مرز عراق.jpg

آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات حاکیست، قدرت نمایی تروریست های داعش برای شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات ( شرق استان دیرالزور) حاکیست، قدرت نمایی تروریست های داعش برای شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عناصر تروریستی داعش در حومه شمالی شهرک هجین و ارتفاعات «الخیمه و السنبل» حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای شبه نظامی کُرد در شهرک «البحره» انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

پذیرایی گروه‌های تروریستی از یکدیگر با گلوله و خودروهای انتحاری/ مرگ توافق سوچی با حمله مکرر به مواضع ارتش سوریه در ادلب + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش حملات خود را با عناصر و خودروهای انتحاری علیه شبه نظامیان کُرد در ایستگاه های دفاعی ورودی شهرک «البحره» اغاز کردند و خسارت های سنگینی به آنان در مرحله نخست وارد آوردند.

همزمان با حملات انتحاری از محور شمالی شهرک هجین (مهم ترین پایگاه داعش در شرق رود فرات)، تروریست های داعش با قایق از رودخانه عبور کردند و از محور غربی به شهرک «البحره» حمله کردند.

به گزارش مشرق، ده ها تن از نیروهای شبه نظامی کُرد در جریان حملات انتحاری کشته، زخمی و اسیر شدند و تروریست های داعش در مدت زمان کوتاهی توانستند شهرک «البحره» را به اشغال خود دربیاورند.

در حال حاضر، تروریست های داعش درصدد هستند مواضع خود را در شهرک «البحره» تثبیت کنند تا یک کمربند دفاعی و امنیتی قوی در محور شمالی شهرک هجین ایجاد کنند تا از نفوذ مجدد نیروهای شبه نظامی کُرد جلوگیری به عمل آورند.

گزارش های منابع میدانی حاکیست، تروریست های داعش در جریان عملیات اشغال شهرک «البحره» توانستند حدود ۹۵ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد را از پای درآورند و ۳۳ تن دیگر هم در جریان این درگیری ها مجروح شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری قابل توجهی از نیروهای شبه نظامی کُرد هم در جریان درگیری ها توسط عناصر تروریستی داعش اسیر شدند و به مناطق تحت اشغال انتقال داده شده اند.

به گزارش مشرق، با اعزام نیروهای کمکی و پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی، شبه نظامیان کُرد درصدد هستند شهرک «البحره» را دوباره به تصرف دربیاورند و با ضد حملات صورت گرفته، پیشروی تروریست های داعش در این محور متوقف شده است.

در حال حاضر، درگیری ها میان شبه نظامیان کُرد و تروریست های داعش به محور جنوبی شهرک البحره کشیده شده و طرفین در تلاش هستند این منطقه را به کنترل دربیاورند تا ساعات دیگر نتیجه نبردها در این محور مشخص می شود.

به گفته منابع میدانی، حملات جنگنده های ائتلاف غربی علیه مناطق مسکونی شرق رود فرات به بهانه هدف قرار دادن تروریست های داعش ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۵ تن از ساکنان شهرک «الشعفه» که اغلب زنان و کودکان هستند جان باختند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات  مساحتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر مربع را در اشغال دارند که مهم ترین این مناطق شهرک های «الهجین، باغور فوقانی، باغور تحتانی و الشعفه» به شمار می آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    21 6
    باید اماده جنگ بزرگ شویم
  • US ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    22 7
    خوشحالم مواضع دولت سوریه داره به سمت شرق فرات هم میره
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    19 21
    مشرق شما چرا ذوق مرگ شدید
  • RO ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    20 18
    مشرق طوری از داعش تعریف میکنی انگار نیروهای مقاومت هستند
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    9 5
    بالاخره ما نفهمیدیم یک روز میگن داعش نابود شد یک روز میگن یک جا تصرف کرد..
    • US ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      0 0
      حالا خوبه میگه ته مونده های داعش تو شرق فرات. الان که داعشی ها فقط تو این منطثه هستن
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    17 4
    این شبه نظامیان تروریست پ ک ک (که هیچ ربطی به کردهاندارند) فقط در فضای مجازی قهرمان بازی در میارن والا در عمل بیشتر آفتابه بدست هستند
    • شاهین زیبنده PH ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      0 0
      خوب پروفسور الان برو نقشه شرق سوریه و این مناطق رو ببین که چجوری داعشی های نجس دارن به نابودی صد درصدی نزدیک میشن...همینا نبودن الان مرزی بین ایران و داعش وجود نداشت چون به همین کرد ها پر شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس