پل خچیره

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان با اشاره به فروریختن پل خچیره از سقوط یک کامیون به رودخانه خبر داد.

به گزارش مشرق، حامد پلگه اظهار کرد: پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) متأسفانه پل خچیره بالا طالقان براثر واژگونی یک کامیون حامل بار که قصد عبور از روی این پل را داشت فروریخت و کامیون هم به درون رودخانه سقوط کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل کم ارتفاع بودن پل حادثه‌ای برای راننده کامیون رخ نداد و حال عمومی وی مناسب گزارش‌شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان ادامه داد: کامیونی که قصد عبور از روی پل را داشته است مربوط به معدن گچ واقع در منطقه خچیره بخش بالا طالقان است.

بیشتر بخوانید:

آلودگی هوا به تهران برگشت

واژگونی مرگبار کامیون حامل مهاجران در ترکیه+عکس

ابعاد جدید حادثه آزادراه کاشان-نطنز

پلگه با تأکید بر اینکه کامیون‌های زیادی به دلیل استقرار دو معدن گچ و سنگ در این منطقه تردد می‌کنند، گفت: قدمت این پل ۴۰ ساله است، از طرفی کامیون‌های عبوری دارای اضافه تناژ و بار سنگین هستند که همین مسئله باعث شده به‌مرور پل آسیب ببیند و امروز دچار از هم گسیختگی شده و فروبریزد.

وی بابیان اینکه راننده این کامیون متأسفانه برگه باسکول و حتی بارنامه در اختیار نداشته که نشان دهد چقدر بار توسط این کامیون حمل شده است، گفت: این عدم آگاهی و کنترل موجب بروز این حادثه شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان بیان کرد: گروه‌های راهداری بعد از وقوع حادثه سعی کردند با ایجاد کنار گذری موقت به تردد کمک کنند.

پلگه تأکید کرد: در جلسه آتی مدیریت بحران شهرستان طالقان باید تصمیماتی در خصوص تعمیر و مرمت این پل اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: بارها به‌صورت مکتوب و در قالب اخطار به گردانندگان دو معدن یادشده اعلام کرده‌ایم که کامیون‌های عبوری از روی این پل نباید اضافه تناژ و حمل بار سنگین داشته باشند زیرا موجب آسیب به جسم و ابنیه فنی پل می‌شود اما متأسفانه توجه ای به این اخطارها نداشته‌اند و در این راستا دادستانی را هم در جریان امور قرار داده‌ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان توضیح داد: پل خچیره برای تردد ماشین‌های سبک و اغلب سواری طراحی‌شده بود تا دسترسی روستائیان از طریق آن انجام شود و مناسب عبور کامیون‌های ۱۰ چرخ آن‌هم با بار اضافی نیست.

پلگه گفت: به‌یقین در بازسازی و تعمیر پل خچیره مطالعات لازم را انجام خواهیم داد تا میزان تحمل باربری پل بر اساس عبور و مرورها در آن منطقه انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موسوی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 3
    چرابروام های اعطائی ارگانها برای تولید نظارت نمی شود بخشی از وام های اعطائی کمیته امداد خواف ورشتخوار که برای دامداری داده شده است سراز شهر درمی اورد.
  • asad IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    آخه کاربر 08.27 قوری به شقایق چه ارتباطی داشت؟!!
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    دیگه اخوندی نیست بندازید گردنش.بندازید گردن fatf

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس