کوشنر داماد ترامپ و بن‌سلمان

یک روزنامه مشهور آمریکایی به بررسی روابط دوستانه و بسیار نزدیک و گسترده بین داماد ترامپ و ولیعهد سعودی پرداخته است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، به نظر می رسد علت اصلی نزدیکی بیش از حد ایالات متحده به عربستان سعودی به خاطر دوستی عمیقی است که بین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید:

ارتباط داماد ترامپ با کودتای بن‌سلمان

جزئیات تماس بن سلمان با کوشنر پس از مرگ خاشقچی

آیا پرونده خاشقجی به یک معامله سیاسی نزدیک می‌شود؟

بر اساس این گزارش، مارتین ایندیک تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا به نیویورک تایمز گفت: روابط بین جارد کوشنر و محمد بن سلمان ، پایه و اساس سیاست ترامپ را تشکیل می دهد، نه تنها سیاست ترامپ در قبال عربستان سعودی بلکه سیاست ایالات متحده در قبال منطقه.

این روزنامه افزود: کوشنر و بن سلمان پیام های گسترده و زیادی را به طور خصوصی از طریق پیام رسان واتس آپ برای یکدیگر ارسال کرده اند.

نیویورک تایمز نوشت: حتی پس از انکه کاخ سفید محدودیت هایی را علیه مکالمات و ارتباطات تلفنی جارد کوشنر اعمال کرد، وی به ارتباطات تلفنی و تبادل پیام با بن سلمان ادامه داده و کار به جایی رسیده است که هر دو طرف یکدیگر را به نام کوچک خطاب می کنند. این ارتباطات و ارسال پیام ها حتی پس از قتل جمال خاشقجی نیز ادامه یافته است.

این روزنامه مشهور آمریکایی به نقل از چند منبع آگاه افزود: کوشنر پس از قتل خاشقجی، مهمترین مدافع و حامی بن سلمان در کاخ سفید به شمار می رود. روابط بین کوشنر و بن سلمان در دو سال اخیر به شدت تقویت شده است و این مساله نقش مهمی در گسترش روابط و همکاری های ریاض و واشنگتن داشته است.

پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، گروهی از سیاستمداران سعودی با کوشنر دیدار کردند و در بازگشت به ریاض اعلام نمودند که کوشنر از نقش ریاض در مقابله با تروریسم راضی بوده است.

این هیئت سعودی از ترامپ دعوت کردند تا به ریاض سفر کند و کوشنر نیز برای انجام این سفر تنها چند هفته پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری، تلاش زیادی کرد.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: کوشنر این طور استدلال کرد که با نفوذ محمد بن سلمان، عربستان سعودی می تواند نقش مهمی را در پیشبرد طرح صلح خاورمیانه ایفا کند.

سفر کوشنر به ریاض همزمان با اقدامات بن سلمان بری تثبیت و تقویت قدرت خود در پادشاهی سعودی بود. پس از سفر کوشنر به همراه ترامپ به عربستان سعودی در ژوئن 2017 میلادی بود که بن سلمان اقدام به برکناری محمد بن نایف نمود و خودش را به عنوان ولیعهد سعودی تثبیت کرد. چند روز پس از سفر کوشنر به عربستان در پاییز بود که ولیعهد سعودی بیش از 200 شاهزاده و تاجر بزرگ را در هتل ریتز کارلتون در ریاض بازداشت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس