خشونت علیه زنان

طبق گزارشی که دویچه وله (رادیو صدای آلمان) روز شنبه منتشر کرد، آماری که درباره خشونت خانگی در آلمان منتشر شده، بسیاری را حیرت‌زده کرده است.

به گزارش مشرق، طبق گزارشی که دویچه وله (رادیو صدای آلمان) روز شنبه منتشر کرد، آماری که درباره خشونت خانگی در آلمان منتشر شده، بسیاری را حیرت‌زده کرده است. این آمار که توسط روزنامه «تاگس‌اشپیگل» روز پنجشنبه اول آذر (۲۳ نوامبر) منتشر شده بود، حکایت از آن داشت که در سال گذشته نزدیک به ۱۴۰ هزار زن در آلمان مورد انواع آسیب‌ها و تعرضات روحی و جسمی در خانه‌هایشان قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

پست اینستاگرامی رئیسی در مورد زنان +عکس

حمایت رئیس پارلمان اروپا از زنان با رژ لب +فیلم


مجری کانال دو تلویزیون آلمان قبل از قرائت آمار فوق، طی مقدمه‌ای گفت: «... زن‌ها معمولا محتاط‌ترند. زمانی که در خیابانی تاریک راه می‌روند، چارچشمی دور و برشان را می‌پایند. اگر صدای پایی پشت سرشان بشنوند، فورا سمت خیابان را عوض می‌کنند. اما اگر خطر در خانه در کمین‌شان باشد چه؟...»


گوینده تلویزیون آلمان خاطرنشان می‌کند که در اینجا دیگر موضوع تفکیک خانواده‌های اصیل آلمانی یا مهاجر مطرح نیست، بلکه این فاجعه در کلیت جامعه آلمان در حال وقوع است. آنچه که با ادعاهای دفاع از حقوق زنان و دموکراسی و از این قبیل شعارها که به کرات توسط سردمداران غرب از جمله روسای همین آلمان سر داده می‌شود، اصلا سازگار نیست و نمی‌خواند.


سال‌هاست که برای زنان قربانی خشونت جنسی در غرب از جمله در آلمان، مکان‌هایی به نام خانه امن تاسیس می‌شود تا پناهگاهی برای این قبیل زنان باشد اما یکی از فعالان این خانه‌ها در کلن آلمان به خبرنگار دویچه وله می‌گوید که دیگر این خانه‌ها به هیچ‌وجه کفاف مراجعه‌کنندگان را نداده و تعداد مشتریان بسیار بیشتر از تعداد این نوع خانه‌ها و امکانات آنهاست.


این فعال خانه‌های امن زنان در ادامه گفت‌وگویش اظهار می‌دارد: «... بسیاری از خانم‌هایی که به ما مراجعه می‌کنند شکایت می‌کنند که شب‌ها حتی جرات رفتن به دستشویی را ندارند چون می‌ترسند مورد تعرض یا تجاوز قرار بگیرند...»


این درحالی است که حجم عظیم تبلیغاتی که در رسانه‌های غربی جریان دارد، همواره بر خشونت علیه زنان در جوامع شرقی به خصوص اسلامی تاکید کرده و تحریف‌گرانه آن را ناشی از قوانین مترقی اسلامی می‌دانند. اما اینک با انتشار چنین واقعیات تلخی که در واقع روی دیگر سکه جامعه به اصطلاح متمدن غرب به نظر می‌آید و معمولا در اخبار و گزارش‌های رسانه‌های زنجیره‌ای، سانسور و یا گم می‌شوند، می‌توان تا حدودی حقایق پنهان جوامع غربی را دریافت.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس