کد خبر 916906
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

یک رسانه عربی اعلام کرد عملیات «سپر شمال» که اسرائیل در مرز با لبنان آغاز کرده است، به دلیل ترس این رژیم از وعده‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان از انتقال جبهه جنگ بعدی به داخل اراضی اشغالی است.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح سه‌شنبه ضمن اعلام بالاترین سطح آماده باش در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان عملیات موسوم به سپر شمال را آغاز کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی منطقه شمالی و با مشارکت سرویس اطلاعات و بخش مهندسی در این عملیات حضور دارند. هدف از این عملیات مبارزه با تونل‌های هجومی معرفی شده که به ادعای سران رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان در داخل اراضی اشغالی حفر شده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیات عملیات نظامی اسرائیل در مرز لبنان

در همین راستا، منابع آگاه به روزنامه «الرای» کویت اعلام کردند که اسرائیل مدت‌هاست که احساس می‌کند زمین زیر پایش تکان می‌خورد و عملا، حزب‌الله خود را برای جنگ آتی آماده می‌کند. از این‌رو، این اقدام به خاطر ترس از غافلگیری‌هایی که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر انتقال نبرد به داخل اسرائیل به جای محدود کردن آن در لبنان، وعده داده است این ( تحرکات نظامی)، دفاعی و پیشگیرانه است.

این منابع خاطرنشان کردند که «هرگونه تدبیر یا آماده شدن برای جنگ بعدی، که اسرائیل آن را در جبهه مقابل می‌بیند یا احساس می‌کند، باعث نگرانی شدید در تل‌آویو شده است که فرماندهان نظامی اسرائیل را به اتخاذ گام‌هایی برای پی بردن به آنچه که حزب‌الله آن را مدیریت می‌کند، واداشته است. همین امر، همچنین پرواز مستمر هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز جنوب و اخیرا بر فراز ضاحیه جنونی، به‌ویژه بر فراز باشگاه «الرایه» و باشگاه «العهد» را تفسر می‌کند.

طبق گفته منابع مذکور، اسرائیل معتقد است که حزب‌الله برای آن غافلگیری‌های موشکی در این منطقه زیر زمین مخفی کرده است و به همین دلیل این هواپیماها تصاویری را برای کارشناسان منتقل می‌کنند تا با مقایسه آنها با تصاویری قدیمی، هرگونه تغییر در توپوگرافی(مکان نگاری) یا حرکت تپه‌های موجود در این منطقه را بررسی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس