شمال غرب سوریه1.jpg

گروه‌های تروریستی به طورکامل با عناصر تروریستی رسانه‌ای موسوم به کلاه سفیدها هماهنگ شده‌اند و حملات موشکی و خمپاره‌ای به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه را در شرق استان ادلب آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از شمال سوریه حاکیست، عناصر گروهک تروریستی موسوم به «حراس الدین» از مناطق اشغالی در حومه شهر راهبردی «مورک» در شمال استان حماه به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کردند.

براساس اخبار به دست آمده، ایستگاه دفاعی نیروهای ارتش سوریه در منطقه «تل بزام» در حومه شهر «صوران» در شمال استان حماه با چند موشک ضد زره تاو آمریکایی هدف قرار گرفته شد؛ ۴ تن از نیروهای سوری در جریان این حملات به شدت زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حملات شیمیایی تروریست‌ها به حلب به سرکردگی نیروهای فرانسوی

استارت کلاه سفیدها برای اجرای سناریوی حملات شیمیایی با ضبط تصاویر ساختگی در شمال سوریه

به گفته منابع میدانی، یگان موشکی ارتش سوریه در پاسخ به حمله صورت گرفته، مبداء اصلی عملیات عناصر تروریستی «حراس الدین» را به شدت هدف قرار دادند و درهم کوبیدند؛ شماری از تروریست ها در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی تروریست ها در این حملات منهدم شد؛ یگان موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه همچنین مقرها و محل تجمع تروریست ها را را در شهرک های «الجنابره و الزیاره» نشانه رفتند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کردند.

به گزارش مشرق، گروهک تروریستی «حراس الدین» از تجمع گروهی از تروریست های جبهه النصره در سال ۲۰۱۶ تشکل شده و رهبری معنوی آنان، ایمن الظواهری رهبر گروه تروریستی القاعده در افغانستان است.

از شرق استان ادلب خبر می رسد، توپخانه ارتش سوریه پس از دریافت اطلاعات دقیق، کاروان نظامی و تجمع عناصر تروریستی موسوم به «اجناد قفقاز» را در شهرک های حومه غربی فرودگاه ابوظهور هدف قرار داد.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از عناصر تروریستی در این حملات کشته و زخمی شدند؛ تعدادی از خودروهای نظامی، سلاح های سنگین و سبک تروریست ها در جریان این عملیات منهدم شدند.

به گفته منابع میدانی، با جود توافق دولت های روسیه و ترکیه برای برقرای آتش بس در شمال سوریه، گروه های تروریستی در حال انتقال نیرو و تجهیزات سبک و سنگین به خط تماس با ارتش سوریه در محورهای شرقی و جنوب شرقی استان ادلب، غرب استان حلب، شمال استان لاذقیه و شمال و شمال غرب استان حماه هستند.

گروه های تروریستی به طورکامل با عناصر تروریستی رسانه ای موسوم به کلاه سفیدها هماهنگ شده اند و حملات موشکی و خمپاره ای به مناطق تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه را در شرق استان ادلب آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی درصدد هستند سناریوی حملات شیمیایی را در مناطق شمالی سوریه اجرا کنند تا فشار بر دولت مرکزی در دمشق افزایش یابد و عملیات پاکسازی مناطق اشغالی در محاق فرو رود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از ادامه تحرکات مشکوک چند گروه از نیروهای متخصص فرانسوی در مناطق تحت اشغال تروریست ها در شمال سوریه خبر داد و افزود: متخصصان فرانسوی در حال تجهیز موشک ها و خمپاره ها به گازهای سمی و شیمیایی هستند.

این منبع میدانی تصریح کرد: عملیات انتقال ۵۰ موشک با کمک متخصصان فرانسوی به مقرهای گروه های تروریستی در ۵ منطقه صورت گرفته که این موشک ها دارای کلاهک آلوده به مواد شیمیایی و سمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ موشک مجهز به کلاهک شیمیایی به عناصر تروریستی «اجناد القفقاز» در منطقه «تل السلطان» و تعدادی دیگر از موشک ها به تروریست های «جیش العزه» در شهرک «کفرزیتا» تحویل داده شده است.

این منبع میدانی با بیان این که تعدادی از موشک ها به تروریست های موسوم به «حرس الدین» در شهر مورک در شمال استان حماه تحویل داده شده، افزود: دو گروه از تروریست های حزب الترکستانی هم موشک های حاوی مواد شیمیایی را دریافت کرده اند و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    10 56
    اینها که محاصره هستند از کجا گرفتند؟
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      31 7
      ازجناب ترکیه
    • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      40 9
      کوری یا خر نقشه رو ببین وقتی ترکیه هم مرزشه چطور محاصرست
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      42 13
      اسگل جفنگ محاصره چیه
    • محمد US ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      13 73
      همانطور که یمن محاصره کامل است ولی غربی ها میگویند ایران موشک بالستیک که احتمالا باید خیلی هم بزرگ باشد براشون میفرسته
    • آرمانی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      50 9
      از مرز ترکیهم یاد. ترکیه به خاک سوریه چشم داره. بنابراین هرکاری میکنه این مردیکه خردوغان تا ذره‌ای خاک بدست بیاره.
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      21 5
      ترکیه
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      50 10
      آیا در نقشه نمی بینی که از شمال به ترکیه راه دارد!؟
    • US ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      14 91
      عجب جماعت بی تربیت و قدر ناشناسی داریم خوب بود ترکیه هم مثل افغانستان و تاجیکستان روابطشو با ایران تنگ میکرد
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      50 7
      طورکیه هم اگر امروز به نفت و گاز ما احتیاج نداشت در تبعیت از ترامپ تردید نمیکرد! از عردوغان و طورکیه و مردم کثیفش منافق تر نداریم!
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      48 7
      لعنت بر طورکیه تروریست که اصلی ترین حامی تروریستهای تکفیری است و چه بد بختند قوم گرایان مزدوری که اینو نمی فهمن!
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      54 3
      ترکیه حامی اصلی تروریستهای تکفیری است و قوم گرایان بوزگورد نژاد پرست خودشون رو به نفهمی میزنن تا واقعیت رو نیبینن! و چه بد عاقبتی است عاقبت نژاد پرستان که با پدرشان ابلیس محشور خواهند شد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      10 65
      لعنت بر بی ادبان و تهمت زنندگان کوهی
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      70 7
      لعنت بر بوزگوردهای بی ریشه غار نشین تکفیری
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    25 5
    از مرز ترکیه
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    56 11
    چشا کورت و واکن لابد ترکیه محاصرش کرده که اجباری بهش بمب شیمیایی بده اسگل
  • mosen IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    14 7
    فعلا که هرموقع ارتش امریکا ببیند اینها مهمات ندارد براحتی با هواپیماهای خاص واسشون ارسال میکند بهمان راحتی که عده ای از داعشیها را به کشورهای دیگر مثل افقانستان انتقال داده است کشور فرانسه هم مثل امریکا غلام حلقه بگوش صهیونیستهاست
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    6 0
    مرگ بر فرانسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس