عرب سرخی

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! گرچه ناکارآمدی کنونی دولت قابل پیش بینی بود، اما گویا هنوز هم اراده ای برای رفع مشکلات کشور ندارید.

به گزارش مشرق، مراسم روز دانشجو امروز با حضور رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد و تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی در این مراسم به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

محمدحسین عرب سرخی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان در این مراسم طی سخنانی خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی! گرچه ناکارآمدی کنونی دولت قابل پیش بینی بود، اما گویا هنوز هم اراده ای برای رفع مشکلات کشور ندارید.

وی ادامه داد: اینکه پس از سال ها نشستن بر کرسی ریاست قوه مجریه شما را به مسئولیت پذیری و پاسخگویی دعوت کنیم عجیب به نظر می رسد. اما تجربه ناپذیری دولت، ما را بر آن داشت تا وظایف و وعده ها را یادآوری کنیم چرا که دولت شما فقط دولت حرف است که نه توانی دارد و نه ایده ای.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: یادتان هست که گفتید تقویت نظام و اسلام به این است که هر کسی کار خود را انجام دهد؟ قهرمان دیپلماسی شما با ساده اندیشی در محافل بین المللی پولشویی گسترده در کشور را مطرح می کند! و در نهایت بعد از نامه ای ۱۲ صفحه ای به بی سند بودن حرف خود اذعان می کند.

بیشتر بخوانید:

سال گذشته آمریکا ۸ بار مستقیم و امسال ۳ بار غیر مستقیم درخواست مذاکره داشت

وی افزود: در این شرایط اقتصادی که نیاز به یک دیپلماسی فعال داریم یحتمل پولشویی گسترده را دستگاه وزارت خارجه باید اثبات کند و سفیر هند و چین و یا رویکرد به منطقه را قوه قضاییه. و چرا باید در این شرایط چنین سخنی را بفرمایند؟

عرب سرخی گفت: یادتان هست که گفتید از بستن دهان منتقدان و رقیبان به خدا پناه می برم؟ وزیر شما که دانشجویان منتقد را بدتر از تکفیری و فرقانی می داند، جواب درد مردم را با «خودت بمال!» می دهد. یا بجای تلاش در افزایش سطح درمان کشور مخصوصا برای اقشار ضعیف از به صرفه نبودن هزینه برای جان بیماران خاص صحبت می کند. وضعیت فعلی طرح سلامت با توجه به هزینه های آن و تقریبا بی ثمر بودنش خود گواه بسیاری از حرفهاست!

 نماینده انجمن دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: یادتان هست که گفتید وظیفه اصلی دولت، خدمت بی منت به مردم است؟ در این سال ها آجر روی آجر یک خانه نگذاشتید! حتی در طرح خیالی مسکن اجتماعی خودتان! دست آخر هم وزیر مسکنی که برند کابینه تان بود و به او افتخار می کردید نامه ای نوشت و سیاست های شما را به چالش کشیده و رفت!

وی گفت: یادتان هست که گفتید که ما وزیری می خواهیم که بتواند میلیاردها دلار سرمایه خارجی را وارد کشور کند؟ دیگر برند کابینه ژنرال نفتی شما! کسی که مدعی بود شرکت هایی مانند توتال تحت تاثیر تحریم های یکجانبه آمریکا از ایران خارج نخواهند شد، چه پاسخی برای وعده نادرست خود دارد؟ این وزیر شما زیان دهنده روزگار شده است. از کرسنت گرفته تا جمع آوری کارت های سوخت. کار سوختی که بی هیچ دلیلی حذف شد و اکنون در صدد احیا آن هستید.

وی افزود: یادتان هست که گفتید جوانان باید سریعتر وارد مدیریت شوند؟ وزیر صنعتی که با ناکارآمدی و مسئولیت ناپذیری با کارنامه ای خالی استعفا می دهد، بلافاصله در وزارت خانه مهم دیگری به کار گرفته می شود. آن هم وزیری که درست هنگامه التهاب بازار ارز در مجموعه تحت مدیریتش ۵۰۰۰ خودرو با رانت و فساد وارد کشور می شود. به راستی شما به جوانگرایی و گردش نخبگان در کشور اعتقاد دارید؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: جناب آقای روحانی! دلار به چند برابر قیمت افزایش پیدا می کند. مشکل کجاست؟ یادتان هست، خودتان گفتید "عدم مشورت، خودشیفتگی و عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور!" همان دلاری که گفتید نگرانش نباشید! همین امر باعث گردید سفره مردم کوچکتر و به گواه آمارها قدرت خرید نصف گردد. ارزش پول ملی در کمتر از یک ماه به یک سوم کاهش می یابد و در خود موج عظیمی از مشکلات معیشتی و فشار روحی و روانی و تلاطم اقتصادی را به همراه می آورد.

عرب سرخی اضافه کرد: جناب آقای روحانی! دیگر عنصر گمشده دولتتان شفافیت است. از مجموع ۱۲۲۵ دستگاه و نهاد دولت تنها ۵۱۴ دستگاه به سامانه انتشار آزاد اطلاعات پیوسته اند. از سویی دیگر پافشاری شما بر پیوستن به گروه اقدام ویژه مالی یا همان  FATFنشان دهنده تناقضاتی در دولت شماست. شفافیت در برابر چه کسی؟ مردم؟ یا بیگانگان؟ یادتان هست که گفتید در روز اجرای توافق تمامی تحریم ها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق؟ برجام جوان مرگ شد اما هنوز از سر تابوت آن بلند نشده اید.

وی افزود: آقای روحانی! چه فکر می کردیم و چه شد! شما برخلاف مسیر آرمانی جمهوری اسلامی دست دوستی به سوی آمریکایی ها دراز کردید تا مشکلات کشور را برایتان رفع کنند! شما از جیب ملت هزینه سنگینی برای آزمون و خطا در سیاست خارجی پرداخت کردید و چیزی عاید کشور نشد! با این حال هنوز هم دست از این ساده اندیشی خطرناک و پرهزینه برنداشته اید و می خواهید مشکل مردم را با معاهده پاریس و CFT و یا با توقف برای انتخابات آمریکا رفع کنید!‌

  نماینده انجمن دانشجویان دانشگاه سمنان تاکید کرد: شرایط به گونه است که دولت دوازدهم، دولتی تنهاست! اعضای کابینه مسئولیت تصمیماتشان را نمی پذیرند، تا جایی که حتی خود را بی اختیار در انتخاب منشی خود می دانند. و یا حتی دوستان و همراهان سابق تان که خود را تضمین شما می دانستند  از شما عبور کرده اند و کارنامه دولت را یک فاجعه تاریخی می خوانند و برخلاف ما منتقدان بی شناسنامه آن شناسنامه داران می گویند "رذیلانه ترین دروغ آن است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی امروز حاصل تحریم است". 

 دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: جریانات اصلاح طلب از اینکه در پیوند با شما آینده سیاسی خود را تباه کرده اند، پشیمانند. ما که جزو پروژه عبور و مرور نبوده و نخواهیم بود در این شرایط آمده ایم تا خلا یک منتقد منصف را پر کنیم و از شما در خواست کنیم که از اندک فرصت باقی مانده بهره ببرید و برای حل مشکلات کشور، به جوانان و اندوخته های داخلی، تکیه کنید.

وی گفت: حاصل این تکیه کردن نتیجه ای چون سالهای دفاع مقدس و یا پیشرفت های ما در فناوری نوین را دارد. دست خود را از دست های چدنی استکبار جدا کرده و دست خود را در دست های پر توان و نیرومند جوانان به نمایندگی از مردم بگذارید. امید است که با تغییر رویه ثابت خود گره ای از مشکلات باز کنید و گرنه آش همین است و کاسه همین کاسه.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ادم IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 10
    پسر جان ما پایه صنعتی نداریم باید ادم باشیم تا تو بازار صنعت جهان یک جایی هم به ما بدند مثل کره البته جنوبی نه مثل کره شمالی
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    9 0
    شیر مادرت حلالت جگرشیر!
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    9 0
    بالاخره یکی حرف دل ما رو به این رئیس جمهور گفت
  • ریزبین IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    9 0
    اگر کسی خواب باشد با کوچکترین تلنگر بیدار می شود اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد با سفیر توپخانه هم بیدار نخواهد شد هیچ امیدی به اصلاح نیست تنها راه ممکن آن است که این دوسال باقیمانده دولت تدبیر وامید را با هوشیاری مدیریت کرد تا بند را به آب ندهند و بیش از این مملکت دچار هزینه های خانمان برانداز نشود
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    9 0
    هرچی که ما دلمان می خواست بگیم گفت .امیدوارم مورد برخورد بدی باهاش نشود.
  • AE ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    9 0
    احسنت افرین خداکنه که روحانی گوش کنه وبه جوانها اعتماد کنه
  • محمـّ؁د IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    7 0
    احسنت به آقای عرب سرخی و نقد مثبت و دلسوزانه ی ایشون
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    7 0
    سلام درودخدابرشماجناب عرب سرخی حرف رابایدبه کسی کفت که دراواثرکندنه جناب روحانی که فقت حرف حرف خودش است
  • ناشناس AE ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    6 0
    این بابا پوست کلفتتر ازاین حرفهاست. ایشان به اتفاق رئیس غریق مرحومش در کربلای4 هزاران بسیجی را به تیغ دشمن سپردند. درمذاکرات هسته ای صنعت هسته ای ومیلیاردها دلار سرمایه صرف شده دراین صنعت و خون شهدای هسته ای ومهمتر از آن غرور ملی و حیثیت ایران و ایرانی را در قماری مفتضح به کدخدا باخت . عنصر نامطلوبی که باید محاکمه شود. نه اینکه به این ملت مظلوم حکومت کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس