کد خبر 915256
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
صادرکنندگان، ارز صادراتی را به بانک ها و صرافی های مجاز عرضه کنند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق در طی چند ماه گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، جهانگیر شاهمرادی از حضور شرکت‌های ایرانی ازجمله چند شرکت البرزی در سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سلیمانیه عراق سخن گفت و اظهار کرد: اضافه بر نمایندگان ایرانی در این نمایشگاه شرکت‌هایی از کشورهای ترکیه، مصر، هند، امارات، آلمان، ژاپن، پاکستان، عربستان سعودی، سوریه و لبنان هم حضور داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه در کل ۱۵۰ شرکت در این نمایشگاه فعالیت داشته‌اند، گفت: نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی سلیمانیه عراق از دوم آذرماه با حضور رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه، رئیس اتحادیه‌های صنفی واردکنندگان و صادرکنندگان عراق، معاون استانداری سلیمانیه و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران رسماً افتتاح شد و تا هفتم آذرماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:

سردار حاجی‌زاده: توانایی صادرات تسلیحات داریم

جهانگیری بسته صادرات غیرنفتی را ابلاغ کرد

صادرات گاز ایران به عراق متوقف شد

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با حضور ۲۵ شرکت بزرگ‌ترین فضای نمایشگاهی را در جمع کشورهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه بین‌المللی به خود اختصاص داد، افزود: شرکت‌های ایرانی در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع از این نمایشگاه فعالیت داشتند.

شاهمرادی افزود: شرکت‌های ایرانی درزمینهٔ فولاد، آهن، صنایع ساختمانی و صنعتی، مواد غذائی، دارو، محصولات آرایشی - بهداشتی، وسایل ورزشی، لوازم منزل و پلیمر، ماشین‌آلات ساختمانی و همچنین صنعت لیزر در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی در ادامه گفت: در این نمایشگاه از استان البرز هم پنج شرکت مهم و تأثیرگذار که جزو برندهای مطرح کشور هستند حضور داشتند و حجم عمده‌ای از بازدیدهای صورت گرفته از فضای نمایشگاهی اختصاص داده‌شده به شرکت‌های ایرانی در اختیار شرکت‌های البرزی بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خصوص مزیت‌های بازار کشور عراق برای انجام دادوستدها با ایران توضیح داد: اقلیم کردستان عراق در یک دهه اخیر پیشرفت قابل‌توجهی در ابعاد مختلف از خود نشان داده است و اکنون استان سلیمانیه با ۲/۲  میلیون نفر جمعیت یکی از مراکز بزرگ ثقل پیشرفت و توسعه است و این فرصت خوبی برای تعاملات اقتصادی ما با این کشور است.

وی ادامه داد: چون تعدادی از تجار سلیمانیه در دوران جنگ تحمیلی در ایران زندگی کرده‌اند از بسیاری توانمندی‌های کشور ما اطلاع دارند و نقش واسطه بین ایران و کل عراق را ایفا می‌کنند.

شاهمرادی بیان کرد: صادرات کالای غیرنفتی به عراق در طی چند ماه گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است که درنهایت می‌توان امیدوار بود که از جمع کل صادرات ایران به اقصی نقاط دنیا حدود ۲۵ درصد سهم صادرات به عراق شود.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، بحث صادرات را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم خود در دستور کار قرار داده است و هم‌اکنون برای برخی از صنایع، صادرات بسیار به‌صرفه‌تر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان البرز تأکید کرد: در حال حاضر نسبت به برخی رقبای بزرگ، قیمت نهایی کالای ایرانی رقابتی‌تر شده است به همین دلیل حضور در این نمایشگاه و نمایشگاه‌هایی از این قبیل برای ما بسیار مهم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس