کد خبر 914468
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
اصغر سلیمی

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس گفت: آنچه در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص اصلاح انتخابات مجلس نهایی شده، افزایش روزهای تبلیغات انتخابات مجلس از 7 روز به ۱۰ روز بوده است.

به گزارش مشرق، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح انتخابات مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون گفت: این اصلاحیه در حال طی کردن مراحل پایانی خود است اما اختلاف‌نظری در خصوص برخی بندهای آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

طرح کامل نمایندگان برای استانی شدن انتخابات

تصویب فوریت اصلاح قانون انتخابات مجلس

وی در خصوص این اختلاف‌نظرها گفت: این اختلافات به استانی و یا شهرستانی حوزه‌های انتخابیه باز می‌گردد و با آنکه کلیات آن در کمیسیون شوراها تصویب شده است اما در مورد جزئیات آن به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌ایم. این درحالی است که موافقان و مخالفان محکمی در این خصوص وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس تصریح کرد: در خصوص مباحث دیگری درباره اصلاح انتخابات مجلس شورای اسلامی در کمیسیون شوراها می‌توان به حداقل و حداکثر سن نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تحصیلات آنها و هزینه‌های انتخاباتی و نظارت بر آن اشاره کرد که البته تصمیم‌گیری قطعی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص اصلاح انتخابات مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون نهایی شده، افزایش روزهای تبلیغات انتخابات مجلس از 7 روز به ۱۰ روز بوده است.

سلیمی افزود: یکی از نمایندگان تهران در این کمیسیون درخواست کاهش سن نامزدهای انتخابات مجلس از ۳۰ به ۲۸ سال را ارائه کرده است که در حال بررسی این موضوع هستیم. البته برخی دیگر نمایندگان عضو این کمیسیون خواستار ارفاق یک مقطع پایین‌تر برای نامزدی زنان در انتخابات مجلس از مقطع کارشناسی ارشد به کارشناسی هستند که این پیشنهاد هم تصویب نشده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: برخی دیگر از نمایندگان عضو این کمیسیون خواستار حق ویژه برای خانم‌ها در حوزه‌های انتخابیه که بیش از 2 کاندید دارند، شده‌اند. به طوری که شهرهای که ۳ نماینده دارد باید یکی از آنها خانم بوده و یا ۱۰ تا ۱۲ نفر از کل نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خانم باشند که البته این موضوع هم در کمیسیون رأی لازم را نیاورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس