سردار تقی زاده

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در ماه‌های آینده سه ماهوار به فضا پرتاب خواهد شد و در مدارهای مشخص قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، سردار قاسم تقی زاده صبح پنجشنبه در مراسم الحاق دو زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان دریایی جنوب نداجا اظهار داشت: در ماه‌های آینده سه ماهواره که به دست نیروهای متخصص داخلی ساخته شده است به فضا پرتاب خواهد شد.

وی عنوان کرد: این سه ماهواره پس از پرتاب در مدارهای مشخص شده قرار خواهند گرفت و توان فضایی ایران به نمایش در خواهد آمد. این ماهواره ها با حمایت وزارت دفاع ساخته شده است.

سردار تقی زاده بیان داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چنین پدیده و رخدادی شکل گرفته است. زیردریایی نماد یک سلاح راهبردی و استراتژیک است و خوشبختانه حضور شایسته و ممتاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبهای بین المللی و مانورهای برگزار شده حکایت از آمادگی کامل و حضور فعال و توسعه یافته است که نماد بازدارندگی فعال در عرصه بین المللی برای جلوگیری از تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای است.

بیشتر بخوانید:

چشمان تیزبین‌تر و مدرن‌تر برای اشباح ارتش ایران/ فانتوم‌های نهاجا آماده حمل نسل جدید تسلیحات می‌شوند +عکس

الحاق ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش +عکس

وی با اظهار اینکه وزارت دفاع در این ۴۰ سال موفق شد تکنولوژی ها و فناوری های در لب هنر، علم و دانش را به شایستگی به منصه ظهور برساند. ابرازداشت: امروز در عرصه دریا دو زیردریایی به ناوگان دریایی جنوب الحاق شد و روز شنبه هم ناوشکن عملیاتی سهند رونمایی خواهد شد. آنچه پشت این صحنه است مراکز طراحی و توسعه مراکز فناوری و مراکز توسعه شرکت های دانش بنیان خصوصی و دولتی است. 

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: این فعالیت ها در وزارت دفاع تنها کار فناورانه نبوده و در عرصه بازدارندگی فعال در صنایع موشکی موفق شدیم موشک های زمین به زمین با برد ۲ هزار کیلومتر به صورت نقطه ای طراحی و تولید کنیم که این فعالیت ها در راستای تحریم شکنی و مقاومت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت زیر دریایی ۹۵۵ کلاس غدیر ۱۰ دانشگاه برتر کشور و ۲ موسسه پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت کردند و دهها شرکت دانش بنیان مشارکت کردند. اصل پراکندگی و استفاده از نیروهای متخصص در بخش خصوصی و دولتی درگیر پروژه ها بوده اند.

سردار تقی زاده افزود: در رزم زمینی دستاوردهای ممتاز ایرانی علیه داعش به کار گرفته شد و موفق بوده اند. موشک های ضد زره، موشک های مختلف تاکتیکی و انفرادی جزو سه کشور حوزه زمینی بوده ایم و در موشک های زمین به زمین جزو ۴ کشور برتر دنیا هستیم. 

وی عنوان کرد: در ساخت موشک های کروز و ضد کشتی و زیردریایی هم دستاوردهای فناورانه و پیچیده داشته ایم که حتی برتر از فناوری های دنیای غرب بوده است. در سازمان جغرافیایی و نقشه برتری موفق به طراحی سیستم های پیچیده و جدید طراحی کنیم.

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: در عرصه هوایی خط تولید هواپیمای جنگنده کوثر راه اندازی شده است و بدنبال کسب تکنولوژی های جدید هوایی هستیم همچنین در عرصه هواپیماهایی بدون سرنشین انواع و اقسام تکنولوژی های برتر را بدست آورده ایم و در بحث رصد، کشف و شناسایی و برخورد با هواپیماهایی بدون سرنشین متهاجم دشمن رژیم صهیونیستی را توانستیم رصد کنیم و از بین ببریم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز آغاز کننده هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود اما چنانچه تهدیدی حتی کوچک از سوی کسانی که فکر می کنند با جمهوری اسلامی ایران می توانند برخورد کنند، قطعا با تکنولوژی های طبقه بندی شده و تکنولوژی های رسانه ای شده برخورد خواهیم کرد. ارتش و سپاه دوشا دوش هم کارهای منسجمی را انجام می دهند. امیدواریم در راستای تحریم شکنی دستاوردهای دیگری را هم رونمایی کنیم.

وی افزود: در صنایع راداری و الکترونیکی هم رادارهای بسیار مدرن و پیشرفته در حوزه کشف، رصد و رهگیری اهداف و چه برای رزم زمینی و دریایی ساخته ایم  در خط تولید است

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس