روزنامه ابتکار

سانسور «بی سندی ظریف» توسط روزنامه‌های اصلاح طلب، بیش از پیش ثابت کرد که شعار این طیف مبنی بر «دانستن حق مردم است»، صرفاً یک ژست دروغین است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** هاشمی: وضعیت ظریف شبیه شهید بهشتی است!

روز گذشته «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور گفت که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه پس از ادعای پولشویی گسترده در کشور و اتهام زنی به منتقدان FATF، در نامه خود به قوه قضاییه اعلام کرده است که «دلیل و مستندی ندارم که بفرستم».

این اظهارات مهم دادستان کل کشور به صورت هماهنگ در روزنامه‌های اصلاح طلب سانسور شد.

سانسور «بی سندی ظریف» توسط روزنامه‌های اصلاح طلب، بیش از پیش ثابت کرد که شعار این طیف مبنی بر «دانستن حق مردم است»، صرفاً یک ژست دروغین است. طیف اصلاح طلب شدیداً به رفتارهای قبیله‌ای آلوده است و همواره منافع شخصی و حزبی و قبیله‌ای را بر منافع ملی و عزت مردم ایران ترجیح می‌دهد.

نکته قابل توجه اینجاست که طیف اصلاح طلب، برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه بسیار ضعیف وزیر خارجه و به حاشیه بردن «بی سندی ظریف»، به ترفند نخ نمای «مظلوم نمایی» روی آورده است.

در همین رابطه روزنامه آفتاب یزد در مطلبی با عنوان «وضعیت ظریف شبیه شهید بهشتی است» نوشت: «"محمد هاشمی رفسنجانی" عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت در مصاحبه با جماران گفت:"علت اینکه تمرکز کردند تا ظریف را تخریب کنند، مؤثر بودن وی است. از این رو، اگر بخواهیم وضعیت آقای ظریف را شبیه‌سازی کنیم؛ شبیه شهید بهشتی، مرحوم هاشمی و مقام معظم رهبری است؛ زیرا آنها نیز هدف بودند و حتی تلاش شد تا حذف شوند. برای نمونه رهبری را ترور کردند، ترور آقای هاشمی هم جزو اولین یا دومین ترورهایی بود که انجام دادند. شهید بهشتی را هم که با ترور حذف کردند... تخریب و ترور شخصیت همیشه از راههایی بوده که در نظام جمهوری اسلامی وجود داشته است"».

یک سؤال: به نظر شما شباهتی میان شخصی که می‌گوید «ای آمریکا از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» با شخصی که می‌گوید «آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد» وجود دارد؟!

اعتماد بیجای ظریف به آمریکا و خطاهای فاحش و سهل اندیشی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در دولت آقای روحانی موجب شد که علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته‌ای، تحریم‌ها در جای خود باقی مانده و چه بسا بر گستردگی آن نیز افزوده شد.

از سوی دیگر، شهید بهشتی از سوی لیبرال‌ها، جریانات ضدانقلاب، منافقین و محافل و مراکز بیگانه همواره مورد حمله و ناسزاگویی قرار می‌گرفت.

این در حالی است که تنها در یک مورد، اظهارنظر ظریف در متهم کردن جمهوری اسلامی به پولشویی گسترده با استقبال گسترده ضدانقلاب مواجه شد و رسانه‌های معاند برای وی سوت و کف و هورا کشیدند.

بر همین اساس، ادعای شباهت ظریف به شهید بهشتی، از نوع «شبیه سازی» است و نه «شبیه یابی».

** باید برای نزدیکی با آل سعود پیشقدم شویم!

روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «واشنگتن، مانع بین تهران و ریاض» نوشت: «شاید بایسته باشد که دستگاه دیپلماسی ایران برای ابتر کردن نقشه‌های تندروهای آمریکا ـ اسرائیل، دست به سیاستی جدید در منطقه و به‌خصوص با عربستان بزند و ضمن نزدیکی با آنها از منافع مشترک با این کشورها برای بهبود روابط استفاده کند».

روزنامه همدلی در روزهای گذشته در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: «بی‌گمان باید این نکته را قابل توجه دانست که یکی از موارد اختلافات شدید ایران و عربستان سعودی، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه است».

متاسفانه جریان اصلاح طلب در موضوع تنش و اختلاف میان ایران و آل سعود، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته است! و مدعی است که مقامات ایرانی باید برای ارتباط با آل سعود پیشقدم شوند!

این ادعا که اقدامات منطقه‌ای ایران، عامل اختلاف با آل‌سعود است، در حقیقت پذیرش اتهام آمریکا و انگلیس و فرانسه (حامیان و تجهیزکنندگان تروریسم در منطقه) و آل‌سعود (گماشته و نوچه نظام سلطه و گاو شیرده ترامپ) مبنی بر نقش ایران در بی‌ثبات کردن منطقه است!

جریان اصلاح طلب بر لزوم کوتاه آمدن از سیاست‌های انقلابی ایران در منطقه، کاهش حمایت از متحدان استراتژیک منطقه‌ای و گفت‌وگوی بی‌پشتوانه با کشورهای مرتجع منطقه تأکید دارد. این در حالی است که آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه آشکارا از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و از لزوم کشاندن ناامنی به داخل ایران می‌گویند و با همراهی رژیم صهیونیستی در خیال راه‌اندازی ناتوی عربی علیه ایران هستند.

رژیم آل‌سعود از بدو شکل گیری تاکنون جنایات متعددی را مرتکب شده است. برای نمونه در سال ۹۴ فاجعه‌ای دردناک در سرزمین منا روی داد که شنیدن آن دل هر مسلمانی را به درد آورد. ماجرای سقوط جرثقیل در مکه و پس از آن فاجعه بزرگ منا و به شهادت رسیدن حدود ۶۰۰ زائر ایرانی. رژیم آل‌سعود همچنین، زنان و کودکان بی‌گناه را در یمن، بحرین، سوریه و عراق به خاک و خون کشیده است.

طیف اصلاح طلب اصرار دارد که ایران همواره در موضع ضعف و انفعال باشد و صرفاً به طرف خارجی امتیاز دهد!

پیشنهاد تأسف برانگیز اصلاح طلبان درباره پیشقدم شدن ایران در ایجاد ارتباط با آل سعود در حالی است که قتل فجیع «جمال خاشقجی» با فرمان «بن‌سلمان» آبرویی برای سعودی‌ها نگذاشته است. بر همین اساس سفر دوره‌ای «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به کشورهای عربی آن‌طور که وی برنامه‌ریزی کرده بود پیش نرفت و با اعتراضات گسترده مردمی مواجه شد.

** آیا قرار است با اروپا سیاست نفت در برابر غذا را اجرا کنیم؟!

روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز با عنوان «ساز و کار ویژه اروپایی و چند پرسش» نوشت: «هرچند موضوع میزبانی از سازوکار ویژه گام مهمی برای حفظ برجام محسوب می‌شود، اما چند پرسش مهم‌تر نیز در ارتباط با ادامه روند همکاری‌ها میان ایران و اروپا مطرح است. نخستین پرسش این است که سوای بحث میزبانی از این مکانیسم همکاری، موضوع حقوقی سازوکار ویژه بر چه مبنایی خواهد بود؟ آیا آنطور که گفته می‌شود نیازی به دخالت بانک‌های اروپایی در این میان وجود دارد و اگر این چنین است، کدام بانک‌ها و با چه سازوکاری می‌توانند با فشارهای احتمالی آمریکا مقابله کنند؟ همچنین سازوکار حقوقی حمایت از شرکت‌های اروپایی برای تبادلات تجاری و اقتصادی با ایران چگونه پیش خواهد رفت؟ اروپایی‌ها می‌گویند که در تلاش برای جایگزینی یورو به جای دلار هستند لذا در این رابطه لازم است نهادی مالی برای ادامه همکاری‌های تجاری تأسیس شود، ولی همچنان این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «چند ماه قبل و در حالی که اروپایی‌ها طبق بیانیه ۱۲ خود در نیویورک تصریح کردند که ایران باید از مزایای برجام بهره‌مند شود، خبرگزاری‌های خارجی گزارش دادند که بر مبنای مکانیسم طراحی شده، ایران می‌تواند به طور مثال با صادر کردن نفت به آلمان، از ایتالیا کالا دریافت کند که در همان زمان برخی از تحلیل‌گران این پرسش را مطرح کردند که آیا منظور همان نفت در برابر غذا است یا مبنایی دیگر در دستور کار قرار دارد؟».

متاسفانه طرف اروپایی در موضوع برجام با کلی گویی و امتناع از اقدام عملی، همچنان در پی وقت کشی و خرید زمان برای آمریکاست.

گفتنی است «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه- ۱۳ شهریور ۹۷-گفته بود: «ما به اروپایی‌ها روشن گفته‌ایم اگر منافع اصلی ما در برجام، بحث فروش نفت و بازگشت پول نفت، پرداخت‌ها و دریافت‌ها (سازوکار مالی و بانکی) عملیاتی نشود، برای ما ماندن در برجام هیچ فایده دیگری نخواهد داشت. آن‌ها برای عملیاتی کردن ساز و کار خود تا ۱۳ آبان وقت دارند و از این تاریخ به بعد فایده‌ای ندارد که بخواهند انجام دهند».

در روزهای گذشته «فریدون مجلسی» از فعالین اصلاح طلب در مطلبی نوشته بود: «اروپا عملاً از برجام خارج شده و فقط اسمش در توافق مانده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    80 7
    وضعیت ظریف شبیه شهید بهشتی است ؟! ههههههه اوایل می گفتند ظریف مصدق عصره ، بعدا گفتند امیرکبیر دورانه ، حالا میگن شهید بهشتیه ! خووووووب جالب شد بریم یه بسته تخمه آفتابگردان بخریم ، هر روز ظریف یه آدم جدیدی میشه ، ما بخندیم .
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
      45 2
      از قیاسش خنده آمد خلق را .
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      20 2
      این هم از همان مظلومیتی که امام در باره شهیدبهشتی فرمودند بهشتتی مظلوم بود
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      22 2
      دوست عزیز هر چقدر هم بخندی نمیتونی یک هزارم ظریف بخندی . یک کلمه میگه سه ساعت قهقهه میزنه . جان کری سرفه میکرد این یکساعت ریسه میرفت
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      28 1
      گرچه باشد در نوشتن شیر شیر
    • AE ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      26 1
      «وضعیت ظریف شبیه شهید بهشتی است»؟؟؟؟!!!! این کجا و آن کجا. فردا پس فردا هم حتما میگن روحانی مثل شهید رجایی بوده!
    • تخرانی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      34 1
      شهیدبهشتی : اگر غرب با ما توافق نکنند انقلابیون در انتخابات مجلس پیروز میشوند!!؟ ببخشید منظور ظریف بود ۹۳ در شورای سیاست خارجی آمریکا
  • AE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    66 7
    مرزهای وقاحت جابجا شد. مقایسه ظریف و شهید بهشتی
    • ظلم به بهشتی ممنوع IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
      41 1
      شهید بهشتی : آمریکا با فشار دادن یک دکمه میتواند ما را نابود کند!!!؟ ببخشید منظور ظریف بود در دانشگاه شریف سال۹۳
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      0 0
      از عناوین خبرهای قدیمی: "محمد هاشمی: شرايط سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان بايد فراهم شود ..." علت دلبستگی برخی به سران عربستان دارای حکومت وهابی چیست؟
  • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    49 4
    امثال ظریف غیراز بدبختی برای ایران چیزی ندارد هرکی جای او بود بعداز بدعهدی امریکا هرگز دنبال مذاکره باامریکا نمیرفت ولی ایشون احتمالا میدانسته یا ازخودشانه اقای ظریف زمانیکه شمال کشور از ایران جداشد اگرمثل الان سلاح میساختیم وپیشرفت داشتیم ایا مردم ایران وخطه شمال اجازه جداشدن بخشهای زیدی از کشور را میدادن ایندگان این خیانتها را فراموش نمیکنن
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      66 1
      دم خروس یا قسم‌ حضرت عباس؟ رهاکردن پیامرسانها و سایتهای غیراخلاقی و گرانی وحشتناک‌ موبایل و اینترنت یا لباس خدامی امام رضا(ع)؟ بوی ریا کاری با طمع انتخابات می آید
  • kناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    50 0
    بعد از این همه جنایت آل سعود در یمن ، چشم ما هم یک پارچ آب و یک حوله برمیداریم میریم جلوی ال سعود زانو میزینیم
  • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    63 7
    وضعیت ایشان مثل میرزا اقاخان نوری است تا ...
    • AU ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      47 1
      احسنت
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    78 0
    شهیدبهشتی هیچ وقت باکلامش وعملش وحتی بانگاه ورفتار وخنده بیجا نیز آب به آسیاب دشمن نریخت!برای تبرئه خودتون ازاین بزرگان مایه نزارید!
  • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    51 0
    سلام . آقای محمد هاشمی شما که پروش یافته آمریکا را شبیه شهید بهشتی خواندی لابد برادر زاده خود مهدی هاشمی را شهید رجایی یا شهید باهنر خواهیید خواند نه آقا اشتباه کردی این افراد بیشتر شبیه منتظری رجوی وبازرگان هستند
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    29 0
    چو نام اصلاح لجن بری چوبی بدست گیر
  • سید IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    40 0
    نه خیر، ظریف همان مصدق دوران ما است با همان ندانم کاری ها و حماقت ها که اگر دستش را باز بگذارند می تواند همانند مصدق کشور را تقدیم اجنبی کند!
  • RO ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    30 0
    اگه ایشون اینه که گفتید ،پس مردم هم شبیه بنی صدر هستند
  • مهماندار هواپیما IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    56 1
    هاشمی رفسنجانی هم شبیه معاویه بود
  • حسین IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    2 52
    ظریف انسان ایرانی و ملی هست، از خیلی ها که جانماز آب میکشن سرتره،
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      55 0
      ظریف عنصر نامطلوب وزارت خارجه از نگاه ایرانیان است. البته جلای وطنهای خائن به ایران ایرانی محسوب نمی شوند.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    35 0
    منم ژان وار ژان هستم فرانسوی هم بدم آیا برایتان کافی نیست(اصلاح طلب ها بت پرست شدن یا مردم رو خیلی .......... فرض کردن)
    • AU ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      40 0
      تقصیر ماست که با رای به اینا بهشون میدون میدیم.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    31 0
    عه این که امیر کبیر بود
  • SE ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    34 0
    اصحالات با بی پوشکی چه میکشد
  • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    50 0
    خاک عالم بر سر شما خوارجان و منافقان که اسطوره ای مثل شهید بهشتی را با یک جاسوس و خائن مقایسه می کنید مرگ بر شماها باد
    • AU ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      14 0
      تقصیر حزب الله هست که فیلم و مستند و مناظره و نوشتار راجع به این شهید به معنای واقعی کلمه مظلوم درست نکرده که امثال سخیف هایی مثل اینا هر چی دوست دارند به خورد نسل جوان می دهند.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    34 0
    تاریخ در مورد گلابیهای بی مزه و آفت زده برجام قضاوت خواهد کرد. شهید بهشتی همیشه از موضع اقتدار صحبت می کرد نه انفعال.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    33 0
    ظریف باید بجرم تهمت دروغ پولشویی و تحمیل خسارت محض برجام و کوتاهی در قضیه یمن محاکمه و مجازات بشود.
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    32 0
    به شهید بهشتی دهانتان را آب بکشید و هزار با از کفتن چنین حرفی توبه کنید واینکه با گرگهای درنده وحشی و قاتل هزران کودک وزن مرد یمنی سوری عراقی افقانی ایرانی همنشینی و دوستی کنیم ننگ و مرگ برکسانی که چنین پیشنهادهایی هر از چند گاهی میدهند بازهم می گویم دوستی باگرگهای درنده ممنوع ممنوع ممنوع مرگ بر خاندان سگهای متجاوز و وحشی شاهزاده های السقوط کافر مرگ بر خاندان سگهای متجاوز و وحشی شاهزاده های السقوط کافر مرگ بر خاندان سگهای متجاوز و وحشی شاهزاده های السقوط کافر
    • IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      0 29
      اعصاب نداری ها!!باشه درست میگی ولی خونسردباش!!!
    • BE ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
      34 0
      مرگ بر آل سعود حرامزاده
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    13 0
    بیشتر شبیه وضعیت لرل هاردی است ...
  • ایرانی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    36 0
    واقعا هر کس از شنیدن این حرف از شدت غصه دق کند و بمیرد نباید ملامت کرد. این حرف همانند عوض کردن جای شهید و جلاد است. عوض کردن انقلابی با خائن است. عوض کردن شجاع با ترسو است. شهید بهشتی کسی است که امریکا از صلابت او لرزه بر اندامش میفتاد ولی طریف کسی است که آمریکا برای ضربه زدن و براندازی جمهوری اسلامی ایران روی امسال ایشان حساب باز کرده است. تفاوت از زمین تا آسمان است. مرگ و نفرین بر خائنین داخلی و کدخدایانشان...
  • ایرانی IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    23 0
    با تاسف ازاین قیاس ظالمانه باید عرض کنم شهید نظر میکند به وجه الله درحالی که ظریف و رئیسش از همان ابتدا نظر کرده اند به کدخدا . اشراف سیاسی بهتر ازاین نمیتوانند فکر کنند.
  • میرپورفرد ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    21 0
    دروغ هر چه بزرگ‌تر باشد احتمال پذیرش آن بیشتر است. هنر ظریف صحبت کردن به زبان انگلیسی با لهجه یِ آمریکایی و قدم زدن با نماینده یِ شیطان.
  • میرپورفرد ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    21 0
    نظر شهید بهشتی در خصوص آمریکا:«آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر». نظر ظریف و دولت تدبیر و امید در خصوص آمریکا:«آمریکا کدخدای جهان»
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    21 0
    واقعا بهشتی مظلوم بود وهست در زمان حیاتش گرفتار بنی صدر ملعون بود وحالا گرفتار این ملعونها شده که هرکسی را به او تشبیه میکنند
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    0 37
    ۸ سال دربرابر گندکاری ها و ناکارآمدی های احمدی نژاد در تخریب دین و سیاست بخاطر منافع جناحی سکوت کردید دم بر نیاوردید حتی به اندازه یک جمله اعتراضی اکنون که روی کار نیست و کلیت نظام را به تمسخر گرفته و از چپ و راست به همه ارکان تا رهبری می تازد چرا خفه شده اید؟؟
  • BE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    11 2
    آقای ظریف رو میشه به یک غنچه ی خندان تشبیه کرد
  • BE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    15 0
    آقای آخوندی رو هم ه برج زهره مار
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    4 0
    تاریخ قضاوت خواهد کرد
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    2 0
    هاشمی رفسنجانی مظهر: اشرافی گری - قدرت طلبی- رانت بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس