هواپیما

حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به روستایی در حومه دیرالزور واقع در شرق سوریه، به کشته شدن ۱۴ نفر دیگر از غیرنظامیان سوری منجر شد.

به گزارش مشرق، ائتلاف به اصلاح ضد داعش طی روزهای اخیر ده‌ها بار مناطق مسکونی ساکنان دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار داده است.

همانطوری که از نام «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» پیداست، حملات این ائتلاف باید در راستای مبارزه با داعش صورت بگیرد، اما این غیرنظامیان سوری و منازل مسکونی بویژه اهالی دیرالزور هستند که بمباران می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

اشغال شهرک «البحره» دیرالزور توسط داعش

در همین راستا، خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی سوریه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در تازه‌ترین جنایت خود، شامگاه یکشنبه یک خانواده سوری ساکن روستای «الشعفه» در ریف شرقی دیرالزور را هدف قرار داده است.

منابع محلی می‌گویند که در این حمله هوایی ائتلاف آمریکایی، ۱۴ نفر دیگر از غیرنظامیان سوری از یک خانواده، کشته شدند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی جمعه گذشته نیز به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش روستای «الشعفه» در دیرالزور را هدف قرار داده بودند که در پی آن دست کم 11 غیر نظامی که بیشترشان زن و کودک بودند، کشته و ده‌ها تن نیز زخمی شدند.

بیست نفر از غیرنظامیان سوری نیز در حمله دیروز(شنبه) جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به منطقه «السوق» در شهر «هجین» واقع در ریف دیرالزور، کشته شده بودند.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکایی در آگوست 2014 خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون اجازه دولت سوریه به بهانه مباره با داعش تشکیل شد، اما در بیشتر حملات این ائتلاف، غیرنظامیان و زیرساخت‌ها و تأسیسات این کشور هدف قرار می‌گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس