کد خبر 916830
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
ترامپ نمایه

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: مذاکرات با چین مدتی پیش آغاز شده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: مذاکرات با چین چندی است آغاز شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت که چینی ها از روز مذاکرات وی با رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست جی- ۲۰ تنها ۹۰ روز وقت دارند.

ترامپ از همکاری وزیر خزانه داری خود با مقامات اقتصادی چین در این خصوص نیز خبر داد.

بیشتر بخوانید:

دست رد چین به سینه آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران

ترامپ: اگر من با چین مذاکره کنم پیروز می‌شوم

رئیس جمهوری آمریکا دیروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرده بود: حل و فصل موضوع کره شمالی هم برای چین و هم برای سایرین از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: من و رئیس جمهوری چین روابط شخصی قوی داریم. هر دو ما می توانیم تغییرات بسیار مثبتی را برای مردم هر دو کشور ایجاد کنیم؛ هم در عرصه تجارت و هم در زمینه های دیگر. مطمئنم که در آینده، من، رئیس جمهوری چین و به همراه پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره توقف واقعی رقابت تسلیحاتی که هم اکنون مهم و غیرقابل قبول شده است، مذاکراتی را آغاز خواهیم کرد. آمریکا در سال جاری ۷۱۶ میلیارد دلار هزینه کرده است؛ دیوانگی است.

گفتنی است، ترامپ و شی جینگ پینگ همتای چینی وی در جریان دیداری در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین موافقت کردند که به منظور دستیابی به یک توافق تجاری، تا ۹۰ روز آینده از اعمال تعرفه‌های وارداتی بیشتر بر روی محصولات کشور مقابل اجتناب کنند.

بر اساس این توافق افزایش تعرفه ها از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را که قرار بود از اول ژانویه اعمال شود به طور موقت متوقف شده است.

در مقابل چین نیز پذیرفت که بخشی از محصولات کشاورزی، انرژی، صنعتی و غیره را از آمریکا خریداری کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمـّ؁د IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    منظورش از "زمینه های دیگر" مشخصا به افزایش فشار بر ایران و کره ی شمالی هست چون آمریکا خودش تنها زورش به ایران و کره ی شمالی نمی رسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس