کد خبر 916272
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
ادبیات ایران

کافه کتاب آفتاب شهر مشهد پس از هشت سال فعالیت در شهر مشهد روز گذشته پلمب شد.

به گزارش مشرق، روز گذشته، کافه کتاب آفتاب که متعلق به موسسه نشر سپیده‌باوران به شمار می‌رود و یکی از قدیمی‌ترین و پر طرفدار ترین پاتوق‌های فرهنگی انقلاب اسلامی در شهر مشهد به شمار می‌رود از سوی پلیس امنیت و اماکن پلمب شد.

پیگیری خبرنگار ما در این زمینه حاکی از آن است که کنارهم قراردادشتن و به کتابفروشی این موسسه و کافه کتاب آفتاب در منطقه چهارراه دانشگاه در شهر مشهد پیش از این نیز مورد توجه محافل صنفی و انتظامی در شهر مشهد بوده است که مراحل قانونی مورد نیاز برای رفع این مساله در دست اقدام بوده است. روز گذشته نیز با وجود اعلام گردانندگان این مجموعه به ماموران انتظامی مبنی بر اینکه مراحل قانونی در دست اجراست، این مجموعه پلمب می‌شود.

در حال حاضر این پاتوق فرهنگی پس از پلمب از فعالیت بازمانده اما بخش کتابفروشی آن کماکان مشغول فعالیت است.

در همین زمینه چندی پیش درباره برخی از مراکز مشهور به کافه‌کتاب در شهر تهران نیز مشکلاتی به وجود آمد و پلیس اماکن به دلیل آنچه غیرقانونی بودن فعالیت کافه در محل کتابفروشی و نیاز به اخذ مجوز مجدد در این زمینه بود از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آورد. در این زمینه با همکاری اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با مجمع امور صنفی مشکل فعالیت این مراکز در تهران حل شد اما در شهرهای دیگر از جمله مشهد مقدس این قانون به تصویب و اجرا نرسیده است.

کافه کتاب آفتاب در هشت سال گذشته پس از تاسیس یکی از مهمترین پاتوق‌های فرهنگی شهر مشهد و محل رفت و آمد بسیاری از اهالی فرهنگ و قلم انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس