سعید لیلاز

سعید لیلاز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: رذیلانه ترین دروغ این است که بگوییم تورم ۴۰ درصدی امروز حاصل تحریم است در حالی‌ که چنین نیست.

به گزارش مشرق، سعید لیلاز اقتصاددان و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در کنگره این حزب که صبح امروز(پنجشنبه 8 آبان) برگزار شد، در بخش‌هایی از  صحبت‌هایش اظهار داشت: ظرف سال های 92 تا 96 متوسط رشد اقتصادی ایران دو برابر عربستان و سه برابر روسیه و بالاتر از متوسط کل جهان بود که در آمد ارزی آقای روحانی در بهترین سال آن به در آمد ارزی احمدی نژاد در بدترین سال‌هایش نرسید. 

بیشتر بخوانید:

«ایدئولوژی زدایی» از شهر، برنامه اصلی اصلاح‌طلبان برای تهران/ چرا «حناچی» همان «آخوندی» است؟+تصاویر

مرعشی این بار پاکت ماست‌مالی را باز کرد

** بی عملی دولت روحانی عجیب است

 

وی افزود: رذیلانه ترین دروغ این است که بگوییم تورم 40  درصدی امروز حاصل تحریم است، در حالی که چنین نیست. شبکه بانکی کشور به عنوان مرکز فساد در کشور مقصر است. نرخ تورم در شش ماه گذشته بیش از مجموع نرخ تورم در سال های گذشته دولت روحانی بوده است و بی عملی دولت روحانی در این مورد عجیب است. 

 لیلاز با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها، مجموعه عملکرد نظام اقتصادی کشور به گونه‌ای ناشیانه عمل کرد، گفت: انگار ما یک مشت بچه دبیرستانی را از پشت میز بیرون کشیده و خواستیم مسئولیت داشته باشند، انگار نه انگار که ما مجرب ترین ملت جهان در برخورد با تحریم ها هستیم. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: من معتقد به ایستادگی هستم و فکر می‌کنم دولت اگر بخواهد می‌تواند در برابر زیاده خواهی واشنگتن بایستد.

وی افزود: همین الان اوضاع اقتصادی ما نسبت به دو ماه پیش خیلی بهتر شده است. اقتصاد ایران را اگر به صورت طبیعی رها کنیم عملکردی بسیار بهتر از آن چه امروز دارد، خواهد داشت. اقتصاد ایران دچار بحران دخالت‌های بیجاست. همین بارش های اخیر به نظر من تا نیم درصد سرانه تولید داخلی را افزایش می‌دهد که بخشی از کمبود فروش نفت ایران را جبران خواهد کرد. 

لیلاز در پایان گفت: در تحلیل نهایی من معتقد هستم ما از پس این بحران هم بر می‌آییم، نظام ما هم فرو نخواهد پاشید، مشکلات ما داخلی است، و تحریم ها تنها تشدید کننده آن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیر چریک جنگهای نامنظم شهید چمران IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    5 0
    مشکلات ما داخلی است. کاملا با این نظر موافقم.
  • مجتبی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    12 0
    امریکا اروپا خر کی باشن ما از خودمون ضربه می خوریم. خودمون به خودمون ضربه میزنیم البته قوی به ضعیف ضربه میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس