آلزایمر نمایه

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، بیماری‌های ریوی ریسک بروز آلزایمر را در افراد به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

به گزارش مشرق، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد، بیماری‌های ریوی ریسک بروز آلزایمر را در افراد به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

براساس یک مطالعه اخیر، بیماری ریه در عصر کنونی می‌تواند عامل خطر ابتلا به زوال عقل و یا اختلال شناختی در سال‌های بعدی زندگی باشد.

بیشتر بخوانید

فاکتورهای پرخطر ابتلا به زوال عقل

یافته‌های این پژوهش که در مجله آمریکایی پزشکی تنفسی و مراقبت‌های ویژه منتشر شده بیانگر آن است، با افزایش مصرف دخانیات و افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی باید منتظر آمار شگفت‌آوری از مبتلایان به آلزایمر در دهه‌های بعدی باشیم.

«Pamela L Lutsey»، نویسنده اصلی و محقق ارشد این مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه‌سوتا و گروهی از محققان گزارش می‌دهند که بیماری‌های انسدادی ریه ریسک بروز آلزایمر را تا 58 درصد افزایش می‌دهند.

به گفته نویسندگان این پژوهش، بیماری‌های ریوی موجب کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود که به نوبه خود باعث التهاب، استرس و آسیب به عروق خونی مغزی می‌شود.

در نتیجه این آسیب زمینه برای بروز بیماری آلزایمر فراهم می‌شود.

به گفته کارشناسان بهداشتی، پیشرفت آلزایمر ناشی از التهاب حاصل از افزایش سلول‌های ایمنی موسوم به «میکروگلیا» در مغز است و در صورت جلوگیری از این التهاب، پیشرفت بیماری متوقف می‌شود.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد، توقف تولید سلول‌های ایمنی جدید در مغز می‌تواند اختلال حافظه را که در بیماری آلزایمر مشاهده می‌شود، کاهش دهد.

منبع:جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس