براندو

مارلون براندو بازیگر مشهور آمریکایی به ماریا اشنایدر به طرز نامتعارفی تعرض می‌کند و او را مورد اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق،پس از انتشار خبر درگذشت برناردو برتولوچی، در فضای مجازی فارسی، مسئله آثار پر از خشونت این کارگردان به بحث گذاشته شده است. کارگردانی که متاسفانه علی آثار بسیار رادیکال جنسی‌اش در رسانه‌های مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت. کارگردانی که آثارش نقطه مقابل مفاهیم مطرح شده در جنبش ME_too است. در غرب، بسیاری از منتقدان سینما ، خشونت جنسی آثار برتولوچی را مغایر با اصول اخلاقی و انسانی می‌دانند.

کافه سینما با انتشار متنی به شرح بی‌پرده‌ای از هماهنگی بازیگر و کارگردان  فیلم آخرین تانگو در پاریس و ساخت یک صحنه تجاوز بدون هماهنگی با بازیگر پرداخته است.

در این متن آمده است: : برناردو برتولوچی کارگردان ایتالیایی  برای نخستین بار اعتراف کرد که در فیلم « آخرین تانگو در پاریس»، صحنه تجاوز به «ماریا اشنایدر» بدون رضایت این بازیگر جوان صورت گرفته و او هیچ اطلاعی از جزئیات این موضوع نداشته است.

در این صحنه تکان دهنده، مارلون براندو بازیگر مشهور آمریکایی به ماریا اشنایدر به طرز نامتعارفی تعرض می‌کند و او را مورد اذیت و آزار جنسی قرار می‌دهد.به گفته برتولوچی، این صحنه در فیلمنامه اصلی به گونه‌ای دیگری بود ولی او و مارلون براندو تصمیم گرفتند پیش از آغاز فیلمبرداری، جزئیات را تغییر دهند و به ماریا اشنایدر هم چیزی نگفتند. این کارگردان مطرح ایتالیایی، انگیزه خود از اجرای این روش غیرمنتظره را، باورپذیری بیشتر و به تصویر کشیدن احساسات واقعی انسانی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

50 زن از تهیه کننده متجاوز شکایت کردند

به گفته او تجاوز به شخصیت اصلی زن در این داستان نقش مهمی داشت و او می خواست ترس، تعجب، خشم، شکست، خجالت و یأس «ماریا اشنایدر» را به گونه ای طبیعی به تصویر بکشد.

برناردو برتولوچی درعین حال با اشاره به مشکلات روحی و افسردگی ماریا اشنایدر پس از اتمام این صحنه، از اجرای چنین روشی ابراز تأسف کرد.او گفت از اینکه این بازیگر جوان را در جریان این موضوع قرار نداده احساس گناه می کند ولی هنوز باور دارد که تصمیم درستی گرفته است.

ماریا اشنایدر فرانسوی که در زمان تولید آخرین تانگو در پاریس ۱۹ سال داشت، با بازی مقابل مارلون براندوی ۴۸ ساله به اوج شهرت رسید و به یکی از ستاره های نوظهور سینمای جهان تبدیل شد.

البته ماریا پس از پایان این پروژه، با انتقاد شدید از برناردو برتولوچی، او را کارگردانی سنگدل و هیولایی ترسناک توصیف کرد. اشنایدر در یکی از آخرین مصاحبه های خود پیش از مرگش، با اشاره به رفتار غیر انسانی و بی رحمانه مارلون براندو در این صحنه، از آخرین تانگو در پاریس بعنوان یکی از تلخ ترین خاطرات دوران حرفه ای خود یاد کرد.او در سال ۲۰۱۱ به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در پاریس درگذشت. برتولوچی در این فیلم داستانی صحنه های صریح جنسی، برهنگی، رفتار نامتعارف، شهوت و غرایز انسانی را به صورتی بی سابقه ای به تصویر کشید.

اکران جنجالی این فیلم در دهه هفتاد میلادی واکنش های بسیاری در محافل هنری و رسانه ها داشت و در آمریکا توصیه شد برای کودکان زیر هفده سال نمایش داده نشود،در حالیکه برخی روزنامه‌نگاران با انتقاد شدید از برتولوچی، فیلم را بیمارگونه توصیف کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    57 36
    اونوقت مسلمونای ايرانى شیفته غرب از همچین آدمی تعريف میکنن. مثلا کلاس میذارن که خیلی در فیلم شناسی سررشته دارن مثل جناب رشیدپورمتظاهر نون به نرخ روز خور
  • ایرانی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    55 6
    مرده شور اینجور اینجور ادا و اصول های کثیفو ببرند که اسمشو گذاشتند "هنر"! اگر این هنره پس : خاک عالم به سر مردم صاحب هنر است
  • US ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    18 7
    آدمهای بی ارزش با ادای ارزشی بودن بیخ دیوار بی اعتمادی خوانندگان گیر می افتند اونوقت میان از این مزخرفات میزارن و خودشون و همه حرفهای ارزشی شونو زیر سوال میبرن
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    56 3
    الحمدلله ما درایران این چیزها نداریم حتی درشوراهای شهر
  • AU ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    46 14
    واقعا ما اینا رو میبینم و میشنویم باز هم به غربگراها رای می دهیم و دنبال امضا و عکس با این طیف هستیم.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    4 5
    نامرد!غیرقابل انتشارعکس این زنیکه بااون یقه اش بودکه انتشاردادی نه پیامهای من!!!
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      3 4
      موافقم
  • ماجد IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    9 0
    مشرق من از هرسایتی انتظار داشتم از شما نه این گزارش چه دردی از مشکلات فرهنگی وهنری یا اقتصادی رو حل میکنه متلا ما دونستیم اون کارگردان ادم بیشعوری بوده.... شما به نحوی فیلم مستهجنی رو دارید به مخاطبتون معرفی میکنید که شاید و یا به احتمال زیاد از این فیلم اطلاع و شناختی نداشته است و حالا با گزارش شما کنجکاو شده این فیلم رو ببینه......
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
      3 1
      مشرق مراقب نفوذی ها باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس