زاهدان

مردم شهرستان زاهدان چند روزی است که مجددا با مشکل کمبود گاز دست و پنجه نرم می‌کنند و رئیس پرسی ایران گاز منطقه سیستان و بلوچستان علت این مشکل را اضافه نشدن سهمیه زمستانه عنوان کرده است.

به گزارش مشرق، مردم شهرستان زاهدان همچنان در فصل سرما در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف کپسول به دست، به دنبال خودروهای فروش گاز هستند.

صحبت از کمبود گاز مایع در زاهدان در شرایطی داغ شده است که انگار این کسادی بازار به دکه‌های فروش آزاد گاز نرسیده و دکه‌ها به راحتی با قیمت‌های ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند، مردم هم چاره‌ای به جز خرید ندارند.

اما مردمی که توان خرید گاز به قیمت‌های هنگفت بازار آزاد را ندارند، ناچار به تحمل سرما و شرایط سخت هستند و ساعت‌های طولانی در صف‌ها به انتظار خودروی حامل گاز منتظر می‌مانند.

دانلود

سهمیه زمستانه هنوز تزریق نشده است

حسینعلی شه‌بخش رئیس پرسی ایران گاز منطقه سیستان و بلوچستان امشب اظهار کرد: هر ساله در فصل سرما افزایش سهمیه داشتیم اما امسال تاکنون سهمیه افزایش نیافته و دچار مشکل شده‌ایم.

 وی با بیان اینکه باید سهمیه گاز را در ابتدای پاییز به استان تزریق می‌کردند، افزود: پیگیری‌های لازم انجام شده و در روزهای آینده این مشکلات برطرف می‌شود.

شه‌بخش ادامه داد: افزایش قیمت سوخت نفت و فروش آن توسط افراد، سبب تقاضای بیشتر در استفاده از گاز شده است.

وی گفت: صرفه اقتصادی گاز به نسبت سایر سوخت‌ها بهتر و ارزانتر است، به همین دلیل درخواست و تقاضا زیادتر شده است.

 اگر وعده مسؤولان در زمینه گازرسانی به استان به ویژه شهرستان زاهدان محقق می‌شد و مردم از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شدند، قطعا این روزها سنگینی کپسول‌های گاز را بر شانه‌های خود احساس نمی‌کردند و در صندوق عقب خودروهایشان کپسول گاز نبود و در به در دنبال گاز در خیابان‌ها نمی‌چرخیدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    2 0
    بنزین رو با قاچاق سهمیه بندی کردن
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    زاهدان گاز لوله کشی ندارد ؟! واقعا خجالت آوره . هنوز مثل چندین دهه پیش باید از این کپسولها حمل کنند !
  • مصطفی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    مشرق جان خوابی یا خبرنگارت خوابه قیمت یک کپسول در شهرستان خاش به 100 هزار تومان هم رسید
  • امانی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    مایه تعجب وصد البته خجالت دولتیان هست که مرکز یکی از استانها ی محروم کشور گاز کشی نشده باشه اونوقت بانک مرکزی ودولت 18میلیارد دلار را در بازار خرید وورود مثلا مایحتاج عمومی مردم با باد فنا دادند
  • سید رضا IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    قوه قضائیه اقدام اقدام اقدام
  • سید رضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 0
    ای دولتمردان کاخ نشین ! چرا در استان های مرزی ، که دشمن همواره در پی آشوب در آنهاست ، مشکلات متعدد مردم مظلوم را ؛ با سرعت و مدیریت جهادی ، برطرف نمی کنید ، تا بهانه از دشمن گرفته شود ؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس