قرمز برای لاغری، قلب و گوارش

پژوهشگران می‌گویند مصرف لوبیا قرمز منجر به کاهش اضافه وزن، کاهش خطر بیماری‌ها و حملات قلبی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

به گزارش مشرق، لوبیا قرمز مدت طولانی‌تری به شما احساس سیری می‌دهد زیرا فیبرهای حل‌شدنی دارد. پروتئین هم به شما احساس سیری می‌دهد و بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که لوبیا قرمز بیشتری مصرف می‌کنند اضافه وزن کمتری دارند.

بیشتر بخوانید:

لوبیا قرمز سرشار از اسید آمینه است که در ساخت پروتئین نقش دارد. پروتئین به ساختار سلول‌ها و تنظیم آن‌ها کمک می‌کند و در کارکرد بافت‌ها و اندام‌ها نقش دارد. بررسی اطلاعات ژنتیکی دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که پروتئین به شکل‌گیری ملکول‌های تازه هم کمک می‌کند.

لوبیا قرمز به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و فعالیت روده‌ها را منظم می‌کند زیرا میزان خوبی فیبر رژیمی دارد. همچنین سلامت روده را با بهبود کارکرد انسدادی افزایش می‌دهد  و میزان باکتری های سالم که از بیماری های روده پیشگیری می‌کنند را بالا می‌برد.

بر اساس پژوهش‌ها مصرف روزانه لوبیا قرمز خطر سکته، حمله قلبی و دیگر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. نوع خاصی از فیبر رژیمی که در لوبیا قرمز هست هم کلسترول بد LDL را کاهش و کلسرول خوب HDL را افزایش می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    1 0
    نفاخیش پس چی!؟!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    1 0
    لوبیا قرمز خطرناکترین لوبیاها ست و مواد محرک سرطان دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس