کد خبر 917074
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
ایرج دانایی فرد

به گفته رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، ایرج دانایی فر که به بیماری «سیروز» کبدی مبتلا است، باید برای عمل جراحی هر چه زودتر در نوبت پیوند کبد قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، ایرج دانایی فرد از پیشکسوتان باشگاه استقلال است که تنها گل تیم ملی ایران مقابل اسکاتلند در جام جهانی آرژانتین را به ثمر رساند و اینگونه نامش را به عنوان اولین گلزن تاریخ فوتبال ایران در ادوار جام ‌های جهانی به ثبت رساند.

این پیشکسوت فوتبال ایران از ابتدای هفته به دلیل نارسایی کبدی در بیمارستان بستری است. در همین راستا مسعود سلطانی فر وزیر ورزش به فدراسیون پزشکی ورزشی دستور داده تا تمام اقدامات لازم برای حمایت و پیگیری درمانی وی را انجام دهد. 

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه این فدراسیون پیگیر مراحل درمانی ایرج دانایی فرد است، گفت: دانایی فر به دلیل خونریزی گوارشی به بیمارستان مراجعه کرد اما معاینات تکمیلی برای آغاز روند درمان او نشان داد که به بیماری مزمن کبدی مبتلا شده است. 

بیشتر بخوانید:

نخستین گلزن ایران در جام جهانی در CCU بستری شد

وی تصریح کرد: این پیشکسوت فوتبال ایران به بیماری «سیروز» که نوعی نارسایی شدید کبدی به حساب می آید، مبتلا شده است. وضعیت وی به گونه ای است که باید متقاضی پیوند کبد شود. در صورت مساعد شدن وضعیت عمومی دانایی فرد باید حتما عمل پیوند کبد برای وی انجام شود. دانایی فرد باید به مراکز پیوند معرفی شود تا در نوبت عمل قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون پزشکی با تاکید بر اینکه این فدراسیون بنا به وظایف ذاتی در کنار لحاظ کردن دستور وزیر ورزش وضعیت درمانی ایرج دانایی فرد را پیگیری می کند، گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی تا حد امکان کمک حال وضعیت درمانی ایرج دانایی فرد خواهد بود. البته به لحاظ هزینه کار زیادی از دست مان بر نمی آید اما برای تسریع در روند درمان کوتاهی نخواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس