رضا مهاجری

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: نیمکت پرسپولیس را که می‌گویند ضعیف است اگر به من بدهند قول می‌دهم این تیم را جزو 6 تیم برتر بکنم.

به گزارش مشرق، رضا مهاجری سرمربی تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت: بارها گفته‌ام که تیم‌های شهرستانی ۴ بار فرصت دارند در تلویزیون دیده شوند و بازی با پرسپولیس یکی از شانس‌های ما برای همین است. امیدوارم فردا به گونه‌ای بازی کنیم که کیفیت خوب و نتیجه گیری خوبی هم داشته باشیم و حرف اول را ما بزنیم. امیدوارم فردا تماشاگران هم بیایند و حمایت کنند چون حضور آنها در ورزشگاه به ما قوت قلب می‌دهد.

 

وی افزود: در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی حساسیت‌هایی به وجود آمد که شاید در بازی فردا مقداری از آن باقی مانده باشد. اما به هر حال کری‌خوانی بخش جدایی‌ناپذیر فوتبال است و فوتبال با همین کری‌ها زیبا است اما نباید این کری‌ها در قالب توهین باشد. در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی فکر می‌کنم بعد از باز شدن پرچم قره‌باغ آن حساسیت‌ها به وجود آمد و شاید عده‌ای هم در این بین بخواهند سواستفاده کنند اما خیلی خوب این موضوع مدیریت شد و دیدیدم که نسبت به گذشته تنش کمتری وجود داشت. برای بازی فردا همانطور که آقای زنوزی در تلویزیون اعلام کرد جایگاه مناسبی به تماشاگران پرسپولیس می‌دهیم  و تا حدی که در توان‌مان باشد از آنها پذیرایی خواهیم کرد. چرا که مهمان‌نوازی از ویژگی مردم تبریز است. من به دلیل شغلم به شهرهای مختلف ایران رفته‌ام اما مهمان‌نوازی مردم تبریز را جایی ندیده‌ام و امیدوارم این مسئله فردا هم ثابت شود.

بیشتر بخوانید:

احتمال تغییر مکان بازی پرسپولیس - ماشین‌سازی

سرمربی ماشین‌سازی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد تیم شما به بلوغ تاکتیکی نرسیده و مساوی‌های متعدد انجام می‌دهید و اینکه باید با تیم پرسپولیس که عوامل بیرونی از آن حمایت می‌کنند بازی کنید و راهکار شما برای این موضوع چیست، گفت: من نمی‌دانم شما بازی‌های ما را می‌بینید اما ما در قائم‌شهر مساوی کردیم آن هم در حالیکه در نیمه اول سه موقعیت گلزنی داشتیم و با میل به برد به تساوی رسیدیم. در بازی با استقلال ۵-۶ موقعیت گل داشتیم و در ۱۵ دقیقه ابتدایی می‌توانستیم سه گل بزنیم و حتی تک به تک بازیکن ما را رحمتی گرفت. در هر بازی ما ۴-۵ مصدوم داریم و تیمی با این پتانسیل مگر چند موقعیت می‌تواند ایجاد کند؟ شما بازی‌های داخل و خارج از تبریز ما را ببینید در بازی با سایپا در هر نیمه دو موقعیت تک به تک داشتیم یا در بازی با سپاهان با اینکه تیمی متمول با کادر فنی خوب است اما ۱۰ نفره آنها را اسیر کردیم و حتی می‌توانستیم به آنها گل بزنیم. من باید از حق تیمم دفاع کنم. آنها با همه وجود بازی می‌کنند و اگر به تمرینات ما آمده باشید می‌بینید که در بازی با سپاهان سه مصدوم داشتیم اما بازیکنانم با همه توان بازی می‌کنند.

مهاجری تصریح کرد: ما به دلیل نداشتن بازیکن از یک بازیکن در سه پست استفاده کردیم. ما مجبور شدیم فرید کریمی را به دفاع چپ بیاوریم. چون دست ما بسته است و باید این مسائل را در نظر بگیرید. مساوی ما را راضی نمی‌کند و در هر بازی برای بردن به زمین می‌رویم. اما یک بازی می‌توانیم مثل پارس جم در لیگ و جام حذفی آنها را شکست دهیم و شاید در بازی‌های دیگر این شانس را نداشتیم تا دروازه‌ تیم‌های مقابل را باز کنیم. ما باید این دو بازی تا نیم‌فصل را بگذرانیم و بعد با اضافه کردن ۴-۵ بازیکن در نیم‌فصل دوم تیم خوبی باشیم اما واقعاً بچه‌های ما از جان مایه می‌گذارند. واقعاً دست ما بسته است و ما به همین دلیل مجبوریم که از پیمان بابایی در چند پست استفاده کنیم. ما می‌توانستیم در بازی با سپاهان اتوبوسی دفاع کنیم اما مهاجم به زمین آوردیم. اما به هر حال شرایط بازی از دست ما خارج است و باید بیشتر کار کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم اما با پتانسیلی که داریم باید بگویم بچه‌های ما معجزه می‌کنند. شما رقبای ما را ببینید که همگی مدعی قهرمانی هستند. ما در شرایطی مساوی کردیم که می‌توانستیم برنده باشیم. اما این اتفاق رخ نداد. 

خبرنگاری از غایبین پرسپولیس در بازی فردا پرسید و اعلام کرد که این تیم حتماً در تبریز بازنده خواهد بود که مهاجری در این باره گفت: نمی‌شود این حرف را زد چرا که همان نیمکت پرسپولیس که می‌گویند ضعیف است اگر در نیم‌فصل دوم آنها را به من بدهند در پایان فصل جزو شش تیم بالای جدول خواهیم شد. این را من به شما قول می‌دهم چون نیمکت پرسپولیس کوچک نیست اما ما هم مشکلات داریم من عادت دارم که به نداشته‌هایم فکر نکنم چهار بازیکن ما مصدوم است و یک بازیکن ما در بازی قبل بی‌دلیل محروم شد و کسی از حق ما دفاع نمی‌کند. چرا بازیکن ما بدون برخورد با بازیکن حریف و مقابل چشم کمک داور محروم می‌شود؟

وی عنوان کرد: من به نداشته‌هایم فکر نمی‌کنم اما به داشته‌هایم افتخار می‌کنم و همه تمرکزم به داشته‌هایم است و مجبورم از بازیکنانی در پست غیرتخصصی استفاده کنم و فردا هم به همین دلیل از دو بازیکن در پست غیرتخصصی بهره می‌بریم اما با وجود این بسته‌ بودن‌ها می‌جنگیم. این را بدانید پرسپولیس تیمی است که به بازیکن شخصیت و هویت می‌دهد. به جرأت به شما می‌گویم اگر نام پرسپولیس روی تیمی که هفته قبل مقابل تراکتورسازی بازی کرد پرسپولیس نبود قطعاً تراکتورسازی بالای سه گل به این تیم می‌زد اسم پرسپولیس و استقلال اسم‌های سنگینی هستند و این اسم‌ها باعث می‌شود تا تماشاگر و اصحاب رسانه پای کار بیایند و همین مسائل باعث می‌شود مسائل داوری ۵۰-۵۰ به سود این تیم‌ها رقم بخورد اما اینکه از قبل خودمان را برنده بدانیم درست نیست هرچند که باعث خوشحالی است که این عملکرد را داشتیم که شما این صحبت را مطرح می‌کنید. ما با همه وجود بازی می‌کنیم تا فردا برنده از زمین بیرون بیایم اما اینکه تا چقدر شرایط بازی طبق خواسته ما فراهم باشد مشخص نیست.

وی درباره نقطه قوت پرسپولیس هم اظهار داشت: نقطه قوت پرسپولیس کادر فنی این تیم است. برانکو در این سال‌ها ثابت کرده که در شرایط سخت هم عملکرد خوبی دارد و دیدید که به فینال آسیا رفت و با وجود موجودی کم خوب بازی کرد. یا اینکه تیمی با این شرایط دو سال قهرمان شده و الان هم شانس قهرمانی دارد و فکر می‌کنم ثبات مربیان باعث شانس بالای این تیم شده است. آنها بازیکنان تأثیرگذار و خوبی دارند. به طور مثال بشار رسن یک بازیکن بین‌المللی و خوب است. منشا و علیپور در خط حمله یا حضور سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده در خط دفاع باعث می‌شود آنها عملکرد خوبی داشته باشند به طوریکه تا اینجای لیگ فقط چهار گل خوردند و این نشان از انسجام آنها دارد و حتی خود بیرانوند که دروازه‌بان ملی‌پوش و نقطه قوت پرسپولیس به حساب می‌آید.

مهاجری درباره پرچم ژاپن که به ورزشگاه آورده شده بود هم افزود: فکر نمی‌کنم تماشاگر ما نیاز به این کارها داشته باشد چرا که اگر می‌خواستند این کار را انجام دهند پرچم تیم کاشیما را به ورزشگاه می‌آوردند نه پرچم کشور ژاپن. این مسائل به هر حال پیش آمده است.

وی درباره دیدار با پرسپولیسی که قهرمان دو فصل اخیر لیگ است و این موضوع شاید بین بازیکنان ماشین‌سازی استرس به وجود آورده باشد، تصریح کرد: همه تفکر ما این است که این دو بازی باقیمانده تا پایان نیم‌فصل را با برد پشت‌سر بگذاریم تا اگر عمری باقی بود  این فرصت را داشتم ماشین‌سازی مدنظرم را بسازم اما ما در تمرینات سخت کار می‌کنیم. یکسری مسائل دست من نیست. به طور مثال من خیلی دوست داشتم کارت زرد دوم به عزیز معبودی داده شود اما این مسائل دست من نیست. به بازیکنان گفته‌ام که در زمین کارشان را انجام دهند و اگر بحثی هم هست اجازه بدهند ما در بیرون از زمین آن را مدیریت کنیم و تمرکز بازیکنان روی مسائل فنی باشد. 

مهاجری درباره اینکه صحبت از تقویت تیم در نیم‌فصل می‌کند اما تیم‌ها در این تاریخ بازیکنان خوب‌شان را آزاد نمی‌کنند، ادامه داد: بحث من بحث بازیکنان جوان و با لیاقتی است که در لیگ یک یا تیم‌های دیگر بازی می‌کنند نگاه ما با توجه به شرایط اقتصادی کشور به بازیکنان خارجی کمتر است اما اگر در لحظه آخر نتوانیم نیازمان را برطرف کنیم شاید با هماهنگی باشگاه بازیکن خارجی هم بگیریم اما در نیم‌فصل دوم زمان برای هماهنگی با بازیکن خارجی کم است و باید بازیکن خارجی به ایران بیاید که سابقه کار کردن با تیم‌های ایرانی را داشته باشد و با این شرایط بهتر کنار بیاید. 

خبرنگاری از مهاجری درباره اینکه آیا این تیم می‌تواند امسال سهمیه آسیا بگیرید که وی اظهار داشت: اگر واقع‌بین باشیم کار سخت است اما اگر می‌بینید تیمی مثل پدیده به اینجا رسیده به خاطر یک پروسه چهار ساله است. اگر به ترکیب پدیده نگاه کنید متوجه می‌شوید که کمتر مورد تغییر واقع شده و از هوشمندی‌های گل‌محمدی این است که نقاط ضعف را پوشش داد و تغییر زیادی در تیمش انجام نداد. او الان از بازیکنان با تجربه‌تر استفاده می‌کند و امیدوارم چه من باشم چه نباشم ماشین‌سازی در سال‌های آینده بتواند نتایج خوبی بگیرید و جایش را در فوتبال کشور پیدا کند.

وی درباره اینکه آیا لیست تیمش را با بازیکنان امید پر می‌کند یا نه و اینکه به نظر می رسد اگر فردا هواداران ماشین‌سازی ۱۰ پرچم ژاپن به ورزشگاه می‌آورند باشگاه پرسپولیس منحل می‌شود؟ گفت: این مسئله را مدیرعامل پرسپولیس باید پاسخ بدهد اما باید بگویم پرچم کشوری به ورزشگاه آورده شده که بازیکن آن کشور در این تیم بازی می‌کند. اگر بحث هواداران برای تیم کاشیما بود که پرچم ژاپن را نمی‌آوردند بلکه نماد کاشیما را می‌آوردند. این مسائل شکل خوبی ندارد چرا که توهین یا فحاشی نشده است. به قول شما اگر پرچم ژاپن به ورزشگاه بیاورند دوست دارم تا فردا پرسپولیس به مشکل بربخورد اما این حرف‌ها به نظرم فرار رو به جلو است. درباره بازیکنان امید هم باید بگویم ما در هفته قبل پنج بازیکن امید به تمرینات‌مان اضافه کردیم اما سعی کردیم تا نیم‌فصل کار را پیش ببریم تا آنها بتوانند به ما کمک کنند. البته حضور این بازیکنان تمرینات ما را شاداب‌تر کرده است اما اگر بنا به استفاده باشد در نیم‌فصل دوم از آنها استفاده خواهیم کرد. 

مهاجری درباره اینکه آیا کادر فنی‌اش راضی است یا نه، ادامه داد: کادر فنی ما یکی از فنی‌ترین و با معرفت‌ترین مربیانی هستند که با آنها کار می‌کنیم. از زمانی که من آمده‌ام شاید هر کسی بود تغییر و تحولی انجام می‌داد اما ما این فرصت را به هم دادیم تا در نیم‌فصل با هم کار کنیم و اگر بنا باشد تحولی هم باشد در نیم‌فصل انجام خواهیم داد اما تا الان با همه توان و با کمترین چشم‌داشت کار می‌کنند.

به گزارش مشرق، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ماشین سازی نرسید. دیر رسیدن برانکو به شهر تبریز علت این غیبت عنوان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    2 1
    حرف زدن بلد نیستی سکوت و حرف نزدن هم بلد نیستی.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    2 0
    خخخخخخخخ الان جزو سه تای اوله ها.....!
  • علی1080 IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    1 0
    چاخان نگو جون خودت
  • Meysam IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    3 1
    بورو دوغتو بنوش
  • DE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
    0 5
    تیم فقط تیمهای مفت خور پایتخت! متعجبم از جنوب شهری های تهران که با وجود اینکه با بدبختی زندگی میکنن!!! بازم از این تیمهای دولتی حمایت میکنن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس