مرتضی محصص

مرتضی محصص مدرس فیفا و عضو کمیته فنی AFC معتقد است در موضوع اجرای قانون بازنشستگی در فوتبال باید از تجربه گذشته استفاده کرد.

به گزارش مشرق، مرتضی محصص اظهار داشت: این مسئله فراتر از افراد و اشخاص است. مسئله آقای تاج یا دیگر مسئولان فدراسیون نیست بلکه ابتدا باید ببینیم فدراسیون فوتبال دولتی است یا غیردولتی و فیفا چه موضعی در این خصوص دارد. دیدگاه فیفا کاملا مشخص و واضح است و با هیچ کشوری هم تعارف ندارد. زمانی که فدراسیون فوتبال کویت تعلیق شد من در آنجا بودم. واقعا اتفاق تلخی بود آن هم در شرایطی که کویت ارتباط بسیار نزدیکی با نهادهای بین المللی ورزشی داشت اما اینگونه ارتباطات هم کمکی به آنها نکرد.

بیشتر بخوانید:

بهاروند: دغدغه تاج حفظ کیان فوتبال است/ کجای این فوتبال دولتی است؟

عضو کمیته فنی AFC ادامه داد: همه ما موافقیم که قوانین باید برای همه یکسان باشد و قطعا این قانون هم بسیار مفید است اما باید بپذیریم شرایط فوتبال متفاوت است. فیفا فدراسیون‌ها را غیر دولتی و تابع قوانین خودش می‌داند. قطعا قوانین داخلی هر کشور محترم است اما در انتخاب مسئولان فدراسیون‌ها از نگاه فیفا تنها روش‌های دموکراتیک قابل پذیرش است و هر دخالتی که استقلال فوتبال را تحت تاثیر قرار دهد تعلیق را در پی دارد. متاسفانه خود ما تجربه تلخی در این زمینه داریم و تعجب می‌کنم چطور آن اتفاقات را به سادگی فراموش کرده‌ایم.

محصص عنوان کرد: من در فوتبال یک معلم هستم و وابسته به هیچ فردی نبوده و نیستم. اینگونه مسائل را از روی وظیفه بیان می‌کنم چون آینده فوتبال برای همه ما مهم است. با تخلف از قواعد فیفا آینده‌ای نخواهیم داشت. فوتبال ما الان در مقطع حساسی قرار دارد. دو جام جهانی موفق را تجربه کرده‌ایم و اعتبار خوبی در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و حتی فوتبال بانوان موقعیت و اعتبار خوبی داریم. این مسائل قابل انکار نیست و در چنین شرایطی نباید جایگاه و موقعیت‌مان را به خطر بیندازیم.

وی اظهار داشت: تیم ملی ما تورنمنت مهمی را در پیش دارد و امیدوارم بتواند با آرامش و بدون جنجال و حاشیه وارد این مسابقات شود تا بتوانیم به موفقیت بزرگی در جام ملت‌ها دست یابیم. فراموش نکنیم که این جام برای ما اهمیت زیادی دارد و بازیکنان با کیفیت زیادی در اختیار داریم که می‌توانند پس از سال‌ها ما را به قهرمانی آسیا برسانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 1
    خیمه شب بازی حضور زنان در ورزشگاه نتواسنت فیفا را فریب دهد
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    0 1
    بابا جدی نگیر فوتبال نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد مثل این که داروهای درمانی مشکل پیدا کرده هی نباشد این لگد زدن یک تعداد به یک تکه چرم حاوی باد البته آقای محصص شما از نون خوردن می افتی خوب مجبور بودی مگر یک کار بدرد بخور انتخاب می کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس