کد خبر 916472
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
سفره مردم

دولت متعهد شده بود که با تخصیص دلار ۴۲۰۰تومانی، حداقل سفره مردم را کوچک نکند، وعده‌ای که عاقبتش همچون سایر وعده‌های دولت شد.

به گزارش مشرق، تدابیر لیبرالی دولت تدبیر و امید باعث شده که طی پنج سال اخیر، سفره خانواده‌ها روز به روز کوچکتر بشود. اعتقاد افراطی به بازار آزاد و عدم ورود دولت به سیاست‌گذاری بازارهای مالی، باعث سقوط ارزش پول ملی به کمتر از یک‌سوم در شش ماه شد. اما این سقوط، با افزایش متناسب حقوق و درآمدها همراه نبود و به‌عبارتی سطح رفاه مردم، روز به روز پایین‌تر آمد.

امید دولت تدبیر و امید به گره‌گشایی‌های برجام و حتی دل بستن به وعده‌های اروپایی‌ها در خصوص برجام بدون کدخدا! هم باعث شد که دولت به‌جای کار جدی، صرفا تماشاگر این فاجعه اقتصادی باشد. 

شاید یکی از مهمترین بخش‌های زندگی خانواده‌ها که افت کیفی و کمی آن ملموس‌تر از سایر بخش‌هاست، سبدغذایی است. دولت متعهد شده بود که با تخصیص دلار ۴۲۰۰تومانی، حداقل سفره مردم را کوچک نکند، وعده‌ای که عاقبتش همچون سایر وعده‌های دولت شد. 

در این ویدئوی یک دقیقه‌ای، مروری کرده‌ایم بر تغییر قیمت چند قلم از اجناس اصلی سفره خانواده‌های ایرانی و تاثیر آن بر میزان مصرف مردم.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس