کد خبر 917008
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
بنیاد مستضعفان نمایه

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان از تغییر مأموریت بنیاد در حوزه ساخت‌وساز عمرانی خبر داد و گفت: از این پس به جای ساخت مراکز تجاری بزرگ، ساخت مسکن برای اقشار متوسط به پایین در دستور کار است.

به گزارش مشرق، منوچهر خواجه‌دلویی در نشست خبری به سیاست‌های جدید بنیاد مستضعفان در حوزه ساخت‌وسازهای عمرانی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ پیش از این بنیاد مستضعفان در اراضی که در اختیار داشت، نسبت به ساخت مجتمع‌های تجاری و لوکس اقدام می‌کرد.

وی ادامه داد: این مجتمع‌های تجاری اغلب مورد استفاده برندهای خارجی قرار می‌گرفت، در این راستا پس از بررسی‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است، بنیاد ساخت‌وسازهای خود را به نحوی مدیریت کند که آخر سر به نفع مردم و همسو با آنها باشد.

بیشتر بخوانید:

تکذیب شایعه تغییر رئیس بنیاد مستضعفان

عکس/ سفر رئیس بنیاد مستضعفان به قلعه گنج

فیلم/ رقم مالیاتی"بنیاد مستضعفان"در 14سال

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان بیان کرد: بر این اساس بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت، ‌پروژه‌های انبوهی را در ساخت‌وسازها در دستور کار قرار دهد که ‌مخاطبان نهایی آن اقشار متوسط به پایین جامعه باشند.

خواجه‌دلویی اظهار داشت: در حال حاضر، در هلدینگ عمران مسکن بنیاد حدود یک میلیون مترمربع زیربنا در حال تولید است و مستمر پروژه‌های دیگر اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا به تازگی‌ ساخت مجموعه 800 واحدی در اسلامشهر را در دستور کار قرار دادیم که واحدهای این پروژه‌ها از مرحله سفت‌کاری عبور کرده و در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان افزود: زمانی که پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور به 35 درصد برسد، مجوزهای پیش فروش صادر می‌شود و واحدها با قیمت کارشناسی که به تأیید کمیته‌ای در بنیاد مستضعفان می‌رسد، عرضه می‌شود

خواجه‌دلویی اضافه کرد: همچنین در استان فارس و شهر شیراز ‌پروژه‌ای 1200 واحدی در منطقه‌ای که اقشار متوسط به پایین حضور دارند، در حال ساخت است.

وی گفت:‌ همچنین در شهرهای مشهد، کرمانشاه، یزد، اصفهان و چند شهر دیگر پروژه‌های بزرگ ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار متوسط به پایین جامعه و در شأن و جایگاه بنیاد مستضعفان توسط بنیاد در دست اجرا است.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه در حوزه صدور اسناد تأکید ویژه‌ای داریم، افزود: رعایت حقوق ذی‌نفعان و خریداران به عنوان یکی از سر لوحه‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد در دستور کار است.

وی همچنین اظهار داشت: در سه سال اخیر در بخش واگذاری‌ها بیش از 6400 سند توسط بنیاد به مردم داده شد، در حال حاضر هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که از زمان تحویل خانه‌ها، حداکثر پس از یک‌ سال سند و پایان کار گرفته شود.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان تأکید کرد: در بنیاد مستضعفان هر پروژه‌ عمرانی تا طراحی آن کامل نباشد، پروانه اخذ نشده باشد و بقیه مسائل آن روشن نشده نباشد، شروع نمی‌شود.

خواجه‌دلویی همچنین از ‌ساخت 185 واحد مسکونی در قالب طرح نیلوفر در جنوب شرق تهران خبر داد و افزود: این واحدها تکمیل و به ذی‌نفعان واگذار شد و در حال تهیه اسناد و پایان کار هستیم.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان اعلام کرد: این پروژه، کل جنوب شرق تهران و تعریف این منطقه را متحول کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    6 0
    بجای ساخت مجتمع تجاری از شرکت هاتون حمایت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس