دفترچه بیمه

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی درمراکز ملکی سراسر کشور تا پایان آذر حذف می‌شود.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی‌ بندپی از حذف دفترچه‌های درمانی خبر داد و گفت:‌در 17 استان کشور نسخ الکترونیکی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی اجرا شده است و تا پایان آذرماه در 14 استان دیگر این طرح اجرایی می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی نسخ الکترونیک در مراکز ملکی تأمین اجتماعی در سراسر کشور دیگر نیاز به دفترچه‌های درمانی نیست و این اقدام خدمات درمانی را شفاف‌تر و پرونده الکترونیک سلامت را به سرانجام می‌رساند و یک اقدام بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات شرایط و میزان بیمه بیکاری +جدول

کارگران و مشکلی به نام لیست بیمه

پایان دفترچه‌های کاغذی بیمه تا پایان آذر ماه سال جاری

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: دفترچه‌های درمانی همچنان در مراکز طرف قرار داد با سازمان تأمین اجتماعی اعتبار دارد و برای مراجعه به این مراکز درمانی باید در اختیار بیمه شدگان باشد.

 سازمان تأمین اجتماعی دارای ۷۸ بیمارستان ملکی، ۲۷۹ درمانگاه عمومی و تخصصی و ۷ دی کلینیک در سراسر کشور است که بیمه شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند خدمات درمانی لازم را از این مراکز درمانی بدون دفترچه و تنها با کد ملی دریافت کنند.

سازمان تأمین اجتماعی از سال 1387 به دنبال حذف دفترچه‌های درمانی بود و در این مدت طرح‌های مختلفی از جمله کارت هوشمند درمان و ذخیره اطلاعات بیمه‌ای و درمانی بیمه شدگان در سیم کارت را ارائه کرد ولی در نهایت به اجرای طرح نسخ الکترونیک رسیدند و پس از 10سال حذف دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    هييت مديره ومديريت سازمان تامين اجتماعي بواسطه افزايش هزينه هاي درمان ارمبلغ 6000 ميليارد تومان سال 92به 26000 هزار ميليارد توماان سال 97درمان كارگران را به دولت تقديم نمودند ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس