کد خبر 914794
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
موگرینی و صالحی

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وفدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دربروکسل با یکدیگر دیدار ودرباره راهکارهای افزایش همکاری میان ایران واتحادیه اروپا و حفظ برجام گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از وبسایت سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، صالحی و موگرینی روز سه شنبه در بروکسل پایتخت بلژیک با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار در حاشیه سومین سمینار عالی رتبه همکاری های هسته ای صلح آمیز میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

صالحی: اگر نتوانیم نفت بفروشیم حفظ برجام به نفعمان نیست

در این جلسه دو طرف بر پایبندی به ادامه اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرده و درباره آخرین تحولات مربوط به توافق هسته ای تبادل نظر کردند.

آن ها همچنین بر عزم ایران و اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته ای با هدف احترام به توافقات بین المللی و حفظ یکی از "ستون های کلیدی" برای امنیت اروپا و منطقه تاکید کردند.

در این دیدار، موگرینی بر ادامه همکاری اروپا با ایران در زمینه فناوری غیرنظامی صلح آمیز هسته ای تاکید کرده و به نتایج سومین سمینار عالی رتبه همکاری های هسته ای ایران و اروپا که با هدف اعتمادسازی در زمینه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران برگزار شد، اشاره کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس