فرشید باقری

فرشید باقری که در آستانه فصل هفدهم تا مرز جدایی از تیم استقلال هم پیش رفت در فصل هجدهم به یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان همین تیم تبدیل شده است.

سرویس ورزش مشرق – هافبک دفاعی تیم استقلال در دو دیدار اخیر این تیم مقابل صنعت نفت و سپیدرود رشت موفق شد 3 گل برای استقلال به ثمر برساند. او در بهترین شرایط حتی در دیدار با نماینده رشت عنوان بهترین بازیکن زمین از نظر کسب فاکتورهای فنی را نیز به خود اختصاص بدهد.

در اینکه این هافبک کرمانی چه کار کرده تا به این درجه از پیشرفت در سومین فصل حضورش در استقلال برسد سرمربی و مربی این بازیکن به نکاتی اشاره کردند که مشخص می کند این پیشرفت بی دلیل رخ نداده است.

به گزارش مشرق، وینفرد شفر پس از بازی با سپیدرود در تعریف از این بازیکنش که دو گل از 5 گل استقلال را به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد گفت: فرشید باقری به همان بازیکنی تبدیل شده که من در خط هافبک به آن نیاز داشتم. البته در این باره باید از تمریناتی که بیژن طاهری برای این بازیکن در نظر گرفته هم یاد کنم که نقش مؤثرش را در دو دیدار اخیر به وضوح نشان داد.

بیشتر بخوانید:

نامجومطلق: استقلال با شکست پدیده جزو مدعیان می‌شود

فرشید باقری همان هافبکی بود که به دلیل بازی های خنثی و کم سروصدایش در فصل اول پیوستن به استقلال به دلیل بالا بودن رقم قرارداد 900 میلیون تومانی اش به شدت مورد انتقاد پیشکسوتان استقلال قرار داشت. فوتبالیستی که به محض قرار گرفتن نامش در لیست مازاد استقلال با پیشنهاد برانکو و پرسپولیس در ابتدای لیگ هفدهم مواجه شده و به یکباره تصمیم مدیران استقلال و البته سرمربی وقت تیم "علیرضا منصوریان" درباره اش تغییر کرده و به لیست استقلال برگشت.

بیژن طاهری در این باره با مشرق گفت و گو کرد و درباره فرشید باقری اظهار داشت: در طول فصل گذشته این بازیکن را زیر نظر داشتم و متوجه شدم او از نظر فیزیکی و فنی دارای همه خصوصیت های یک هافبک دفاعی مقتدر است منهای شوتزنی.

وی افزود: برای همین منظور از ابتدای فصل از باقری خواستم برای تبدیل شدن به یک هافبک ششدانگ در تمرینات به امر شوتزنی هم مشغول شود.

مربی استقلال که خود از جمله پیشکسوتان استقلال بوده و در این تیم به شوتزنی شهره بوده است گفت که این کار را به شکل اصولی به فرشید باقری آموخته و در طول ماه های اخیر بارها و باره با او کار کرده است.

دستیار شفر خاطر نشان کرد: باقری حالا و با حرکت به جلو و شوتزنی از پشت محوطه یا درون آن به یک هافبک ششدانگ تبدیل شده و می تواند در میانه زمین مقتدرانه بازی کند. او از یورش به دروازه حریف ابا داشت و سعی می کرد بیشتر در فاز تدافعی فوتبال بازی کند ولی با شوتزنی به دروازه و البته گلزنی حالا با اعتماد به نفس بالاتری در میدان حضور پیدا می کند و می تواند جای خالی دیگر هافبک های دفاعی که از این تیم جدا شدند را به خوبی پر کند.

فصل قبل فرشید باقری کنار امید ابراهیمی بازی می کرد و با توجه به خصوصیت بازی ابراهیمی در نفوذ به زمین حریف بیشتر عقب می ایستاد ولی حال باقری درباره شرایط این روزهایش در قالب تاکتیکی تیم استقلال عنوان کرد: با توجه به حضور علی کریمی در خط هافبک و بازی رو به عقب او در فاز دفاعی من آزادانه جلو می روم و علاوه بر فرصت ارسال توپ برای مهاجمان و خلق موقعیت، می توانم به دروازه تیم مقابل شوت هم بزنم.

پیش از حضور باقری در استقلال در ابندای لیگ شانزدهم درباره این بازیکن عنوان می شد که او کریم باقری جدید فوتبال ایران است که البته هرگز اینگونه نبود ولی به نظر می رسد با تغییراتی که فرشید باقری در سبک بازی اش ایجاد کرده حالا درصدد تحقق بخشیدن به این فرضیه است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    17 25
    مگه استقلال خودش کس رو نداره که کریم باقری برای فرشید باقری اسطوره بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس