علی اعطا

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: وزیر کشور نامه محرمانه‌ای را به شورا ارسال کرده است و می‌توان گفت این نامه نه ابلاغ حکم شهردار است و نه ابلاغ اینکه حناچی واجد شرایط تعیین شده نیست.

به گزارش مشرق، علی اعطا در پایان جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیروز آخرین روز از معرفی شهردار منتخب شورا به وزارت کشور بود و در این خصوص وزیر کشور نامه‌ای به شورا ارسال کرد که البته این نامه محرمانه است، اما می‌توان گفت که حکم شهردار هنوز ابلاغ نشده است و هنوز واجد شرایط تعیین‌شده نیستند.

وی بیان شد: در تبصره ۳ بند یک ماده ۸۰ قانون شوراها پس از معرفی شورا دو حالت پیش‌بینی شده است که وزیر کشور حکم را ظرف مدت ۱۰ روز صادر کند و یا اگر شهردار معرفی‌شده را واجد شرایط تعیین‌شده نداند، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورای شهر منعکس کند.

بیشتر بخوانید:

نامه وزارت اطلاعات درباره حناچی چندپهلو بوده است

تشکیل جلسه اضطراری در شورای شهر درباره حناچی

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: آنچه در نامه وزیر کشور خطاب به رئیس شورا آمده است بیانگر آن است که وزارت کشور نیاز به پاسخ صریح، رد یا تأیید از وزارت اطلاعات دارد تا بتواند بر مبنای موازین قانونی عمل کند.

اعطا گفت: امروز شورا با وزارت کشور مکاتبه‌ای خواهد داشت و در این نامه خواهیم گفت نامه وزارت کشور وضعیت را برای ما روشن نکرده است و وضعیت برای شورا روشن نیست.

وی‌ ادامه داد: تا زمانی که این وضعیت روشن شود، سرپرست به قوت کار خود را ادامه خواهد داد و شورا نیز نظارت‌های بیشتری را انجام می‌دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بعد از ۱۰ روز اگر حکم شهردار امضا نشود و شورا پافشاری کند و مجددا حکم امضا نشد، مسیر دیگری را پیش‌بینی خواهیم کرد.

اعطا درباره توئیت بعضی از اعضای شورا مبنی بر شهردار شدن حناچی گفت: خبر صحیح را از سخنگو یا رئیس شورا دریافت کنید.

وی بیان داشت: اگر شورا همچنان پافشاری داشت و باز حکم صادر نشد، در هیأت حل اختلاف این موضوع بررسی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    2 0
    شورای شهر لیستی و آنتیک انتخاب شهردارشم آنتیکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس