سفیر آمریکا در اراضی اشغالی

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که دلیل به تاخیر افتادن اعلام طرح موسوم به «معامله قرن» تلاش دولت واشنگتن برای ایجاد مقبولیت بیشتر این طرح بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه فلسطینی معا، «توماس فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، روز دوشنبه اظهار داشت، طرح «معامله قرن» در زمانی‌که احتمال می‌رود بیشترین میزان پذیرش و مقبولیت آن وجود داشته باشد، برای اجرا منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هنیه: اجازه نمی‌دهیم معامله قرن عملی شود

فریدمن گزارش‌های مربوط به این‌که دولت آمریکا اعلام طرح «معامله قرن» را به دلیل فشارهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و بحران کابینه ائتلافی او، به تاخیر انداخته است، رد کرد.

تیم طرح آمریکایی «معامله قرن» هفته گذشته نشستی با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور و دیگر مقام‌های ارشد آن ترتیب داده بود.

سفارت آمریکا نیز اعلام کرده است که ایالات متحده برای رونمایی از طرح خود برای صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در وقت مناسب، مصمم است.

این در حالی‌ است که تحلیلگران سیاسی درخصوص به تاخیر افتادن طرح مذکور می‌گویند تمام بازیگران اصلی طرح «معامله قرن»، از رئیس‌جمهوری آمریکا، «ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گرفته تا «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی، که محور اصلی آن محسوب می‌شود، با چالش‌ها و شرایط دشواری روبرو شده‌اند که گام‌برداشتن‌های اضافی در این مسیر برای‌شان در شرایط کنونی مقدور نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس