عزل و بازداشت در ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان دبستانی در اصفهان

در پی وقوع حادثه آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش‌آموزان دبستانی در شهر اصفهان، مدیر ناحیه ۴ آموزش‌وپرورش اصفهان گفت: تمام کادر مدرسه خانم هستند و متهم اصلی نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان بود.

به گزارش مشرق، روز گذشته خبر تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان دبستان پسرانه‌ای در شهر اصفهان منتشر شد. در فیلمی که از این حادثه در فضای مجازی منتشر شده است خانواده‌ها نسبت به آسیب فرزندانشان در محیط مدرسه معترض هستند.

طبق برخی اخبار منتشر شده، مادر یکی از دانش آموزان مدعی شده است: متهم بچه‌ها را درون سرویس‌های بهداشتی برده و با تهدید چاقو به آنها تعرض کرده است.

بیشتر بخوانید:

توضیحاتی درباره آزار و اذیت دانش‌آموزان یکی از دبستان‌های اصفهان

واکنش دادستانی اصفهان به حادثه یکی از مدارس اصفهان

در پی این حادثه، خانواده‌ها مقابل مدرسه تجمع کرده‌اند و آموزش‌وپرورش می‌گوید که متهم اصلی پرونده، نایب رئیس انجمن اولیا بوده و از این عنوان سوءاستفاده کرده است.

 کریم کمال مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان درباره حادثه آزار و اذیت جنسی تعدادی از دانش‌آموزان دبستانی گفت: موضوع را با توجه به شکایت اولیا پیگیری کردیم و این دبستان پسرانه بوده و در دوره اول فعالیت می‌کند یعنی دانش آموزان کلاس اول تا سوم دبستان در آن حضور دارند.

وی افزود: تمام کادر مدرسه و مدیریت آن خانم‌ها هستند و متهم نایب رئیس انجمن اولیا و مربیان بوده و اصلا فرهنگی نیست. همچنین مدیر مدرسه به علت کوتاهی در عملکرد خود عزل شده و پرونده او به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شده است.

مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش اصفهان گفت: امیدواریم با همکاری مراجع قضایی و در صورت اثبات اتهام فرد به جزای خودش برسد.

کمال تأکید کرد: مدرسه دایر است و از خانواده‌ها تقاضا داریم بچه‌ها را به مدرسه بفرستند و نگران نباشند.

همچنین علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان  دراین باره گفته است: در پی وصول گزارشی مبنی بر آزار و اذیت چند دانش‌آموز در یکی از مدارس ابتدایی اصفهان دستور ویژه قضایی صادر شد و متهم این پرونده که یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، با تعیین شعبه ویژه بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان تحقیقات تکمیلی در این خصوص در دستور کار قرار گرفته و نتیجه متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اصفهانی در پایان از خانواده‌ها و شکات احتمالی خواست تا حصول نتیجه مراتب را فقط از طریق دستگاه قضایی استان پیگیری کرده و اطمینان داشته باشند دستگاه قضایی با دقت و سرعت و قاطعیت موضوع را رسیدگی و در صورت ثبوت جرم، اشد مجازات قانونی را برای متهم این پرونده اعمال خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 11
  • آرمانی FR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    7 72
    خدای من چرا اینها رو مسئول مدارس میکنند؟ مدیر و معاون و نائب رئیس و معلم همه تجاوزگر و بچه ب.....
    • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
      23 2
      کج فهم. طرف معلم نبوده
    • حمید IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
      32 1
      اگه دقت کرده باشید نوشته نایب رییس انجمن یعنی پدر یکی از دانش اموزان که بچه اش اونجا درس می خونه این کار کثیف و جنایت رو انجام داده که اطلاق لفظ پدر برای این شخص جانی بیمار روانی هم اشتباه است
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
      14 1
      از انجمن اولیا مربیان بوده که خود اولیا انتخاب میکنن .
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
      10 2
      خاک بر سر اولیا با این انتخابشان!! ان از روحانی و این هم از نائب رئیس انجمن!! مردم عقلشان را از دست داده اند و این ثمره مال حرام است
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    13 17
    البته با دقت ماست مالی میشه میره!
  • علی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    14 2
    زمانی که قوه قضاییه در اولین مورد از این گونه مسائلی که رخ داده در جامعه واکنش مناسب و به موقع نشان نداده که کا ر به اینجا کشیده است. زیرا هر چه نسبت به کیفر مجرمین از هر نوعی که باشند تعلل صورت بگیرد از نظر اجتماعی جامعه از حالت متنبه بودن دور شده و کمکم از قبح کار کاسته میشود.
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    8 3
    اف بر این اموزش و پرورش کثافتهای اشغال
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    7 0
    مسئله های اینچنینی قبلا هم بود چه بسا قبل از این یه مقدار بیشتر، ولی فرهنگ سنتی و تمایل به مخفی کردن اتفاق از سوی مدیران و یا بچه ها هرگز بازگو نمیشدند. هرچند این نوشتار هرگز فرصت انتشار پیدا نخواهد کرد، و قطعا جمعیت اجتماع ۸۰ میلیونی ایران گل و بلبل است، فکر میکنید چرا تحصیل چندباره برخی تجدید دوره شدگان دانش آموز در مدارس عادی راهنمایی متوقف و به مدارس بزرگسالان منتقل شدند؟ در پادگان هایی که از همه ی اقشار جامعه سرباز خدمت می کند فکر میکنید چه اتفاقاتی در حال وقوع است گاهی مشروب، گاهی مواد مخدر و گاهی سکوت سربازان ۱۸ ساله.. از خودتون بپرسید چرا وقتی از سربازی برمیگردیم پرخاشگر هستیم؟ ساسور کن! ولی تمام شده دوران سکوت، اگر اینها را نگوییم پس چه زمان برای اصلاحش اقدام کنیم، اول باید گفت تا بدانیم هست آنگاه برای مشکل تجویز کنیم. همین هم در سایر موسسات دیگر هست، قاضی فاسدالاخلاق که چندی پیش قوه قضاییه به خدمتش رسید. در بیمارستان ها و پزشک با کادر بی تجربه و تازه استخدام شده. در فساد برانگیزترین بخش کشور: شهرداری ها که ارباب رجوع جهت... بگذریم. با مخفی کردن هیچگاه هیچ چیز حل نشد که نشد که نشد، چون هیچگاه فرصت مسئله شدن به ندادیم تا اصلاح کنیم هر چیزی که نیاز به اصلاح دارد.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    11 14
    ی طرحیه تو مدارس ریختیه شده مگه نه؟... . اگه طوسی اعدام میشد الان ما شاهد این گستاخی ها نبودیم. کشور های عربی چی؟ اونا هم همین جورند؟
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    10 0
    بغیر از فرد خاطی مدیر و مسؤولین مدرسه و مدیران آموزش و پرورش ناحیه و استان هم باید مجازات بشن تا دیگه دست از پارتی بازی و اشنا بازی برای جذب نیرو بردارند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    5 0
    واقعا كه ديگه دارن شورشو در ميارن اخه چرا درستوحسابي بااين بي شرفا برخوردنميكنن
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    14 0
    آموزش و پرورش کم کم به ضد خودش تبدیل شده است
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 12
    اینقدر زیر و بم این خبرا رو دست به دست نکنید پخش این خبرا یه جور دامن زدن به این اتفاقات هست اون دفعه یه دبیرستان توی تهران ایندفعه اصفهان دفعه ی دیگه معلوم نیست کدوم استان باشه راه پیشگیری از این اتفاقات پخش این خبرها نیست
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    باسلام عکس شما مناسب نیست! ذهنیت بدتری ایجاد می کند! نمی توان از طرح های دیگری استفاده کنید؟! به هر حال،تا زمانی که تصاویر مستجهن و فیلم ها مستهجن و کارهای ..! باشد این ها نیز وجود خواهد داشت! برای کودک نیز،تنها راه چار این است،که اعتقادات بالا داشته باشد! که به محض اینکه شخصی از الفاظ رکیک یا بطور کلی گفتار و نامتعارف استفاده کرد(زنگ خطر!!) از او دور شود!
  • SINA IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    4 1
    «اطمینان داشته باشند دستگاه قضایی با دقت و سرعت و قاطعیت موضوع را رسیدگی ...»!! یعنی مطمئن باشید هیچ!
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    مدیر و معلمها هم با این بابا رابطه داشتند درست خبرررسانی بشه تو همینناحیه چهار یکی از معاونین اداره هم اینکاره بود رئیس ناحیه یک که افتضاح بار اورد رئیس ناحیه سه و مدیرکل محترم اموزش و پرورش اصفهان این تفکر رحیم مدنیان انجمنی ها یا به فساد مالی رانتخواری ختم میشه یا فساد اخلاقی
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    2 5
    ماهواره و خاتمی و کثافت و هرزگی
  • شادمان IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر مسولین مدرسه اطلاع نداشته باشند او هیچ غلتی نمیتوانست بکند حتما" که اطلاع دارند ونوبت واو بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس