کد خبر 917546
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
حادثه تروریستی چابهار

چند روز بعد از ارائه مستندات ایران درباره خرابکاری سعودی ها به سازمان ملل حمله تروریستی به چابهار اتفاق افتاد.

به گزارش مشرق، کمتر از سه ماه بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز که به شهید و زخمی شدن شماری از شهروندان از جمله زنان، کودکان و نظامیان حاضر در رژه شد، این بار تروریست‌ها در شهر چابهار با حمله انتحاری موجب شهادت و زخمی شدن تعدادی دیگر از هموطنان‌مان شدند.

بیشتر بخوانید:

سپاه آمران حمله تروریستی چابهار را تهدید کرد

پروپاگاندای خونین در چابهار

ساعت حدود10 روز پنجشنبه (15 آذرماه 1397) یک تروریست سوار بر خودروی وانت بمب‌گذاری شده قصد ورود به مقر ستاد فرماندهی انتظامی چابهار واقع در بلوار شهید ریگی را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی مستقر در دژبانی، از ورود به این مقر ناکام ماند و در اقدامی انتحاری خود را منفجر کرد که به شهات دو نفر از نظامیان و زخمی شدن 42‌نفر از شهروندان عادی از جمله دو نظامی شد.


گروه انصار الفرقان، مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند، انصار الفرقان یک گروه شبه‌نظامی است که در خاک پاکستان و افغانستان فعالیت می‌کند، این گروهک تروریستی از اتحاد دو گروهک تروریستی «انصار ایران» و «فرقان» صورت گرفته است. گروه تروریستی «انصار ایران» یکی از شاخه‌های جدا شده از گروهک «جندالله» پس از اعدام عبدالمالک ریگی است. «محمد شفیع» رهبر این گروه در همان ماه‌های اول آغاز فعالیت در پاکستان به قتل رسید. افراد پراکنده این گروه پس از سرگردانی به گروه فرقان پیوسته و با اتحاد هم گروه «انصار الفرقان» را شکل دادند. 


رهبر گروه « انصار الفرقان» همان رهبر سابق گروه «فرقان» است که توانست اعضای گروه محمد شفیع را هم تحت رهبری خود در بیاورد، او چندین سال نیز عضو گروه القاعده بود و ارتباط سنگینی با برخی کشورهای عربی داشته و به قدری در این سال‌ها از ایران دور بوده که زبان عربی را بسیار بهتر از زبان فارسی سخن می‌گوید. 


قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در خردادماه سال‌96 اعلام کرد : در عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران و قرارگاه قدس در ارتفاعات قصرقند «جلیل قنبرزهی» سرکرده گروهک انصارالفرقان به هلاکت رسید. این حمله به این دلیل بسیار اهمیت دارد که این گروه در ارتفاعات صعب العبور که تصور شناسایی آن را هم نداشته، مشغول طرح‌ریزی یک اردوگاه آموزش عملیات‌های تروریستی در قلب ارتفاعات منطقه «قصرقند» بوده است.

حمله به عزاداران حسینی در چابهار


این اولین حمله تروریستی در چابهار نیست، حادثه انتحاری مسجد امام حسین چابهار نیز از دیگر عملیات‌های تروریستی این گروه بوده است.در 24 آذرماه 89 مصادف با تاسوعا در شهر چابهار حملات انتحاری در میان گروهی از عزاداران شیعه و نزدیک مسجد امام حسین چابهار به‌وسیله دو بمب‌گذار انتحاری انجام شد، خبرگزاری‌های رسمی از کشته‌شدن حداقل ۳۹ نفر خبر دادند. در این حمله تروریستی یک سرباز وظیفه و سه درجه‌دار نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و در میان شهدا و مجروحان شماری زن و کودک جای داشتند. به نقل از العربیّه، گروه جندالله مسوولیت این انفجار را برعهده گرفت و در بیانیه‌ای، اعلام کرد که این عملیات را به انتقام اعدام عبدالمالک ریگی و دیگر اعضای اعدام‌شده این گروه شبه‌نظامی انجام داده‌است. 

اسناد خرابکاری عربستان 


درست هفت روز قبل از اقدام تروریستی در چابهار نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه (9 آذرماه 1397) با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد سعودی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی علیه ایران هستند که لازم است جامعه جهانی با آن برخورد کند.
در این نامه که به امضای اسحاق آل‌حبیب، سفیر ایران به رییس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام شد مستندات کافی موجود ثابت می‌کند که عربستان در حال برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی در ایران است.


در این نامه همچنین، به اطلاعاتی نیز که به صورت آشکار در مورد برنامه‌های سعودی برای ایجاد تخریب در اقتصاد ایران و نیز ترور مقامات ایرانی با اجیر کردن تروریست‌ها منتشر شده، اشاره و آمده است اینها بخشی از اقدامات بزرگتر سعودی برای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای منطقه است که جهان باید در مقابل آن ایستادگی کند.

ظریف: ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عمل‌شان می‌رساند


بعد از وقوع این حمله تروریستی مقامات کشورمان به تروریست‌ها هشدار دادند که اقداماتشان بی‌پاسخ نخواهد ماند. در همین خصوص آقای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به حمله تروریستی چابهار، با اشاره به سابقه بازداشت تروریست‌هایی که از امارات عربی متحده راهی ایران بوده‌اند، گفت ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عمل‌شان می‌رساند.
ظریف در توییتی خاطرنشان کرد : تروریست‌های مورد حمایت خارجی، افراد بی‌گناه را در چابهار کشتند و زخمی کردند. همانطور که در گذشته هم به صراحت گفته‌ایم، چنین جنایاتی بی‌مجازات باقی نخواهد ماند: در سال ۲۰۱۰ سرویس‌های امنیتی ما افراط‌گرایانی را که از امارات می‌آمدند، ردیابی و بازداشت کردند.
 ظریف سپس به عاملان این حمله تروریستی هشدار داد که «حرفم را به خاطر داشته باشید: ایران تروریست‌ها و اربابان آن‌ها را به سزای عمل‌شان می‌رساند.»

سپاه آمران حمله تروریستی چابهار را تهدید کرد


همچنین سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رهگیری و تنبیه شدید آمران و مجریان حادثه تروریستی امروز در چابهار خبر داد و گفت: گروهک‌های تروریستی عمدتاً با سرویس‌های امنیتی بیگانه مانند کشور عربستان مرتبط هستند و همواره سعی دارند ناامنی‌هایی را در مناطق مرزی ما ایجاد کنند. این حملات تروریستی پاسخ‌های کوبنده‌ای در پی دارد و علاوه بر تلفات میدانی که این افراد می‌دهند رهگیری و گروه‌های پشتیبان کننده آن‌ها نیز تنبیه می‌شوند.

قاسمی: مرگ طلبان به‌زودی تاوان سختی برای ارتکاب این جنایت خواهند پرداخت


همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه نیز خاطرنشان کرد، تروریست‌های رشد یافته در دامان برخی کشورها و کانون‌های مروج خشونت و افراط‌گرایی در منطقه، امروز دست به عملیات شرورانه و ضد بشری دیگری در منطقه اقتصادی چابهار زدند تا با القای ناامنی، بر توسعه اقتصادی که با همکاری کشورهای منطقه در جریان است و در جهت رونق اقتصادی و ثبات و امنیت در مرزهای شرقی کشور تلاش می‌نماید، لطمه وارد کنند. قطعاً خشونت‌ورزان و مرگ‌طلبان تحت فرمان کانون‌های شناخته شده، در هر جا که باشند به‌زودی تاوان سختی برای ارتکاب این جنایت خواهند پرداخت.

*صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    23 8
    هنوز هم نفهمیدید کار کی بوده
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      58 8
      ولیعهد سعودی محمد بن سلمان هشدار جدی داد مبنی بر اینکه جنگ را به داخل کوچه های ایران میکشاند تقریبا موقع ان است که پاسخی سخت قاطع از طرف نیروی ها ی ایرانی دریافت کند قائدتا این شخص نا خلف که بیشتر به فرزند خواندگی صدام شهرت دارد و اورا صدامک مینامند از تاریخ چند هزار ساله باشکوه وعظمت ایران خبر ندارد پدرخوانده این شخص که همان اربابش صدام حسین است الان کجاست مطمئنا نفر بعدی محمد بن سلمان خواهد بود البته ملت ایران دوست صمیمی ملت عربستان میباشد همانطوری که دوستی خود را چه در زمان صدام و چه بعد از صدام به ملت شریف عراق ثابت کرده است یقینا دوست وهمراه مطمئنی برای ملت شریف عربستان هم خواهد بود ولی حساب دشمنان ایران جداست
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      9 28
      اول چهارتا موشک بزنید دیرالزور تا بعد ببینیم چه باید کرد
    • مجید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      32 2
      بله فهمیدیم که عربستان بدون اجازه امریکا و اسرائیل کار نمی کنه ولی چون مدرکی (فعلا)علیه اون دو خبیث نداریم باید جلوی عربستان گرفت تا خریت بیشتری انجام نداد.باید شهرهای عربستان ملتهب بشه.زدی ضربتی ضربتی نوش کن....
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    29 3
    با سلام لطفا دیگه حداقل عربستان سر جاش بنشونیم با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه مثل داعش پوست عربستان .....تو نقشه که نگاه میکنم عربستان یک شبه جزیره ای بیش نیست
  • علی علیمحمدی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    39 2
    اگر دست عربستان منهوس در مسئله چابهار مشخص شده چرا باقدرت تمام با آن بر خورد نمی شود
    • مانی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      10 1
      منحوس
  • یونس IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    15 4
    کسی جرات نکرده مسئولیتش رو بپذیره.
  • US ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    22 2
    معلومه، مجموعه کارخانجات تروریست پروری پاکستان (اسراییل شرق) به همراه انبار پول و مواد خام (عربستان) که انگار تنها هدف از تشکیلشان تولید انبوه و صادرات تروریست در درجه اول به ایران، افغانستان و هند و در درجه دوم به کل جهانه.
  • US ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    8 6
    تولید انبوه و صادرات تروریست در درجه اول به ایران
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    24 4
    بعد دولتی ها از ترسشون به یمن کمک نمیکننن نکنه سعودی اخم کن ترامپ فحش میده همه لالا شدن
    • معین IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      5 16
      جمع کن بابا !!! مسائل استراتژیک مگر دست دولته که تو همینجور گتره ای حرف میزنی مسائل اینچنینی مربوط به کل نظامه و تصمیمش با همه قوا و نیروهای موثر مملکت هستش .
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      0 0
      این دولت اوضاع سوریه رو راست و ریست کرد دمش گرم.زمان دولت افسانه ای شما که کلا 4 تا محله تو دمشق اطراف کاخ ریاست جمهوری دست بشار اسد مونده بود. نکنه موفقیت ها در سوریه دست دولن نبوده ولی کم کاری ها در یمن تقصیر دولت بوده ؟!!!!!!
  • محسن121 IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    16 0
    مراقب فتنه انگیزانی که دنبال تیره کردن روابط بین دولت جدید پاکستان و ایران هستند باشیم.
  • ن IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    11 1
    مشخص است چه کسانی هستند وازکجا دستور می گیرند بهترین فرصت برای ضربه زدن به دستور دهندگان این جنایت است تنها با انهدام عاملان کار تمام نمی شود وافراد دیگری جای آنها را می گیرند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    9 2
    یه دفعه به طیفی که برای خرج انتخاباتش به شاه عربستان متوسل شده بود و تو این سالها از داعش و دراویش و....حمایت کرده برنخورد که به عربستان توهین شده؟؟!!!!!
  • RO ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    16 1
    خوب اگر کار سعودهاست دیگر مماشات خیانت به ایران است و باید سریعا عربستان تنبیه شود. مماشات، سهل انگاری در قتل عام حجاج ایرانی در سال 66 و منا که واقعا یک شرم ملی است و تجاوز به ایرانیها و عدم پاسخ مسئولین کشور، عربستان را گستاختر کرده است.
  • سعید IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    9 2
    دولت ما باید با دولت باکستان همآهنگ کنه و این تروریست ها را با موشک نقطه ای هدف قرار. دهند
  • GB ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    10 2
    این نشان از مهم بودن پیشرفت چابهار برای اقتصاد ماست .پی با سرعت بخشیدن به پیشرفت و امنیت چابهار کاری کنیم تا چشمشان کور شود .تمام اهالی و خارجیان را کارت دار کنید .گدا گشنه های خارجی را هم راه ندهید .فقط تاجران و سرمایه داران .خودمون نیرو داریم .کم باشه استانهای دیگر جبران میکنند ...
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    11 2
    اسرائیل ر ا نابود کنید همه مشکلات منطقه حل می شود چون همه این حمله های ناجوانمردانه با برنامه ریزی آمریکا و اسرائیل برای سرگرم کردن و دور کردن موشک ها از خودشان می باشد. مرک بر اسرائیل مرگ برآمریکا
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    3 3
    کار برادارن بسیجی ایرانی است که در فرانسه فتنه کرده اندفتنه گر.. فتنه گر
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
      2 0
      کار امریکاست،تا دیگه مکرون هوس ارتش داشتن نکنه و مثل قبل برده سر به راهه امریکا باشه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    14 0
    مرگ بر تروریست های مزدور پلشت
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    8 3
    عربستان جنگو اورد داخل ایران .اونوقت ما هنوز هیچ پاسخی نمیخاهیم‌بهشون بدیم ؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    5 2
    الکی هم نباید خالی بندی کنیم از قدرت ایران. سالهاست پاکستان منشا شرارت هاست ولی ایران هیچ کاری نتونسته بکنه. کارهای نمایشی انجا داده مثل شلیک موشک به معلوم نیست کجای سوریه ولی هیچ برخورد مناسبی با پاکستان نکرده. چرا موشک به پایگاه تروریست ها تو پاکستان شلیک نمیشه؟
  • هموطن IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    3 1
    تا عربستان مرکز پرورش تروریست در منطقه گوش مالی نگردد این بازی همچنان ادامه دارد
  • کیان IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    4 1
    امام علی ع می فرمایند : سنگ را از همان ناحیه که پرتاب شده بازگردانید که شر را جز شر پاسخی نیست . بسم الله
  • امیر IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    6 1
    پاکستان گدا گشنه خشکه مذهب عربستان بیشعور خرپوله دشمن ایران بیابید پرتقال فروش را
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    4 7
    دکه زمان اون رسیده که مناطق بلوچستان و کردستان توسط پهباد بمباران بشه خویشتن داری دگه حدی داره
  • سجاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    سلام،بهانه عالی برای نابودی عربستان واسراییل ، حس میکنم شروع جنگی سخت این پیش لرزه هاشه
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    تبت یدی ابی لهب وتب!
  • مجید IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    شما هل نکنید زیاد ازحد هم کاسه داغترازآش نشید برا دران عزیزمان درسپاه بموقع پاسخ لازم را چه بهدشمنان داخلی چه خارجی میدهند
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    کاسه لیس ها جواب ندهندبایدهرکسی ازهرکجاآرامش کشوررابا بمب وگلوله به هم زندبایدهرحکومتی پاسخ کوبنده ای بدهدوالا می شویم کشورسوریه ،به حکومت ونظم هم ربطی ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس