زیردریایی

به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش ۲ فروند زیر دریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس الحاق شد.

به گزارش مشرق، به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس الحاق شد.

زیردریایی غدیر ۹۴۲ تعمیرات اساسی و بازسازی کامل شده و زیر دریایی غدیر ۹۵۵ نیز چهاردهمین  زیر دریایی است که  توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است .

همچنین قرار است روز شنبه در مراسمی ناوشکن جمهوری اسلامی سهند که پیشرفته تر و دارای سیستمی پیچیده‌تر و به روزتر از ناوشکن جماران است به نیروی دریایی ارتش الحاق شود.

** ناوشکن های کلاس موج به نیروی دریایی ملحق می شود

امیردریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم الحاق دو زیر دریایی کلاس غدیر گفت:به زودی مجموعه ای از ناوشکن های کلاس موج به نیروی دریایی ملحق می شود.

وی افزود:شنبه ناوشکن سهند و ظرف هفت ماه آینده نیز ناوشکن دنا به نیروی دریایی ملحق می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دی ماه امسال هم نسل جدید زیر دریایی پیشرفته تحویل نیروی دریایی ارتش می شود.

امیردریادار خانزادی با اشاره به پیشرفت های متخصصان صنایع دفاع در ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی افزود: مدت زمان ساخت ناوشکن از 12سال به 18 ماه کاهش یافته است.

وی گفت:پیام جمهوری اسلامی به کشورهای دوست منطقه این است که پیشرفت های عظیم دفاعی ایران چیزی را نشانه نگرفته و در جهت حفظ امنیت منطقه است.

** به زودی 3ماهواره در مدارهای مختلف قرار می گیرد

سردار تقی زاده جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم گفت: اکنون تمام مراحل ساخت تجهیزات دفاعی با توان متخصصان داخلی همچون مراکز دولتی و بخش خصوصی ساخته می شود.

وی افزود:به زودی 3ماهواره در مدارهای مختلف قرار خواهیم داد.

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بااشاره به پیشرفت های ایران اسلامی در عرصه موشکی گفت: اکنون موفق به ساخت موشک هایی با برد تا 2هزارکیلومتری نقطه زن شده ایم.

سردار تقی زاده افزود: برای ساخت زیردریایی کلاس غدیر 10 دانشگاه و 2موسسه تحقیقاتی مشارکت کردند و هم اکنون جزو کشورهای مطرح دنیا در زمینه ساخت زیردریایی هستیم .

وی گفت:تمام موفقیت های جوانان متخصص ایرانی در عرصه های مختلف علمی در راستای تحریم شکنی،اقتصاد مقاومتی و بومی سازی است.

** ساخت و تعمیرات  زیردریایی کلاس غدیر به دست متخصصان وزارت دفاع و داخلی

امیردریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی هم در مراسم الحاق شناورهای کلاس غدیر گفت: تمام مراحل طراحی ساخت، بدنه، ملحقات،نصب سامانه های مکانیکی، برق و همچنین تعمیرات اساسی زیردریایی کلاس غدیر به دست متخصصان وزارت دفاع و داخل کشور صورت گرفته است.

وی افزود: زیردریایی کلاس غدیر در 587هزار نفر ساعت در مدت 18ماه با 10هزار فعالیت اجرایی ساخته شده است.

رئیس سازمان صنایع دریایی بهینه سازی و بومی سازی بیش از 90درصد تجهیزات، ماشین آلات، سامانه کنترل آتش، ناوبری، سامانه راداری و موشکی را از مهم ترین ویژگی های زیردریایی کلاس غدیر برشمرد.

امیردریادار رستگاری صرفه جویی ارزی،خودباوری در ساخت ،افزایش قدرت دفاعی و تربیت نیروی انسانی را از دیگر دستاوردهای ساخت کلاس غدیر عنوان کرد.

** ایران اسلامی جزو کشورهایی است که توانایی تسلیح زیردریایی را دارد

امیر محمدی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس هم دراین مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که توانایی ساخت ، نگهداری ، تجهیز و آموزش در زمیته زیردریایی را دارد.

وی افزود : اکنون ایران اسلامی جزو کشورهایی است که توانایی تسلیح زیردریایی رادارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    52 10
    انشالله روزی به توانایی شلیک موشک کروز و بالستیک از زیر دریایی برسیم تا خار دیگری باشه در چشم بدخواهان ایران.
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      10 33
      با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید
  • محسن FR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    18 8
    سلام. ماشالا به غیرتتون،زمان جنگ اونجوری دفاع 34روزه کردید از خرمشهر،اونجوری67 روزه نیروی دریایی عراق رو از صحنه خارج کردید، اونجوری ناو سبلان رو
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      22 3
      عزیز زمان حمله به نیروی دریایی عراق و نابودی کامل اون چیزی در حدود یک صبح تا ظهر در آذر ماه بود. نه 67 روز. عملیات مروارید
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    33 4
    پس زیردریایی فاتح و بعثت کی رونمایی میشه
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    38 5
    این زیردریایی ها کابوس بزرگی برای نیروی دریایی آمریکا در منطقه هستند باتوجه به کوچکی و جنس مواد به کار رفته بسیار سخت شناسایی می شن و هر کدام می توانند 2 اژدر حوت (با سرعت 100 متر بر ثانیه که آمریکا چنین تکنولوژی ندارد) حمل کنند .
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    13 15
    اگه پیل سوختی جایگزین سیستم رانش احتراقیش نشده باشه پشیزی نمی ارزه....
  • ارسلان IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    12 4
    با سلام همه از این الحاق خوشحال هستیم و ان شا ... به امید پیشرفتهای شگرف من خواهش می کنم از عزیزان صنایع دفاع پروژه های دفاعی رو 100 درصد داخلی تعریف کنند و به امید غرب و شرق نمانند دوما برای هر پروژه زمان پایان در نظر بگیرند و پروژه سر وقت تحویل بگیرند نه اینکه مدام تاریخ تحویل ها رو عوض کنند
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    15 2
    مگه قرار نبود نیمه سنگین فاتح باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس