کد خبر 916716
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
عادل فردوسی‌پور

انگار حاشیه‌های اخیر کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ مجری توانمند برنامه 90 را هم مجاب کرده تا پا روی اصول سابقش بگذارد.

به گزارش مشرق، نزدیک شدن به جام ملت‌های آسیا، بهانه‌ای شده تا برای نزدیک کردن هوادارانی که مدت‌هاست از تیم ملی دور شده‌اند. برخی قصد دارند آسیب‌های جدی که در سال‌ها اخیر  به تیم ملی ایران وارد شده است را یک شبه و با یک برنامه از میان بردارند و یکدلی ایجاد کنند. برای این کار نیز از تبلیغات بازدارنده‌ای به نام پایان دادن به دو گانه کی‌روش - برانکو استفاده می‌کنند.

عادل فردوسی‌پور یکی از نفراتی است که اخیراً وارد این عرصه شده است. مجری توانمند برنامه 90 که انگار حاشیه‌های اخیر کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ او را هم مجاب کرده تا پا روی اصول سابقش بگذارد. فردوسی‌پور در حالی خواهان پایان دادن به دو گانه کی‌روش - برانکو است که خودش نقش بسیار پررنگی در این دو گانه سازی داشت. عادل که همیشه از کی‌روش با وجود رفتارهای ناهنجار دفاع کرده و البته بارها برنامه‌هایش (نود و اخیراً ویژه برنامه جام جهانی 2018) را پلی برای توهین‌های سرمربی تیم ملی کرده است، حالا می‌خواهد نقش مصلح فوتبال ایران را ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

آقای فردوسی‌پور! چه کسی دوقطبی در فوتبال را ایجاد کرد؟

فیلم/ انتقاد مجدد فردوسی‌پور از کی‌روش و برانکو

البته نقدی به حمایت عادل یا روند برنامه‌اش نیست و هر رسانه‌ای اختیار دارد سیاست‌های کاری‌اش را خودش تعیین کند. همانا که بسیاری از رسانه‌ها می‌توانند موافق یا مخالف کی‌روش یا برانکو یا هر دو باشند. آنچه در این بین مورد بحث است، صحبت‌های عادل فردوسی‌پور در آخرین برنامه‌اش است. او در حالی خواهان پایان دادن به دو گانه کی‌روش - برانکو شده است که گویا می‌خواهد دستان خودش را در ساختن این دو گانه پنهان کند. فردوسی‌پور نه تنها با روند برنامه‌اش باعث ایجاد این دو گانه شد، بلکه حتی این دو گانه را تبدیل به نظرسنجی هم کرد. جایی که تصمیم گرفت بهترین مربی خارجی بعد از انقلاب فوتبال ایران را انتخاب کند. با وجود اطمینان از اینکه به دلیل اختلاف بین کی‌روش و برانکو این نظرسنجی میدانی برای تقابل هواداران آنها خواهد شد، این نظرسنجی به دوگانه سازی کی‌روش - برانکو در جامعه کمک بسیار زیادی کرد. جایی که نام کارلوس کی‌روش، زلاتکو کرانچار، استانکو پوکله‌پوویچ و برانکو ایوانکوویچ قرار داشت و رقابت بسیار نزدیکی بین سرمربی تیم ملی و سرمربی پرسپولیس ایجاد شد.

با این حال از طرفی روند عادل فردوسی‌پور در برنامه‌هایش، این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که چه کسی دوگانه کی‌روش - برانکو را ایجاد کرده است؟ چه کسی در عدم مدیریت کارلوس کی‌روش نقش داشته و توهین‌ها و اهانت‌های مستمر او و دستیارانش را به مدیران ورزش و فوتبال و همچنین اهالی فوتبال، نه تنها تقبیح نکرده، بلکه گاهی تأیید کرده و آتش بیار معرکه نیز بوده است. حالا که این آتش زبانه کشیده و فوتبال ایران را در خود می‌سوزاند، همه به دنبال پایان دادن به این ماجرا هستند. از طرفی نمی‌توان از نقش فدراسیون فوتبال (چه با ریاست علی کفاشیان و چه با ریاست مهدی تاج) در این بین گذشت. فدراسیونی که رفتارهای کی‌روش را مدیریت نکرد و علاوه بر آن هنگام جنگ لفظی میان او و دستیارانش با برانکو ایوانکوویچ، تصمیم گرفت به جای مدیریت کادرفنی تحت امرش، به سرمربی پرسپولیس اخطار دهد. موضوعی که این دو گانه را شدیدتر کرده و باعث شده بخش اعظمی از هواداران پرسپولیس از تیم ملی دور شوند...

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    فردوسی پور بین دو تا عکس دعوا میندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس