صحن علنی مجلس

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه باید کنوانسیون CFT با اجماع ملی بررسی و تصویب شود، گفت: نگرانی نمایندگان درباره این لایحه برطرف شده است.

به گزارش مشرق، گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم امروز(چهارشنبه) در دستور کار صحن علنی مجلس قرار  گرفت.

بیشتر بخوانید:

اولین بند از CFT در مجلس اصلاح شد

دهقان: پیوستن ایران به CFT خلاف امنیت ملی است

بررسی لایحه CFT در دستور کار مجلس قرار گرفت

پناهی آذر معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در موافقت با گزارش کمیسیون امنیت ملی، گفت: دولت با پیشنهادات کنوانسیون موافق است.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اظهار داشت: بعد از بازگشت کنوانسیون و ایرادات شورای نگهبان و مجمع به کمیسیون، جلسات متعددی برگزار شد و در این جلسات همه جناح های مجلس، نمایندگان شورای نگهبان، نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت هم حضور داشتند. نتیجه بررسی ها شروطی است که در این لایحه ذکر شده است.

وی با بیان اینکه دولت معتقد بود که این کنوانسیون باید با اجماع ملی بررسی و تصویب شود، افزود: تمام نگرانیهای نمایندگان در شروط این لایحه برطرف شده است.

پناهی آذر خاطرنشان کرد: نگرانی دوستان از بحث استرداد بود که در شروط جدید صراحتاً اعلام شده است استرداد مجرمین طبق قوانین جمهوری اسلامی انجام خواهد شد. علاوه بر این در ماده ۲ این لایحه تأکید شده شورای عالی امنیت ملی مصادیق افراد، گروه ها و سازمان های تروریستی را اعلام خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 4
    مگه بندهها و قوانین کنوانسیون کذایی رو مجلس می نویسه که بخواد عوضش کنه؟!
  • ارسلان IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 0
    کاملا پیوستن به این کنوانسیون احمقانه است راهش مقاومت و تقویت توان داخلی است 1. ساخت بمب هسته ایی 2. خود کفایی گندم گوشت مرغ و فراورده های دامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس