کد خبر 916052
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
خسارت سانچی پرداخت شد/جزئیات پرداخت خسارات زلزله کرمانشاه

دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه‌گران ایران از پرداخت خسارت از سوی شرکتهای بیمه داخلی به بیمه‌گذاران سانچی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:تمامی طرفهای درگیر بیمه مسئولیت سانچی، خارجی بودند.

به گزارش مشرق، محسن قره‌خانی، دبیر کارگروه اتکایی سندیکای بیمه‌گران ایران در نشست خبری امروز سندیکای بیمه‌گران با خبرنگاران، از پرداخت خسارت نفتکش سانچی به طرف خارجی از سوی کلوپ پی اند آی خبر داد و با بیان اینکه پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه داخلی به بیمه‌گذاران آن نیز در دست انجام است، گفت: تمامی طرف‌های درگیر بیمه مسئولیت نفتکش سانچی، خارجی بوده و خسارت‌های آنها پرداخت شده است.

وی افزود: شناورها دو نوع بیمه بدنه دارند که یکی بدنه و دیگری مسئولیت است؛ بر این اساس بیمه بدنه سانچی در ایران و یک بیمه مسئولیت خارجی بوده است؛ به نحوی که کشتی چینی، مقصر حادثه بوده و آن هم، بخشی از خسارت را پرداخت می‌کند؛ ضمن اینکه خسارت های مربوط به کلوپ گی اند آی که به آلودگی دریایی و امدادرسانی به کشتی ها مربوط است، پیگیری و پرداخت شده و فقط آن بخشی که مربوط به ایران می شود، در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

دلیل توقف پرداخت دیه جانباختگان سانچی چیست؟

دبیر کارگروه بیمه اتکایی در پاسخ به این سوال که آیا خسارت طرف داخلی به ارز پرداخت می شود یا اینکه به ریال انجام خواهد شد، به این نکته اشاره کرد که پرداخت ها به ارز خواهد بود و گفت: البته به صورت کلی به صلاح است که ریسک بین کشورهای مختلف دنیا تقسیم شود؛ اگرچه متاسفانه در شرایط تحریم و محدودیت های بانکی شرکت های بیمه نمی توانند با ایران همکاری داشته باشند.

وی گفت: در مجموع حبس ریسک در کشور اتفاق خوبی نیست؛ اگرچه می‌توان اقداماتی در این زمینه انجام داد؛ ما می توانیم از ظرفیت های اتکایی داخلی استفاده کنیم. این درحالی است که در دنیا ۳۰ درصد ظرفیت اتکایی در اختیار شرکت های مستقیم است، ضمن اینکه شرایط قبولی اتکایی در ایران سخت است از جمله اینکه توانگری مالی باید بیش از ۱۲۰ درصد و سرمایه آنها بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان باشد.

قره خانی ادامه داد: باید ریسک های انرژی، هوایی و حوادث فاجعه آمیز را بیمه کرد و ریسک را بین شرکت های داخلی و به نسبت سرمایه آنها تقسیم کنیم؛ ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشت که راهی به جز صندوق ویژه ای که دولت در نظر گرفته نداریم؛ پس علاوه بر اینکه باید از ظرفیت تمام شرکت های بیمه استفاده کنیم، تلاش داریم تمام شرکت ها در کنسرسیوم انرژی سهیم شوند. در این میان البته بازار سرمایه در تمام دنیا تا ۵۰۰ برابر بازار بیمه است؛ خوشبختانه انتقال ریسک بیمه ها به بورس در حال انجام است.

وی در خصوص تامین ارز شرکتهای بیمه از سوی بانک مرکزی گفت: طبق بخشنامه بیمه مرکزی ارز مورد نیاز بیمه ها با نرخ نیما تامین می شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

همچنین در این نشست، علیرضا مقرب، رئیس کارگروه بیمه آتش سوزی سندیکای بیمه گران نیز در مورد پرداخت خسارت زلزله‌زدگان کرمانشاه گفت: سرپل ذهاب زلزله بالای ۷ ریشتری را تجربه کرده است و وسعت خرابی به غیر از این منطقه، استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام را در برگرفته است؛ این در حالی است صرفا در کرمانشاه، ۱۰۲ هزار واحد مسکونی تخریب شد که امکان بهره برداری از آن به عنوان واحد مسکونی دیگر وجود نداشت؛ این درحالی است که قالب بیمه نامه ها در این مناطق، در زلزله اصلی دچار خسارت شده بود.

وی افزود: صنعت بیمه تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در کرمانشاه پرداخت کرده است و به نظر میرسد که تا رقم ۲۵۰ میلیارد تومان هم پرداخت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    مگه اقاترامپ سانچی رو تحریم نکرده بودکه خسارت گرفته نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس