کد خبر 915299
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

استانبول یکی از بزرگترین شهرها و پایتخت کشور ترکیه می باشد که در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است و تنها شهری ست که در بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است و از لحاظ تعداد گردشگران خارجی، سومین شهر توریستی جهان ثبت شده است. در شهر استانبول جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی بی شماری جای گرفته است که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر، مراکز خرید هستند. همانطور که می دانید و تجربه کرده اید، خرید کردن در شهر استانبول از جمله کارهای خوشایندی است که گردشگران بدون شک در آن انجام می‌ دهند.

اگر به شهر استانبول سفر کرده اید، متوجه شده اید که بازارها و مراکز خرید به دو دسته تقسیم شده اند: بازارهای محلی که عمدتا روباز و سرپوشیده هستند و بازارها و مراکز خرید مدرن و جدید که مانند پاساژها و فروشگاه ها هستند و در آنها اجناس با برندهای بین المللی و ترک بفروش می رسند. برندهای بین المللی اکثرا در شهر استانبول شعبه دارند و گردشگران تور استانبول براحتی می توانند اجناس موردنظر را با قیمت مناسب خریداری کنند و ضمنا در این شهر مانند دیگر شهرها، حراج های تابستانه و زمستانه هم وجود دارد.

بعضی از مراکز خرید استانبول شامل قسمت ها مختلفی هستند که از جمله مهم ترین آنها میتوان به سالن سینما، رستوران، کافه، پارکینگ، سالن برای سرگرم کردن کودکان اشاره کرد. در برخی از مراکز خرید شما می‌ توانید کودک خود را به سالن آرایش مو مخصوص کودکان ببرید. در این سالن‌ ها موهای کودک شما در حین تماشای کارتون و بازی‌ کردن اصلاح می‌ شود. در ادامه به چند مورد از بهترین مراکز خرید استانبول اشاره خواهیم کرد که می توانید در تور ترکیه از آنها دیدن کنید، پس با ما همراه باشید.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم (Forum Istanbul) یکی از بهترین و مشهورترین مراکز خرید شهر استانبول می باشد که در قسمت اروپایی و خیابان بایرامپاشا شهر استانبول واقع شده است. این مرکز خرید مساحتی بالغ بر 495000 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است و حدود 5000 نفر در این مکان مشغول به کار هستند. در مرکز خرید فروم انواع برندهای بین المللی و ترک بفروش می رسد و چشم انداز زیبایی به تنگه بسفر دارد. از جمله قسمت هایی که در این مرکز خرید بچشم می خورد شامل: سالن بولینگ، رستوران‌های مختلف، سالن های نمایش سینمای imax، اسکی روی یخ، اتاق‌ های بازی مخصوص کودکان و پارک ژوراسیک می باشد.

مرکز خرید زورلو استانبول

یکی دیگر از مراکز خرید استانبول در مرکز شهر، مرکز خرید زورلو (Zorlu Center) می باشد. این مرکز چون در قلب شهر استانبول قرار گرفته است و از فروش زیادی برخوردار بوده و بهترین راه رسیدن به آن از طریق اتوبوس و یا مترو می باشد. در مرکز خرید زورلو مارک های معروفی را میتوان یافت و این فروشگاه فروشنده اجناسی چون لباس زنانه، مردانه و بچگانه، جواهرات، لوازم آرایش، وسایل الکترونیکی و غیره است. علاوه بر این مغازه‌ های مدرن و زیبا هرگاه خسته شدید، می‌توانید به سینما یا بولینگ که در همین مرکز قرار دارد بروید و پیشنهاد می‌ شود حتما سری به رستوران‌ های این مرکز هم بزنید و طعم انواع غذاهای بین المللی، ایتالیایی و ترکیه ای را بچشید.

مرکز خرید کانیون استانبول

کانیون (Kanyon) یکی از مارکز خرید معروف استانبول در منطقه شیشلی می باشد که مساحتی بالغ بر 40 هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است. از جمله قسمت های مهم این فروشگاه می توان به 140 فروشگاه، 9 سینما، یک پارکینگ و یک باشگاه بدنسازی اشاره کرد این اماکن کلا در 4 طبقه جای گرفته اند که طبقه آخر آن مملو از رستوران های زنجیره ای با غذاهای لذیذ می باشد. ساعات کاری این مرکز هر روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب می باشد فقط در ایام تعطیلی بدلیل شلوغ بودن، خوب نتوانید این مرکز را بگردید.

مرکز خرید پالادیوم استانبول

آنچه بیش از هرچیزی برای بازدیدکنندگان تور استانبول ترکیه جذاب است طراحی زیبای این مرکز خرید است. مرکز خرید پالادیوم (Palladium) در آتا شهیر در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. بر اساس تخمین بدست آمده این مرکز با سرمایه 230 میلیون دلاری در سال 2008 افتتاح شد و دارای 190 فروشگاه کوچک و بزرگ، 10 سالن سینما، 20 رستوران و پارکینگ اختصاصی می باشد. این مرکز خرید معماری زیبایی دارد و شعب اکثر برندهای معروف دنیا و خصوصا برندهای ترک در آنجا بچشم میخورند پس بازدید از این مرکز خرید را در برنامه تور استانبول خود قرار دهید و از فروشگاه های برندهای ترک و سایر برندها دیدن کنید.

از دیگر مراکز خرید معروف استانبول میتوان به مرکز خرید استوریا، مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید گالریا و ... اشاره کرد ولی به یاد داشته باشد که در این شهر مراکز خرید ارزان هم وجود دارد، این مراکز خرید ارزان در منطقه های مختلف شهر استانبول از جمله منطقه محله عثمان بی، منطقه فاتیح،  منطقه باکیرکوی و ... پراکنده شده است و برخی از آنها عمده فروش با قیمت مناسب هستند.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس