روزنامه

طیف اصلاح طلب با بازی در نقشه مشترک آمریکا و اروپا تحت عنوان «برجامیزه کردن مؤلفه‌های قدرت ایران»، همصدا با اروپا و آمریکا، توان موشکی کشورمان را هزینه و مایه دردسر جا می زند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: آمریکاستیزی برای مردم ویرانگر است!

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «"صادق زیباکلام" عضو هیأت علمی دانشگاه تهران...گفت: استکبارستیزی برای آرمان‌ها و هدف‌های انقلاب اسلامی در واقع یک سم قاتل بوده؛ چون گفتمان امریکا ستیزی بتدریج گفتمان دموکراسی خواهی و آزادیخواهی را که جوهره انقلاب اسلامی بود، به حاشیه راند. زیباکلام افزود: گرچه امریکاستیزی به‌عنوان یک ابزار سیاسی و حکومتی برای حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ابزار نیرومندی بوده که در ۴۰ سال گذشته آن را رها نکرده‌اند، اما برای منافع ایران در واقع ویرانگر بوده است. وی افزود: استکبارستیزی و امریکا ستیزی بزرگترین ضرر و زیان را به گفتمان دموکراسی و آزادی خواهانه انقلاب اسلامی وارد کرده است».

روحانی در سال ۹۲ گفته بود که آمریکا کدخداست و باید با کدخدا ببندیم. بر همین اساس مذاکرات هسته‌ای در قالبی جدید انجام شد. در این مذاکرات، وزرای خارجه ایران و آمریکا در دیدارهای دوجانبه رکورد زده و تعجب رسانه‌های خارجی را برانگیختند. در ادامه این رویکرد، روحانی با اوباما به صورت تلفنی صحبت کرد و ظریف نیز با اوباما دست داد. دولتمردان گفتند که امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است و به همین دلیل از اجرای برجام مطمئن هستیم.

اما پس از این ارتباطات ویژه و درست زمانیکه اصلاح طلبان به وجد آمده بودند و دولتمردان، اوباما را فردی مؤدب! و باهوش! معرفی کردند، دولت اوباما در اقدامی توهین آمیز از پذیرش نماینده ویژه روحانی در سازمان ملل امتناع کرد و وی را تروریست! نامید.

پس از آن، دولت اوباما قانون تحریمی آیسا را تمدید و قانون محدودیت ویزا را امضا کرد و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را نیز تمدید کرد. در ادامه ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران نیز توسط دولت اوباما بلوکه شد. اوباما مردم ایران را یاغی! نامید و برجام را لگدمال کرد.

اما صادق زیباکلام و همقطاران وی که با منافع ملی و عزت مردم ایران بیگانه هستند، حاضر نیستند که این واقعیت بدیهی را بپذیرند.

** معترضان فرانسوی پوپولیست هستند!

روزنامه سازندگی-ارگان حزب کارگزاران سازندگی- در مطالبی با عنوان «پیروزی پوپولسیم بر لیبرالیسم» و «دموکراسی بلای جان جمهوری» به اعتراضات اخیر مردم فرانسه علیه دولت این کشور واکنش نشان داد.

این روزنامه اصلاح طلب در سرمقاله شماره امروز به قلم «محمد قوچانی» نوشت: «اصلاحات ساختاری همواره دشمنان ساختاری دارد و این همان بحرانی است که امروز (در سال ۱۳۹۷) امانوئل مکرون رئیس لیبرال جمهوری فرانسه با آن مواجه است و دیروز (در سال ۱۳۹۶) حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با آن مواجه بود...سعید لیلاز...علت غایی شورش دی ماه ۹۶ را بازگشت دولت روحانی از اصلاحات ساختاری در بودجه ۹۷ دانست. شورشی که به هدف اصلی خود رسید و در نهایت دولت را یک گام به عقب برد...همان اتفاقی که در سالهای ابتدایی دهه ۷۰ خورشیدی بر سر برنامه تعدیل اقتصادی دولت اکبر هاشمی رفسنجانی آمد و با شورش‌های حاشیه شهری و عدم حمایت نهادهای سیاسی به خصوص مجلس وقت...بایگانی شد و تعدیل، تعدیل شد...پیروزی پوپولیسم بر لیبرالیسم البته ایران و فرانسه ندارد.».

ارگان رسانه‌ای حزب اشرافی کارگزاران به دبیر کلی «غلامحسین کرباسچی»، مخالفان سیاست لیبرالیستی و ضدمردمی «تعدیل اقتصادی» یا همان «آزادسازی قیمت‌ها» را پوپولیست معرفی کند. بر همین اساس، مردم فرانسه که در واکنش به سیاست‌های نادرست اقتصادی ماکرون به خیابان‌ها ریختند و مردمی که در دولت هاشمی به سیاست تعدیل اقتصادی اعتراض و تظاهرات کردند و مردمی که به سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی اعتراض و تظاهرات کردند، همگی پوپولیست هستند.

لازم به ذکر است که سیاست غلط تعدیل اقتصادی در دولت هاشمی، تورم ۵۰ درصدی، فساد سیستمیک، اتلاف شدید منابع و افزایش سهمگین استقراض خارجی را رقم زد.

سیاست تعدیل اقتصادی دارای مؤلفه‌های تندی همانند سیاست‌های شوک درمانی برای افزایش و واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی و اقلام ضروری خانوار و کاهش یکباره ارزش پول ملی در لوای حمایت از صادرات، خروج یکباره دولت از اقتصاد، خصوصی سازی گسترده و واگذاری بسیاری از نهادهای دولتی در پوشش کاهش هزینه دولت و اصطلاحاً چابک سازی دولت است که در نهایت عموم مردم را تحت فشار گسترده اقتصادی قرار می‌دهد.

سیاست تعدیل اقتصادی علاوه بر آثار مستقیم اقتصادی چون تورم دو رقمی، بیکاری گسترده، استقراض بی سابقه، آثار غیر مستقیمی چون اباحه گری در فرهنگ، ترویج اشرافی گری، افزایش جرم و جنایت؛ رواج دلالی و سوداگری را هم در پی دارد.

** خرم: باید از پرتاب آزمایشی موشک پرهیز کنیم، اروپا ناراحت می‌شود!

«علی خرم» دیپلمات پیشین و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «به نظر من این رفتار (آزمایش موشکی)، رفتار یک کشوری که در تحریم است، نیست. برای کشوری که در تحریم است و فشارهای سیاسی بر آن وارد می‌شود، انجام چنین رفتارهایی تنها موجب نگرانی کشورهای دیگر خواهد شد و چیزی جز ضرر در پی ندارد».

خرم در ادامه گفت: «اروپایی‌ها پیش از این در مورد این جریان ابراز نگرانی کرده‌بودند. این در حالی است که اروپایی‌ها و گروه ۱+ ۵ به طور رفاقتی از ایران انتظار داشتند تا جایی که می‌تواند فعلاً خودداری کند».

پیش از این طیف اصلاح طلب مدعی بود که صنعت هسته‌ای یک صنعت تزئینی است و نباید به خاطر آن مردم کشورمان را تحت فشار اقتصادی بگذاریم. این طیف در کنار دولتمردان مدعی بودند که با کنارگذاشتن صنعت هسته‌ای، مشکل رکود و گرانی و بیکاری و سرمایه گذاری خارجی و آب خوردن مردم رفع شده و یک فتح الفتوح عظیم رخ خواهد داد!

برجام امضا شد ولی دلار حدود ۳۰۰۰ تومانی در سال ۹۴ تا حدود ۱۹ هزارتومان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرد. کاهش شدید ارزش پول ملی و گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی و بی عملی ستاد اقتصادی دولت موجب شد تا علاوه برپابرجاماندن تحریم‌ها، مشکل رکود و گرانی و بیکاری سرِ جای خود باقی بماند. البته این شرایط یک تفاوت با گذشته داشت و آن اینکه در صنعت هسته‌ای بتن ریخته شد.

حالا طیف اصلاح طلب با بازی در نقشه مشترک آمریکا و اروپا تحت عنوان «برجامیزه کردن مؤلفه‌های قدرت ایران»، همصدا با اروپا و آمریکا، توان موشکی کشورمان را هزینه و مایه دردسر جا می زند!

** منت افزایش ۲۰ درصدی حقوق زیر فشار ۴۰ درصدی تورم

روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «منت ۲۰ درصدی زیر فشار ۴۰ درصدی» نوشت: «مسئولان دولتی برای بودجه سال آینده تنها ۲۰ درصد تصمیم دارند که به حقوق‌ها اضافه کنند در حالی که در برخی عرصه‌ها، تورم تا چندین برابر افزایش یافته است... حسن‌روحانی روز گذشته در سفری که به شاهرود سمنان داشت در سخنرانی خود با افتخار! این میزان را اعلام کرد و متاسفانه برخی از مردم حاضر در صحنه نیز برای وی سوت و کف کشیدند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اکنون نیز با توجه به تورم کشور و بر اساس رقمی که مرکز آمار یا بانک مرکزی اعلام کرده است، میزان تورم در کشور حدود ۴۰ درصد است...با توجه به این تورم به نظر می‌رسد که افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کافی نخواهد بود. زیرا این میزان افزایش جوابگوی تورم کمر شکن نیست».

متاسفانه دولت در حوزه اقتصادی همچنان بدون برنامه پیش می‌رود. این بی برنامگی موجب شده است تا مردم با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • DE ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    55 8
    من خرم باید از پرتاب آزمایشی موشک پرهیز کنم، اروپا ناراحت می‌شود!/ خوب تو پرهیز کن هروقت گفتند شلیک کن بگو نه . زیباکلام: آمریکاستیزی برای مردم ویرانگر است!/ مثلا مردم ملتهایی که دولتشان نوکر و دستنشانده امریکاست و اجازه غارت همه چیز را به امریکا داده مثلا خیلی خوشبخت هستند .چرا پا نمیشی برای همیشه بری امریکا تو که اینقدر عاشق اونهایی؟
    • US ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      18 1
      گوش دادن به مزخرفات خاینان باعث زخم معده برای مردم کشور میشود
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      0 10
      16:13 اگه یه جو شعور داشتی کارت به این حرفا نمی کشید
  • سید IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    54 9
    لیبرالیسم قطعاً ضد ولایت فقیه است، مرگ بر ضد ولایت فقیه!
    • NL ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      7 0
      لیبرالیسم قطعا ضد شیعه است.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    24 1
    چطوری اونا برجام تحریم میکنن ما باید بخندیم ما موشک که جزو قوانین سازمان ملل هم هست باید گریه کنیم
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    29 0
    ننگ به اصلاح طلبای وطن فروش و غربزده
  • محسن IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    25 1
    دیروز هسته ای مایه ی دردسر بود کشور پیشرفت نمی‌کنند ام روز برنامه ی موشکی فردا حتما می گن سیاست منطقه ای وپس فردا ها سپاه قدس،شورای نگهبان،و.....پس بک دفعه بگین همه‌چیز تعطیل بدید آمریکا ببرد خیالشان راحت
  • مهماندار هواپیما IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    17 1
    این روزنامه های زنجیره ای دلسوز ملت ایران چرا راجب ان 700 هزار میلیارد تومن که لیلاز گفته در این یک سال دزدیده شده چیزی نمیگن برای 3000 میلیارد دولت قبل شلوار ننه شان را هم دراوردن
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    10 1
    خفه ضایع وطن فروش.چشم خواستیم موشک بزنیم با تو هماهنگ می کنیم.
  • یک جانباز IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    22 1
    این آنتیکهای لیبرال که سیم خاردار شده اند برای انقلاب چرا نمی روند به آمریکا یا اروپا که دلبستگی شدید دارند ؟ تا توانسته اند از طریق رانت پولدار هم شده اند بردارند و بروند گورشان را گم کنند
  • علی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    15 0
    با سلام ای قراردادها را با دشمنان اسلام امضاء کنید به لطف خدا مثل برجام آبروی شما میرود وپوشالی بودن قهرمانهای شما برای مرم بیشتر مشخص می کند
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    15 0
    عجیبه خیانت میکنن به طرف مقابل انگ دلواپسی میچسبونن ، بس کنید ، fatf استقلال کشور رو از بین میبره این کشور میشه یکی از مستعمرات نظم نوین جهانی . اینقدر هم جماعت بی وجود توی این مملکت هست که دار و ندا این مملکت رو با عذرخواهی و التماس به کدخدا بر گردونن . جمع کنی خیانت رو جماعت تقی زاده تبار انگلیسی و امریکایی
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    11 0
    ادم باورش نمیشه اینا روی سادگی این مطالب رو به جامعه تزریق می کنن.
  • احمد IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    4 0
    برای رهایی از شر اصلاح طلبها باید بهشون تریبون داد که هر جی می خوان بگن. بعد هم حرفهاشون رو نشر داد.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    11 0
    ناصرالدینشاه قاجار فرمود: می‌خواهیم به شمال مملکت سفر کنیم، سفیر انگلیس اعتراض می‌کند. می‌خواهیم به جنوب مملکت برویم، سفیر روس اعتراض می‌کند؛‌ای مرده‌شور چنین سلطنتی را ببرد که شاه نمی‌تواند به شمال و جنوب مملکتش سفر کند».
  • سعید ج IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    21 0
    در یک آزمایش موشکی خرم را به موشکی ببندید و پرتاب کنید
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      6 0
      حیف از موشک نیست منحرف می شود وبه هدف اثبابت نمی کند
  • SE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    8 0
    خرم کلاه گیسش را بردارد کله اش باد بخورد تا دیگر خزئبل نگوید
  • SE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    9 0
    مرده شور دولت و گروههای سیاسیی را که با ملاحطه ناراحت نشدن این *** سیاسی و آن پفیوز بیگانه مملکت را اداره میکنند. مردم انقلاب کردند که این فرمانبران بیگانه را به زباله دان بریزند حالا دو باره آمده اند بر مصدر امور. گویا انقلابی دیگر لارم است تا این بی بوته ها به زیر کشیده شوند.
  • SE ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    9 0
    زیبا کلام برو امریکا همانجا کاسه لیسی کن
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    8 0
    رزمایش های موشکی و نظامی برای نشان دادن قدرت کشور برای بازدارندگی از جنگ الزامی است .
  • DE ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    6 0
    اين خرم فقط يك زباله است ، با ان كلاه گيس اش
  • احمد IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    10 0
    حالا وضع افغانستان وپاكستان ومصر و٠٠٠كه نوكرامريكان خوبه يااينكه فقراونجابيدادميكنه!؟وصع مردم دوره پهلوي مزدورامريكاخوب بودكه ٨٠درصدروستاييان و٥٠درصدشهردرفقرمطلق بودنظ و٦٥درصدايران بيسوادوپزشكان ليسانسه هندي تومعدودبيمارستانهاي شهرستانهادست وپاي ممردم رابايه جراحت ميبريدن و٠٠٠
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 0
    با رابطه یا بی رابطه با موشک یا بی موشک مهم اینه که مردم دارند له میشوند زمانی اینها مهم هستند که مردم از حداقل زندگی برخور دار باشند شکم گرسنه چکار دارد به این چیزها یک شب برید خیابان ها میبینید زن جوان تا کمر خم شده داخل سطل اشغال بعد نمیدانم مسئولین چطوری خوابشان میبره
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    6 0
    این مردک چطور دیپلمات بوده!مگه برجام تصویب نشد چطور دوباره تحریم شدید!برجام که هسته ای بود!!آمریکا راحت خرشون کرد وبه مملکت ضرر زدند وآخرش پاشو کشید بیرون !فقط یه مشت هالو شدن دیپلمات برای ما!!
  • AU ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    2 0
    اصلاح طلبان تا اینجا جز هموار کردن گستاخی های بیشتر دشمنان کشورمان غلط دیگری نکردند و آقایان تاجزاده, حجاریان و سریال عملکرد امثال این افراد پرواضح است تا جاییکه گفتمان امثال تاجزاده انقدر همسو با خائنین خارج از کشور شده. بنابراین آزمایشات موشکی باید طبق روال انجام شود اما بدور از هیجانات و دشمن باید آمادگی بنیه دفاعی ما را بوضوح درک کند و در این بین پروژه های بروزرسانی نظامی ما از جمله موشکی باید بدور از خبررسانی در شرایط جاری با شتاب انجام شود. قصد ۱۰۰% تجاوز دشمن برای هر عقل سلیمی مثل روز روشن است و ۱۰۰ البته عملکرد آقایون روشنفکر هم مثل روز روشن است که برای خود یک تصویری از جایگاهشان در پس از عبور از نظام ترسیم کرده اند.
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    4 0
    خرم دیگه کیه اینم جدیده .این همه وطنفروشو جاسوس کم بود. قدم نورسیده نامبارکه.مثلا کشورائیکه هرشب سربازای امریکا بدمستیو تجاوز به انف دراونجارا عادی کردن وضعشون خوبه. امثال خرمی وزیبا کلام زنو بچه شونو وردارن برن امریکا خوشیخت بشن. براچی موندن اینجا که امول بشن.. دیگه وطفروشیرو جاگزین کنید
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    4 0
    بله اینها ملت را مثل خودشان *** فرض کرده اند
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    2 0
    یعنی این اصلاح طلبان اینقدر احمق هستند که شکستشان در برجام را به این روشنی نمی بینند اینها یا مزدورند یا نفهمند یا خود را به نفهمی زده اند وگر نه با این همه هزینه ای که با برجام برای نظام تراشیده اند باز هم دنبال خیانت جدیدتری هستند
  • GB ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 3
    اینجا محل گردهمایی تندروهاست .نظریات را بخوانید .
    • US ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      4 0
      درسته اینجا جای بی غیرت ها نیست اشتباه اومدی اون شرق نیوزه!! نه مشرق
  • زمانی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    5 0
    ان شاالله موشکهای نقطه زن الهی توسرتک تک شما نمک نشناسهای انقلاب اسلامی فرودنماید
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    3 0
    اگر امریکا حمله میکرد و با یک موشک کشور را نابود میکرد ضررش کمتر از روحانی بود
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    2 0
    اگر امریکا حمله میکرد و با یک موشک کشور را نابود میکرد ضررش کمتر از روحانی بود
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    8 0
    آخر اصلاح طلبان مثل منافقین است. خرم تو حرف مفت نزن. ترسیدی برو خارج. لعنت بر هر چی فتنه گر پدرسوخته.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    5 0
    ال سقوط مدعیان اصلاحطلبی ایران و عربستان و اسراءیل به سرکردگی امریکای خبیث و مستکبر...ظهور نزدیک است انشاءالله
  • میرک IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    2 0
    **** انشاءنتیجه ومزدش رادریافت خواهی دید.
  • میرک IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    مشرق نیوز منعکس نکن چراخراب می کنی..................ازماست که برماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس