کد خبر 916618
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
اعتراضات اخیر پاریس چقدر هزینه داشت؟

تازه ترین برآوردها نشان می‌دهد که میزان خسارات ناشی از اعتراضات اواخر هفته گذشته در شهر پاریس پایتخت فرانسه به چند میلیون یورو رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، رسانه های خبری فرانسه اعلام کردند که خسارات ناشی از اعتراضات خشونت آمیز اخیر در شهر پاریس که توسط " جلیقه زردها" برپا شده است، به 3 تا 4 میلیون یورو رسیده است. این اعتراضات در مخالفت با افزایش قیمت سوخت بوده است.

بر اساس این گزارش، "آنی هیدالگو" شهردار پاریس به تلویزیون فرانس 3 گفته است که هزینه های ناشی از آشوب های اخیر در پایتخت فرانسه به 3 تا 4 میلیون یورو بالغ گردیده است.

بیشتر بخوانید:

طعم زرد بهار اروپایی!

فیلم/ضرب‌وشتم دانش‌آموزان فرانسوی در اعتراضات!

آمبولانس‌ها، «شانزلیزه» را مسدود کردند

این اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه برپا شده و تظاهرات کنندگان نسبت به سیاست های اقتصادی دولت ماکرون مخالفت کرده اند. در اعتراضات اخیر فرانسه حداقل 2 نفر کشته و 1043 نفر دیگر زخمی شدند که 222 نفر آنها نیروهای امنیتی بوده اند. پلیس فرانسه بیش از 1424 نفر را نیز بازداشت کرده است.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که 84 درصد فرانسوی ها که اکثر آنها از طبقه متوسط هستند، از این اعتراضات حمایت می کنند.

قیمت سوخت در فرانسه از سال گذشته تاکنون 20 درصد رشد داشته است.

پاریس طی روزهای اخیر شاهد بدترین ناآرامی ها از سال 1968 میلادی بوده است. تظاهرات کنندگان و معترضان اقدام به آتش زدن ده ها دستگاه خودرو کرده اند و تعداد زیادی از فروشگاه ها غارت شده و به خانه ها و فروشگاه های لوکس خسارات زیادی وارد شده است.

اواخر سال 2017 میلادی بود که قانونی برای افزایش مالیات بر سوخت تصویب شد تا از این راه رانندگان برای استفاده از خودروهایی که مصرف بهینه مصرف انرژی دارند، تشویق شوند ولی افزایش چشمگیر قیمت نفت در ماه اکتبر فشار زیادی را بر بودجه خانوارهای فرانسوی وارد کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس