کد خبر 915214
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
قدرت وام مسکن به ۲۲ درصد کاهش یافت

رئیس کمیسیون عمران مجلس از دو برابر شدن وام خرید مسکن در راستای افزایش قدرت خرید مردم خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها، اظهار کرد: قرار بود در این رابطه سه شنبه جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس برگزار شود، اما به دلیل بحث بودجه که باید وزیر در جلسه دولت حضور پیدا می‌کرد، این جلسه به دوشنبه هفته آینده موکول شده است.

 

وی تصریح کرد:‌با توجه به افزایش قیمت مسکن، تسهیلاتی که در حال حاضر پرداخت می‌شود، جوابگوی خرید نیست.

وی ادامه داد:‌ برای میزان افزایش سقف وام خرید مسکن باید محاسبات انجام شود، از آنجاکه مسکن امسال حدود 90 درصد افزایش یافته است از این رو وام باید حداقل دو برابر شود.

بیشتر بخوانید:

پرداخت 32 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران

در حال حاضر بانک مسکن انحصار پرداخت وام‌های مسکن را در اختیار دارد که در این راستا وام 160 میلیون تومانی با سود 6 و 8 درصدی را پس از یکسال سپرده‌گذاری به زوج‌های جوان پرداخت می‌کند. همچنین می‌توان از طریق اوراق حق تقدم تسهیلات خرید مسکن را دریافت کرد. علاوه بر پرداخت هزینه خرید اوراق مذکور که در حال حاضر بسته به تاریخ آن تقریبا بین 50 تا 70 هزار تومان است، متقاضی باید سود سنگین 17.5 درصدی تسهیلات مذکور را نیز پرداخت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    10 1
    بابا مسکن ارزون کنین. مگه ما زور قسط بیشتر داریم؟ مگه حقوق ما نود درصد بیشتر شده!?
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    5 0
    بالاخره باید توان بازپرداخت وام رو داشته باشیم . شاید قیمت تا 300درصد هم افزایش داشته باشه سیستم وام دهی باید بصورتی باشه که خریدار وام نابود نشه .بخاطر خرید مسکن سکته کنه بمیره .
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    8 1
    یعنی از مشرق بی اعتبار تر و تیتر الکی بزن تر ندیدم . واقعا در حد مجله فوتبالی .
  • امیری IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    اخه الان وقت وامه با این گرونی زیاذترم میشه بازم وام هم بدرد نمیخوره گرونتر میشه حداقل وام برای پروژه های خودتون بدین نه برای خونه های عادی خونه بسازین روش وام بدین تب قیمت پایین بیاد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    ما در زمان جنگ روزی 800 هزار بشکه نفت آنهم به هشت دلار می فروختیم اما هیچگاه به قول نخست وزیر وقت دلار از ابتدای جنگ تا پایان آن از هشت تومن یک تومن گران نشد - هر روز هم تهران و کشتی های نفت کش مورد هدف قرار می گرفتند قیمت هر موشک 2 میلیون دلار آنهم روزانه می خریدیم - اما الان روزانه 1 میلیون بشکه محصول پتروشیمی صادر می کنیم مسئولین چه بر سر ایران دارند می آرن
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    3 0
    آخه یه مدیر چقدر باید ابله باشه که نفهمه که مردم بیخانه دیگه بیشتر از این توان پرداخت اقساط روندارن اونم با سودهای مرکب نجومی
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    به نظرم بعضی از این اقایون خونه هاشون تو دستشون باد کرده هر طوری شده میخان خونه گرونتر بشه . اگه راست میگید خونه ارزون قیمت بسازید و وام ساخت بدید و کسب و کار ایجاد کنید . اجازه بدید خونه ارزون بشه تا مردم وارد بشن . وا... همین الان هم چه زندگی ها مستاجرها از هم پاشیده به دلیل اجاره سرسام اور خونه ها .
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    2 0
    قسط هایش هم چهار برابر میشه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    با این وام سنگین ، زوجین باید توی خونه اقساطی ، هوا میل کنند . بهتر بود دولت به زوجین یارانه خرید در کنار وام مسکن پرداخت کند .
  • AE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    خدانگذرازباعث‌وبانیش
  • شهاب IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    بیش از این بهم نزنید دیگه جای نفس کشیدن نیس..
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
    0 0
    من طرفداراحمدی نزادنیستم امامسولین اجرابیکشوربرای رفع موانع ومشکلات ناچارندطرح های دولت نهم ودهم راادامه دهندمنجمله طرح مسکن مهربایدادامه یابدگرچه ازبنانگزارش خوشمان نیاید,دولت نهم ودهم درمقابسه با این دولت فعلی مانندامیرکببربودچون دولت فعلی هبچگونه طرح زیربنایی مهمی نداردزیراوزرایش راحت طلب وترسودرکارهای زیربنایی وبزرگند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس