کد خبر 917360
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
وزارت خارجه ترکیه

دولت ترکیه در بیانیه‌ای در مورد عملیات تروریستی روز گذشته در چابهار، این حمله را «شنیع» خوانده و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی در شهر «چابهار» ایران را به شدت محکوم کرده و مجازات عاملان این حادثه را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه گفت: «ما این حمله تروریستی شنیع علیه مقر فرماندهی پلیس که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شد، را محکوم می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از حادثه تروریستی در چابهار/ 2 شهید و 27 مجروح تاکنون/ ترور ناموفق فرمانده انتظامی+عکس و فیلم

ترکیه با ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در این حمله تروریستی، افزود: «از خداوند متعال برای کسانی که جانشان را از دست دادند طلب مغفرت کرده و برای مجروحان نیز بهبود سریع را آرزومند هستیم.»

صبح روز گذشته (پنجشنبه) در جریان یک انفجار تروریستی در شهر بندری چابهار، دستکم ۳ نفر شهید و نزدیک به ۳۰ تن هم زخمی شدند.

بندر چابهار به واسطه نزدیکی به اقیانوس هند و قرارگیری در مسیر انتقال زمینی کالا از هند به افغانستان، برای دهلی از اهمیت راهبردی برخوردار است. هندی‌ها قرار است برای توسعه بندر چابهار 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند. اهمیت این بندر برای هندی‌ها به حدی است که آمریکا برای توسعه این بندر معافیت تحریمی صادر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    16 76
    فایده نداره ترکیه هر کاریی بکنه در ایران گروهی نئونازی و نژادپرست در جامعه اونو دشمن بزرگی میدونند حتی دشمن تر از امریکا و اسرائیل
    • US ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      11 61
      موافقم هیچ یک از کشورهای همسایه بعد از سوریه همانند ترکیه با ایران همسو نبوده
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      اتفاقا گروهی نژاد پرست پانترک هم داریم که فقط به دنبال نفرت پراکنی قومی و توهین به اقوام هستن، چه اینا و چه اون گروهی که تو گفتی جفتشون جاهلن و به لحاظ فرهنگی عقب مانده!
    • FR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      فراموش نکن همین ترکیه با حماقتهاش درباره بحران سوریه، با خرید نفت از داعش و حمایت از تروریستهای تکفیری ارتش آزاد و النصره وحشی چه بلایی سر سوریه آورد و باعث شد پای آمریکایی ها به سوریه باز بشه و تروریستهای ی پ گ قدرت پیدا کنن و راه برای اجرایی شدن «طرح خاورمیانه بزرگ» صهیونیستها فراهم تر شد و عملا جبهه مقاومت ضد اسرائیلی به چالش کشیده شد
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    23 0
    حال به تورچها چقدر مقروض شدیم؟ ها؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس