کد خبر 915391
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
واردات خودرو نمایه

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد، گفت: از هیات دولت خواستاریم تا هر چه زودتر وضعیت خودروهای در گمرک مانده را تعیین تکلیف کند.

به گزارش مشرق، محمدرضا مودودی در رابطه با آخرین تصمیمات در مورد واردات خودرو، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد.


سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، افزود: در حد امکان سعی می‌شود تا اجازه واردات کالاهایی مثل خودرو و لوازم خانگی که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است، داده نشود.

وی بیان داشت: مدیریت منابع ارزی، سیاست جلوگیری از افزایش مصارف ارزی و اینکه این منابع صرف کالاهای لوکس نشود، برای ما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرونده واردات خودرو

کشمکش بر سر طرح ساماندهی بازار خودرو



سرپرست سازمان توسعه تجارت همچنین درباره تعداد خودروهای مانده در گمرکات و نحوه ترخیص آن گفت: حدود 16 هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور مانده که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مودودی با بیان اینکه تعدادی از خودروهای در گمرک مانده جزء خودروهایی است که در مورد واردات آن تخلف صورت گرفته، بیان داشت: حدود 11 هزار دستگاه از 16 هزار دستگاه خودرویی که در گمرکات مانده، ثبت سفارش قانونی شده، ولی بعد از ممنوع شدن واردات خودرو در گمرک متوقف شده‌ است.

وی افزود: تصمیم‌گیری در مورد ترخیص این خودروها در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست.

مودودی گفت: از آنجا که شرکت‌های وارد کننده خودرو که خودروهای آنها در گمرک مانده است، نسبت به مردم تعهد دارند، بنابراین از هیات دولت خواستاریم تا هر چه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این خودرو تصمیم‌گیری شود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: همچنین از آنجا که این خودروها بخشی از منابع کشور است که در گمرکات مانده، نباید اجازه داده شود که این منابع آسیب ببیند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آزاد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    19 1
    اگه دولت عضه میداشت واردات خودرو رو آزاد کنه مجبور نبودیم لگنهای داخلی رو با پول تویوتا و هیوندای سوار شیم و مدیرعامل پررو سایپا بگه (همینه که هست).
  • عبداله IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    23 0
    واردات خودرو های زیر ۷۰ میلیون و با شرط کارت ملی برای یکنفر رو ازاد کنن با تعرفه صفر.اونوقت از انحصار در میاد.قیمت خودرو داخلی هم دیگه ازاد کنید .خفه شدیم از دست خودرو سازها.خودرو بی کیفیت قیمت من دراوردی
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      0 0
      بسیار درست فرمودند .طرح بسیار خوبی است .هر کس با کد ملی یک ماشین زیر 70 ملیون وارد کند .
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
      0 0
      یه خودرو زیر هفتاد میلیون مثال میزنید؟
  • علی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    10 1
    یکی از روشهای کاهش خودرو وراردات ان است همه نوع خودروی سواری ببینید مردم چه می گویند خوب قیمت دلار وسکه کاهش پیدا کرده چرا قیمت خودرو وکالاهای ضروری ومسکن کاهش پیدا نمی کند یعنی به ضرب و زور و....این دو را فعلا پایین نگه داشته اند اگر چنانچه نخ پاره شود بدتر از قبل هم خواهد شد رفته بودم دو تا پلاستیکی کوچک برای بچها خرید کنم بهرحال یک شیر وچهار عدد کیک هم خریدم فکر می کنید چقدر شد 36000تومان اقایان بفکر مردم باشید دیگر صدای مراجع هم در امده به کجا می خواهیم برویم فساد اعتیاد طلاق گرانی و... بیداد می کند
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    2 2
    خودرو سازهای داخلی توانسته اندنیاز جامعه رابرطرف کنند حتی در مورد ثبت نام هم گیر می دهند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    9 0
    اگه وارد بشه بازار تنظیم میشه قیمتها درست میشه
  • بنده خدا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    12 0
    با سلام شمارا به هرکه می پرستید به فکر مرد می که درهمه صحنه هاهستندباشیداگرنیازاست واردات راآزادکنید که اینقدرشرکت های داخلی سایپاوایران خودروهای و نشان برای مردم نکشند
  • محسن IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    17 0
    خدایا این مردم مظلوم را از شر دو دیو پلید بنام های ایران خودرو و سایپا راحت بفرما
  • علی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    17 0
    در رابطه با خودروهای دپو در گمرک نه هیت دولت و نه هیچکس دیگری بفکر مردمی که با وام ماشین گرفتند و الان 10 ماه است در اسارت مشتی *** دولتی هستند نیست. انشالله*****
  • ممد IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 0
    خدایا ی پراید ۸۹ ۲۱ میلیون اونم ی گلگیر رنگ چی بسرمون اومده من که میخوام بجای پراید ی حلب روغن چارتا لاستیک بزارم زیرش سوارشم.
  • GB ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    14 0
    عجب ....یک دیوانه سنگی در چاه می اندازد که هزار تا عاقل نمیتوانند بیرونش بیاورند ....کسی ممنوع میکنه که جایگزین داشته باشه و جوابگوی نیاز باشد ...نه واردات و نه تولید و البته احتکار نمیشه ...دشمنی با مردم!!!!! مگه میشه .از ما گفتن .دودش به چشم خودتان میرود .
  • محمد IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    14 0
    با سلام با توجه به این که دو خودرو ساز دولتی هستند. ایجاب میکند که دولت برای منافع خود هم که شده از گرانی خودرو حمایت کند. از جهت دیگر دولت برای این که این درآمد و سود کلان را از دست ندهد همیشه چه در دوران غیر تحریمی و چه دوران تحریمی تعرفه سنگینی به واردات خودرو بسته که به اصطلاح از تولید داخلی حمایت کند. اما تولید پیشرفتی که نداشته و درجا هم زده ، اما دولت از تعرفه هم سود کلانی نصیبش شده و از دو سر جیب مردم را به نفع خود خالی کرده و درآمد کلانی به جیب زده در اطراف دولتی ها همیشه عده ای رانت خوار هم کاسبی کلان کرده اند. و بیچاره مردم که با درآمد ریالی باید . به دلار هزینه های زندگی رو پرداخت کنند و کسی هم به فکرشان نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس