هانت

وزیر خارجه انگلیس خبر داد امارات عربی متحده برای حل مسئله یک تبعه انگلیسی که به جاسوسی متهم شده بود، همکاری کرده است.

به گزارش مشرق، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت خبرهای خوبی درباره «متیو هجز» تبعه انگلیسی که به جرم جاسوسی در امارات عربی متحده زندانی شده، وجود دارد.

هانت در توییتر خود نوشت، «ما از دولت امارات عربی متحده برای حل سریع مسئله سپاسگزاریم».

بیشتر بخوانید:

واکنش «ترزا می» به صدور حکم حبس‌ ابد جاسوس‌انگلیسی

حبس ابد یک انگلیسی در امارات به جرم جاسوسی

عملیات نجات جاسوس/ درس جرمی به جواد

صبح امروز دوشنبه جاسوس انگلیسی که اخیرا در دادگاه تجدید نظر امارات هم محکوم شد، بنا به درخواست عفو خانواده او از رئیس امارات، مشمول عفو قرار گرفت و بزودی آزاد می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، «خلیفه بن زاید» رئیس امارات در چهل و هفتمین روز ملی این کشور این عفو عمومی برای آزادی 758 نفر را صادر کرده و «متیو هیج» (31 ساله) جاسوس انگلیس محبوس در امارات نیز از جمله آزاد شده‌ است. 

وزیر خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد، هنوز نازنین زاغری در ایران زندانی است و تا زمانی که هر دوی آن‌ها آزاد نشده و به خانه باز نگردند، عدالت کامل اجرا نشده است. 

هانت هفته گذشته نیز در رأس هیأتی وارد تهران شده بود و در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره نازنین زاغری که یک زندانی دو تابعیتی است، گفت‌وگو کرد. 

نازنین زاغری دو سال پیش هنگام خروج از ایران  به جرم جاسوسی بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به حبس محکوم شد و در حال حاضر نیز در حال سپری کردن دوران محکومیت خود به عنوان یک شهروند ایرانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس