یمن

کاخ سفید چهارشنبه تهدید کرد قطعنامه مجلس سنا که خواستار قطع حمایت‌های آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است را به وتو تهدید کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید چهارشنبه تهدید کرد قطعنامه مجلس سنا که خواستار قطع حمایت‌های آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است را به وتو تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مایک پامپئو» و «جیمز متیس»، وزرای خارجه و دفاع آمریکا در یک نشست استماع در مجلس سنا از قانونگذاران آمریکایی خواستند از دخالت آمریکا در جنگ یمن حمایت کنند. 

بیشتر بخوانید:

دولت ترامپ عمدا رئیس سیا را به جلسه استماع سنا دعوت نکرد

حکایت مردمی که یک وعده غذا هم برای خوردن ندارند

تظاهرات در هلند علیه جنایات آل سعود در یمن

این قطعنامه که مورد حمایت نمایندگانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی قرار دارد خواستار اتمام حمایت‌های آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگی است که لطمات فراوان به جا گذاشته و باعث کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان شده است. 

عده زیادی از نمایندگان مجلس سنا بعد از جلسه توجیهی با پامپئو و متیس گفتند که سخنان این دو مقام آنها را راضی نکرده و قصد دارند به قطعنامه مذکور رأی موافق بدهند. پامپئو بعد از خروج از این جلسه گفت که زمان مناسبی برای این رأی‌گیری نیست.

در همین حین، کاخ سفید این قطعنامه را به وتو تهدید کرد. دولت ترامپ در این بیانیه، قطعنامه مورد نظر را «معیوب» توصیف کرده و گفته که دولت به شدت با تصویب آن مخالف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس